Ach, ik was april uitgerekend en het werd februari!!! Ik sla geen maand over, over elke maand is wel wat te zeggen. December druk, januari veel verjaardagen, februari te koud, maart eigenlijk ook te koud, de zomer maanden weer veel vakanties bla bla bla bla Het kindje komt wanneer het komt, en ik zal alles uit de kast trekken om haar/zijn verjaardag op en top te vieren!
ps, ook van een super vruchtbaar stel kan ik dit niet begrijpen! Zie dus geen verschil tussen mmm en heel vruchtbaar. Als je een kindje wil, wil je het nu, gelijk vandaag nog, dus een maand overslaan zou ik ongelukkig van worden!!!
Toen wij van plan waren om te stoppen met de pil, hebben we wel gewacht tot maart en en april voorbij waren. Naast Kerst en Sinterklaas hebben we nog een paar verjaardagen in december. Toch wel een erg volle maand. Voor ons ook altijd een drukke periode op het werk, dus besloten we iets langer te wachten voordat ik de pil het raam uit gooide. Toen we maart het jaar daarop nog steeds gee positieve test hadden gehad, hebben we er geen seconde meer aan gedacht om maart over te slaan!
Nee ik sla maart zeker niet over Het idee alleen al. Een kindje is zeer gewenst hier en zelfs al komt ie in oktober op mijn eigen verjaardag,dan lig ik er nog steeds niet wakker van En oktober is onze allerdrukste maand! Heel veel verjaardagen dan. Mijn vader,broer,opa,ikke.
december en januari zijn bij ons ook erg drukke dagen ik ben zelf in dec jarig en mijn man in jan.. En ook al vindt ik het niet leuk om in dec jarig te zijn houdt het mij niet tegen om niet in maart zw te worden ik ben al blij als ik zw ben en het blijft plakken.
Die vraag heeft ook weleens door mijn hoofd gespeeld. Ik heb namelijk in december al 3 familieverjaardagen (rondom kerst) en in november ook al 2. Maar aan de andere kant weet je niet wanneer het gaat lukken en daarom gaan wij geen maand overslaan! Elke maand kan het toch weer raak zijn...
Dit schreef ik in het topic vorig jaar: Uiteindelijk was het een maand later (april, ronde 8) raak! Mijn UD is 3 januari, heb mijn hele zwangerschap opmerkingen gehad over hoe zielig dat voor het kind is en hoe slecht we het gepland hebben (?!, alsof je een kindje kan plannen). Ik ben dolgelukkig met deze zwangerschap: kerstbaby, oudennieuwbaby, uiteindelijk gaan we voor een baby en wanneer ons dat gegund is maakt me niets uit. Het blijft een wonder dat we dit mee mogen maken.
Heb er niet eens over nagedacht, over dit soort dingen.... Wij wilden graag een kindje en het is een wonder, wanneer het komt dan komt het. Ben nu 3 dagen na mijn verjaardag uitgerekend, ben benieuwd!
Ik heb even een klein stukje meegelezen, maar ik wil hier zelf toch ook even reageren... ik vind het erg pijnlijk dat sommige mensen erover denken om een maandje over te slaan vanwege de feestdagen/verjaardagen... ik denk altijd maar: kinderen krijg je, die neem je niet... en de uitspraak, wij slaan een maandje over omwille van verjaardagen of feestdagen vind ik dan ook niet echt kunnen. Je kan je bevalling toch ook niet plannen? Zoals een aantal voor mij al reageerden, wat als de baby vroeger komt??? Ik las ergens een reactie van een "half-jaar"verjaardag, dat vind ik een super-idee als je vind dat er in december al zoveel kadootjes zijn. Het spijt me als ik iemand kwets met mijn manier van denken, maar ik hoop ook dat jullie stilstaan bij alle dames die al zooo lang bezig zijn, en waar het dan niet zo makkelijk of snel lukt... Verder hoop ik dat het bij iedereen snel raak mag zijn. Bij ons is een kindje erg welkom. Maakt niet uit in welke maand...
Ikzelf verjaar op dezelfde dag als mijn broer, met 3 jaar ertussen. Heeft ook zijn charme. En nee, ik zou geen pauze nemen in maart, maar ik hoop dat het dan al raak is (nieuw jaar, nieuwe moed...)
Zucht... het jaarlijkse topic komt steeds vroeger! Net als de pepernoten steeds vroeger in de winkel liggen Als jij vindt dat je een maand over moet slaan, dan moet je dat doen. En daarna is er vast wel weer iets anders waardoor het even niet goed uitkomt, je kunt zoiets niet plannen. Als dat wel kon, dan was ik inmiddels al ruim een jaar mama.
Daar hebben wij nooit bij stil gestaan en zou er ook nooit rekening mee gaan houden. wij hadden geluk en waren in ronde 2 zwanger en dus 2 januari uitgeteld. Daar kon je dus alle kanten mee op. Ik vond het vooral fijn om in de mooiste tijd van het jaar mijn verlof te hebben. uiteindelijk wou mijn kleintje niet komen en ben ik ingeleid met als resultaat dat Puckie op 9 januari is geboren. Voor hetzelfde geld was hij er met de kerst, maar dat heeft ons nooit iets uitgemaakt. Wees blij met wat je gegund word, zo werkt, niet door te plannen.
We gaan nu beginnen met iui en ben er wel over na aan het denken om Maart over te slaan.Vind het niks als het kindje met de sint of met kerst jaarig is.Eigelijk vind ik het wel zielig.Ieder moet het voor zich weten.maar voor mij voelt het zo.Kan er niks aan doen ben en blijf een planner.en als ik er wat aan kan doen,probeer ik het.en mocht het dan wel zo zijn is het jammer dan en van harte wel kom.
Ook hier nooit bij stil gestaan.. enigste waar we hier rekening mee hebben gehouden is de trouwerij van mijn dinnetje... daar is mijn zoontje bruidsjonker... dus beginnen een maandje later met "klussen". december is idd een minder leuke maand voor een verjaardag, maar de zomervakantie is ook niet alles...in feb hebben we al zoveel... als ik overal rekening mee moet gaan houden, dan blijven er weinig kansen over... een kind kan je niet plannen.. een kindje word je wel of niet gegeven....
Ik ben zelf trouwens in december jarig en vind mezelf niet zielig! Zeker als kind niet, ik vond het geweldig om jarig te zijn en extra cadeautjes te krijgen in december en altijd een gezellige kerstboom op mijn verjaardag. Heel sfeervol. Zielig... hoe kom je er op
Wat een rare reden om een maand over te slaan. alsof je een kind krijgen kunt plannen.. Ik vind het persoonlijk gewoon idioot dat er überhaupt zo over nagedacht wordt, ik denk daar zelf echt niet over na. Alsof een kind krijgen in je agenda moet passen.. wonderlijk .
Zielig? Een kind weet dan toch gewoon niet anders?! Vind het zo raar om dan voor die reden een maand over te slaan... Mensen willen tegenwoordig alles plannen, vind ik. "We slaan die maand over, want een kind krijgen rond de feestdagen komt niet uit." Weard hoor, je mag je handen dichtknijpen dat je uberhaupt een kind mag krijgen.