Rijtje: 27 dec: neefje van em vriend 28 dec: moeder beste vriend 31: vriendin 1 jan: vrouw schoonvader + sorrt tante 2 jan: Moeder + neef vriend 3 jan: Nichtje Nou heb het erg druk zoals je ziet.. Snap best dat je denkt maart over slaan maar zoals andere al zeiden, sla april en fabruari ook over want het kan eerder of later komen.. Je moet zo denken: Ja het is dan erg druk en het is minder als de kleine met kerst zelf ofzo geboren word MAAR het zou ook een mooi geschenk zijn! ik zelf ben ook erg lang bezig en tuurlijk denk ik ook dat het wel erg druk word als het in dec zou komen maar na zo'n tijd ben je er super blij mee.. Je vriend moet niet van zo'n dingen zeggen en jij moet je niet voor de keuze laten zetten..
ik vind het ook een raar idee om een maand over te slaan om die reden. veel mensen zijn al blij dat ze zwanger raken en of het in December geboren wordt maak mij niet uit dubbel feest toch.
Ik denk dat je blij moet zijn dat je zwanger mag raken, of het nu in maart, juli of december is en dat je blij mag zijn als je kindje gezond geboren wordt! Ongeacht welke maand het is!
Ik wou niet reageren maar wat maart zegt ben ik mee eens. Ik heb nu rust genomen wat de mmm betreft om dat mijn zusje zwanger is en ik er voor haar wil zijn , ze bevalt in maart dit jaar. En daarna gaan we voor de laatste poging. We genieten nu van elkaar , spontaan is een kleine kans voor ons. Geniet van elkaar kind komt niet aan waaien !!
Ik denk dat iedereen dat lekker voor zich moet bepalen toch?! Ik sla zelf geen enkele maand bewust over
Helaas hier wel supervruchtbaar, maar dan nog houden we nergens rekening mee qua datum....na 3 miskramen kun je alleen maar hopen dat er nog een wondertje bij mag komen....En dan heb ik al twee kinderen die in december jarig zijn, een week na elkaar.....
Mvl@ Het doet me zeer dat je drie miskramen hebt gehad vind ik erg voor je knuf. Maar zo als je neer zet helaas heel vruchtbaar: meis was ik dat maar. Goedbedoeld hoor.
ik ben 1-8 jarig en ik vind het heerlijk heb er vroeger ook nooit problemen mee gehad.. feestje gewoon eerder of later houden en dan gingen we als gezinnetje gewoon iets heel leuks doen op 'mijn' dag (ik mocht beslissen wat) ik denk dat een kind zelf het ook niet zo'n probleem vind.. misschien als het zo'n leeftijd heeft maar dat gaat ook wel weer voorbij ik ben rond mijn verjaardag uitgerekend.. ook niet ideaal, so what? Ik mag in m'n handen knijpen want ik krijg gelukkig een kindje! (als alles goed gaat)
Ik ben in maart zwanger geworden. En in december bevallen (18e). Als dat niet was gebeurd, was ik niet zo gelukkig geweest als ik nu ben. December is leuk, hij is jarig middenin de gezelligheid. De belangrijke mensen waren er gewoon op zijn verjaardag. Ik ga sint en kerst niet echt vieren in de toekomst, ik vind zijn verjaardag belangrijker. Voor mij en degenen die van hem houden een belangrijkere feestdag dan dat stomme sinterklaas en stomme kerstmis. (ok, kinderen vinden het wel leuk maar gaat niet alleen om cadeautjes dan maar gewoon naar sint kijken enzo )
Toevallig had ik het gisteren ernog met me man erover. Zijn stelling was dan ook laat staan dat dat nu net de maand was dat het raak kon zijn daar zit natuurlijk wel iets in.☝ Maar ik ben allang blij als het dan eens raak mocht zijn!
Oorspronkelijk geplaatst door rozalie vind het jamer dat er hier zo gereageert word.ieder zijn keuze. en als ik het kan beinvloeden dan liever geen december baby. hoe raar en gek dat somige het ook vinden.en inderdaad het past niet in mijn agenda. "het past niet in mijn agenda" te triest voor worden:x
ik vind het echt onbegrijpelijk dat er daadwerkelijk mensen zijn die een maand overslaan om geen baby in december te krijgen. Om niet te zeggen, volkomen van de pot gerukt! Wat maakt het nou uit, wees blij dat je zwanger kan raken en na 40 weken een baby in je armen hebt, jeemig. Groetjes Juud
Ha ha, als ik ga kijken naar mijn pendels is Maart de maand voor mij dat ik grote kans maak. Zeker niet dat ik die ga overslaan!!!
heerlijk naief. een vraagje: wat denk je dat je kindje lulliger zou vinden: 1. jarig zijn in december 2. niet jarig zijn, want niet geboren, want het paste niet in de agenda zomaar iets om over na te denken .. (en ja, iedereen mag het zelf weten, en ja, iedereen mag zijn mening daarover geven, en nee, ik zeg dit niet omdat wij dik 2 jaar bezig geweest zijn. en ja, ons dochtertje is 1 week na mij jarig, en ik 1 week na mijn man. huilen! )
We hebben ook nog langer gewacht omdat we geen extra baby kamer hebben in huis (huis staat al 14 maanden te koop) en omdat het in mijn opleiding niet uitkwam (verplichte fulltime stage wilde ik eerst afronden). Paste dus ook niet in de "agenda"...