Ik vroeg me af wat je had gedaan als het wel een decemberkindje was geworden...zou je het dan afstaan ofzo?!?! Je bedoelt het vast niet zo, maar het komt raar over, ik wilde geen decemberkindje... TS, hier een decemberkindje, ben zelf 7 december jarig en ik vond het geweldig! En mijn ouders vonden het ook een gezellige drukke maand! Dus er lekker voor gaan en mocht je zwanger raken in maart, dan maak je je toch echt niet meer druk op welke datum het komt! Het is net zo als mensen zeggen als je zegt wanneer je bent uitgerekend...'je mag niet op die datum bevallen, want dan is mijn schoonmoeder jarig...of niet op die datum, want dan is mijn dochter jarig...tja...boeiend...je mag zo'n wondertje in je armen gaan sluiten, wat kan het je dan schelen wanneer dat is! Liefs
Een kind komt wanneer het komt, de maand dat ik was uitgerekend van mijn dochtertje (maart) is DE verjaardagmaand bij ons, moest er alleen maar om lachen en dacht ach gezellig nog een verjaardag erbij Maar totaal onverwachts braken mijn vliezen met 36 weken en is ze geboren in februari, kortom je kan het nog zo willen plannen maar dat zegt nog niets En ook decemberkindjes zijn heel leuk, en wat betreft het zielig vinden om dan jarig te zijn sorry maar vraag het aan een kind dat jarig is in december en geloof niet dat ze zeggen ik vind het niet leuk Overal is wel een oplossing voor, veel cadeau's? Bewaar er een paar voor halverwege het jaar bv. Ieder jaar komt dit topic weer voorbij maar gelukkig zie ik ook ieder jaar heel veel decemberkindjes!!!
sorry hoor maar het fenomeen maart overslaan vind ik echt kolder! Stel nou dat je in april zwanger wordt en het kindje eerder geboren wordt! Dan is de kans op een kerst kindje ook aanwezig. En laten we nou eerlijk zijn hoe groot is je kinderwens als je maart over gaat slaan. Dit gelul gaat er bij mij echt niet in.
Ik denk dat ik pas in april met IUI ga starten....want heel 2011 komt me niet zo goed uit qua geplande vakanties, verjaardagen. Druk druk druk. (even voor de goede orde...dit is een grapje )
Sorry maar ook lees met verbazing deze topic, Kinderen krijg je altijd nog en die plan je niet zomaar even in.. Er is het hele jaar door wel ergens een datum die minder uitkomt of druk is maar het wordt wel de geboortedag van JOU kind dus in mijn ogen kan er op die dag niet belangrijkers zijn als de geboortdag van MIJN kind. Of het nu kerst/st klaas/pasen etc. is. Maar goed als jij je hier goed bij voelt vooral overslaan,wie ben ik maar dit is mijn mening.
Ik sla maart niet over waarom zou ik? goed kan me voorstellen dat het voor een kind misschien iets minder is om jarig te zijn vlak voor of op de feestdagen maar het kind kan ook op een andere feestdag geboren worden bv koninginnedag..zo kun je wel door blijven gaan...
Naar mijn mening moet iedereen zelf weten wat 'ie doet en of 'ie maart overslaat of niet. Maar de reden waarom vind ik enigszins krom. (Dat rijmt ook nog...) Want waar door de "maart-overslaners" niet op gereageerd wordt, is het feit dat je dan februari en april dan ook over moet slaan. Je kindje kan altijd eerder of later geboren worden en alsnog in december geboren worden! Verder vraag ik me af wat ze zouden doen als het wel langer duurt om zwanger te worden. De meeste mensen gaan er toch maar vanuit (ikzelf destijds ook) dat ze zomaar hupsakee heel snel zwanger zullen zijn. Zeg je dan ook "een decemberkindje is niet welkom"? Omdat het "anders zo druk is in de agenda" ? Ben blij dat mijn ouders niet zo'n instelling hebben gehad, anders was ik nooit geboren (19 december 1974). Mijn verjaardagen zijn altijd erg sfeervol, omdat de kerstboom er dan altijd al staat! Heb er nooit geen enkel probleem mee gehad om in december jarig te zijn. Gelukkig ben ik iemand bij wie een kindje ALTIJD welkom is, ongeacht de maand waarin het geboren wordt!
GRRRRRRRRRR!!! December is een hele leuke maand om een kindje te krijgen. Eerst dacht ik daar ook even aan, maar ik had zoiets van als het nu toevallig raak is dan moet het zo zijn en ben ik dolgelukkig. Als ik die maand had overgeslagen had ik nu misschien niet zo'n geweldig mooi en lief zoontje hihi. Als je in december bevalt is je baby toch nog heel klein en kan nog niks zelf. Tegen de lente kunnen ze al lekker rollen of evt tijgeren buiten. HEERLIJK! Het valt allemaal echt wel mee, is maar net wat je er zelf van maakt
Toen ik zwanger wilde worden van mijn eerste, en ik zou mogen kiezen zou ik toen ook gezegd hebben 'liever niet in December'. Al heb ik maart niet overgeslagen. Mijn dochter is uiteindelijk 2 maanden te vroeg geboren, dan zou je april & mei ook over slaan. Je kunt er dus niets over zeggen! Al met al denk ik de maart-overslaan-ploeg het gevoel heeft een keuze te hebben. De overige (die moeilijk zwanger worden, miskramen hebben gehad, vroeggeboortes etc) vind niet dat het om een keuze gaat. Er is maar 1 ding waar je over kunt bepalen, en dat is of je voor een kindje gaat. Dan mag je blij zijn als het lukt, en als je kindje gezond ter wereld komt. Zou helemaal niets uit moeten maken wanneer het komt....
ach, je kunt zoveel plannen als je wilt... maar mijn dochtertje is geboren 1 dag voordat ikzelf jarig ben. En ik heb zo'n grote familie, dat elke maand wel verjaardagmaand is. Behalve december is alleen mijn moeder jarig dus... nee hoor, ik ga het dus niet overslaan. Ik ben al blij als ik weer zwanger mag worden en welke maand dat wordt enz. maakt me helemaal niet uit!
Ik dacht laatst..stel dat ik in maart positief zou testen dan zou het een "decemberkindje" zijn........gezellig!!! Samen met je wondertje kerst vieren, het is al zo'n gezellige maand. Nee hoor ik sla maart zeker niet over! En ik las hier dat iemand met haar kindje een halve verjaardag viert....zodat haar kindje in december niet alle kado's krijgt. Echt helemaal leuk gevonden! Ipv te kijken naar de "nadelen" zitten er ook best veel voordelen aan. Ik hoor dat het soms ook geen pretje is hoogzwanger te zijn hartje zomer, en voor de werkende aanstaande moeders is verlof rond de feestdagen ook best prettig, geen gestress en alles lekker op je gemakje, boompje optuigen, kerstdiner verzinnen, op je gemakje kerstkaarten schrijven enz. Maar het grootste voordeel is je kindje in je armen houden.............of het nou in januari, mei, oktober is! Ik zou zeggen we gaan lekker flink klussen in maart.....Goed begin van de Lente!
Hahaha wat toevallig!!!! Ik denk er idd ook over om die maand over te slaan want het is zooooo een drukke maand!! we hebben 10 verjaardagen, sinterklaas, kerst en oud en nieuw!! en buiten dat het misschien een hele leuke maand is is hij bij ons verrekte druk haha en aangezien ik al een gezond ventje heb kan ik best een maandje overslaan! Maar het is ook wat de mensen zeggen het kan ook te vroeg of te laat geboren worden en zit je nog in december.... Maar ja als me cyclus zo raar blijft doen als nu dan sla ik maart zoeizo over want dan heb ik die maand niet eens een ei haha..
Zo, wat een hoop reacties en jammer van de kwetsende opmerking her en der. Ik vraag me toch echt af, waarom zou je niet mogen plannen? Als je nog nooit te maken hebt gehad met moeilijk zwanger worden, dan denk je daar toch niet automatisch aan, als je zelf bezig bent? Als wij voor een tweede zouden gaan, zou ik dat ook plannen. Dan kijken wij naar het maximale leeftijdsverschil die we graag tussen de kindjes zouden willen en ik zou wel het leuk vinden om als bevaldatum het voorjaar of de zomer te hebben. Lijkt mij niks mis mee om dit te proberen. Als het niet lukt, is dat ook geen probleem.
proberen kan altijd... maar of t lukt... je moet blij zijn dat je uberhaupt zwanger kan worden vind ik...
Als ik dat probeer, wil dat toch niet zeggen dat ik niet blij ben als ik zwanger ben? Natuurlijk is dat een wonder, maar zolang je (nog) niet hoeft stil te staan bij het feit dat het zwanger worden niet zo makkelijk kan zijn, kan je het toch proberen? Ik denk dat TS helemaal niet teleurgesteld zou zijn als ze zwanger wordt en toch in december bevalt. Iedereen die zwanger wil worden is lijkt mij dolblij met een positieve test. Maar toch wil ze proberen om niet in december uitgerekend te zijn, lijkt mij dat dat haar geen slechte moeder o.i.d. zou maken.