Wie slaat maart over?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door maanvrouwtje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dit wordt toch niet gezegd??
    komt wat apart over op mij , alsof je een shirtje besteld bij de H&M en dat niet in een bepaalde maand wilt ontvangen....

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Nou een opmerking als:dat moet moeder worden, dat is pas zielig voor het kind...
    Dat vindt ik niet erg aardig.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Volgens mij ging die kant van de discussie meer over de zin: 'Het past niet in mijn agenda'..

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als ik letterlijk lees: het past niet in mijn agenda, krijg ik echt kotsneigingen.
    Een kind is geen accessoire die je even erbij "neemt".

Dat je een keer een maand overslaat kan ik dan misschien nog begrijpen. Niet dat ik dat zou kunnen maar dat is een ander verhaal. Al denk ik wel dat je dan niet alleen Maart moet overslaan maar ook Februari. Wat als het kind tevroeg komt??

5. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Is er niet elke maand iets? Ik was zelf op 30 april uitgerekend, en mij zou het echt boeien, maar ik vond het voor mijn zoontje niet leuk als ik op die dag bevallen was, puur voor zijn verjaardag. Iedereen die snel even langskomt en dan hup snel koninginnedag vieren. Maar ik ben zelf in oktober jarig en mijn verjaardag viel altijd in de herfstvakantie, kon nooit uitdelen op school op mn verjaardag. Ik vond dat vroeger echt niet leuk. Als je in de zomer bevalt, is de helft steeds op vakantie. En zo kan je nog wel even doorgaan.....En hoe vaak vier je het al niet op een andere dag?? Mijn zoontje is op zondag geboren, dus dit jaar op maandag jarig. Is niet handig, want iedereen is werken, dus vier je het weer op zondag. Een gezond kindje mogen krijgen is een wonder op zich en op welke dag deze dan zijn/ haar verjaardag mag vieren, zou mij echt niet uitmaken......

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    *amen* ;)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

nee idd, dat zijn geen leuke dingen om neer te zetten en het slaat ook nergens op idd.
    Vind alleen het hele ''plan'' idee wat raar...
    zoals al eerder geschreven , elke maand is er wel wat...
    en wees blij als je uberhaupt zwanger kunt worden en een gezond kindje ter wereld kunt brengen.

8. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    ;) Vind je trouwens niet dat ik mn bevalling goed gepland heb? Je zwangerschap plannen is een, maar wat dacht je van je bevalling plannen?:D:p

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @LadyZ: jij bent super in het plannen. :D Ik heb mijn eerste bevalling ook gepland hoor. Was eerste kerstdag uitgerekend en ja dan wil je zeker niet bevallen. Dus maar zo gepland dat ik uit eindelijk de 17e ben bevallen.;) Had ik toch Maart moeten overslaan zeker?

:D

10. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Natuurlijk kun je je bevalling niet plannen, maar goed ik wou alleen aangeven dat proberen te plannen niet meteen iemand slecht maakt. Ik denk gewoon niet dat het ze het zo heeft bedoeld.:)

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ze zal het vast niet slecht hebben bedoeld maar sommige opmerking schieten mij en vele met mij zo te lezen, wel in het verkeerde keelgat. Een opmerking als: dat past niet in mijn agenda maak je gewoon NIET in mijn ogen.

12. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Misschien beetje laat, maar ik wil toch ook even reageren.
    Wij wilden december ook 'overslaan'. We waren net bezig, dus dan denk je nog niet te zwaar na. Natuurlijk is het krijgen van een kind niet te plannen (een kind is al zo'n bijzonder cadeau!). Maar we hebben nogal wat familie/vrienden in onze omgeving die in december jarig zijn en dat minder leuk vinden of zelfs hun verjaardag helemaal niet meer vieren. Dat zette ons aan het denken.

13. Minke03

Minke03 Actief lid

16 jan 2011
    152
    0
    0
    bij mijn eerste kindje was ik 2 februari uitgerekend en ben 20 december bevallen. Ruim 7 weken te vroeg en bij mijn tweede kindje was ik ook 5 weken te vroeg bevallen, dus je ziet er valt echt niets te plannen... maar december is zeker een drukke maand voor ons en nu we voor een derde bezig zijn denk ik er ook aan om maart over te slaan... maar aangezien ik al twee keer te vroeg ben bevallen kan dit dan weer gebeuren en kom ik nog in oktober of november uit... dus niets plannen laat gewoon gebeuren... hopenlijk zo snel mogenlijk.. hihi

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na heeeeel veel verdriet en wat ICSI pogingen later was ik in de super positie om eerst in november een jochie op de wereld te zetten en twee jaar later in december nog eens!

Ongelooflijk hoe warm de winter kan zijn!
    *stond op het kaartje van de tweede*

15. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Misschien sla ik maart ook wel over. Maar niet vanwege december, maar omdat ik al die rothormonen, stemmingswisselingen, nepzwangerskwaaltjes en tranen beu ben. Zou heel graag een maandje rust hebben.
    Maar ons kind is op iedere dag welkom! Liever gisteren dan morgen!! Iemand zei dat ze desnoods wel tijdens t kerstdiner zou bevallen, hahaha! Ik denk dat heel m'n omgeving t toe zou juichen, omdat ik dan eindelijk ns zwanger ben geraakt!!

16. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    sorry maar wat is mmm?

17. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Medische Malle Molen:)

Ik kom niet veel meer op het forum maar toen ik dit onderwerp zag dacht ik al: tja die gaat heel veel reacties krijgen.

Ik ben op koninginnedag uitgerekend (niet ideaal) maar ik voel me de gelukkigste vrouw op deze aarde, zal mij een worst wezen als ze op koninginnedag geboren wordt!

18. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier iemand die heel gemakkelijk zwanger kan worden, en ik zou er echt niet over denken om maart over te slaan, ik ben zelfs begonnen in maart! Als je echt graag een kindje wil, dan denk je daar toch niet over na? Uiteindelijk is het toch de natuur die beslist, een kind plan je niet, je mag dankbaar zijn als het je gegund is.

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Jeemig, wil je nou een kind of niet?

Het gaat er toch om dat jullie vader en moeder willen worden?
    Welke maand maakt dan toch geen hol uit?

Ik ben 19 december geboren (moeder was 10 januari uitgerekend) en heb er geen problemen mee hoor!

Al krijg ik een kind op mijn eigen verjaardag. Ik zou de gelukkigste vrouw van de wereld zijn :)

Niet zo nadenken, gewoon zwanger proberen te worden en zien waar de babyboot strandt.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel fijn dit eens te lezen, van iemand die wel gewoon makkelijk zwanger wordt.
    Er wordt al gauw gedaan of alleen mensen die het niet zo makkelijk afgaat dit raar vinden ;)

Deel Deze Pagina