Lucrin en het in de overgang brengen met injecties is geen optie. Hebben jullie nog andere ideeën. Of heeft er iemand in hetzelfde schuitje gezeten als ik. Alle adviezen en tips zijn welkom. Dankje.
Een beetje, maar heb je verschillende pillen geprobeerd? Ik heb geen endometriose, maar wel erg veel pijn en buitensporig veel bloedverlies. Ik heb 8 pillen geprobeerd en slik nu al jaren neocon (die helaas net uit de handel is genomen pff). Dus nu hard op zoek naar wat anders. Van pillen met meer progestreron heb ik meer last dan wanneer het andersom is.
Vervelend. Bij endometriose is het belangrijk om je voeding aan te passen, je lichaam ontgiften en de hormoonhuishouding te balanceren. Zo is oestrogeendominantie een grote factor bij endometriose en tal van andere klachten. De pil verergert die toestand en migraine kan, naast allerlei factoren, ook uitgelokt worden door een te hoog oestrogeen. Zo kun je een en ander vinden op endometriosedieet.nl. Wat anticonceptie is het altijd lastig. Heb zelf een pessarium, wat voor mij prima gaat, alleen in geen tijden meer een relatie gehad.
Is de mirena misschien iets voor je? Ik wilde ook geen pil omdat dat nul resultaat had voor mijn endometriose en voor mijn psyche...had toen als optie de mirena. Deed ook weinig voor me en ben daar nu mee gestopt. Ik heb nu wel voor 3 maanden lucrin en daarna waarschijnlijk operatie endo verwijderen en hopenlijk kan ik dan een tijd hormoonloos door het leven. Althans dat is het plan. Wie weet heb jij wel baat bij de mirena.