Zwanger na schimmelinfectie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vanilia, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Na 13 rondes proberen zwanger te worden ben ik dan toch naar de huisarts geweest voor nader onderzoek. Zei heeft toen een uitstrijkje bij me gedaan en ze belde vandaag op dat ze uitslag had. Ik heb dus een schimmelinfectie (klinkt erg onprettig maar ja). En blijkbaar is de zuurgraad niet zoals het moet zijn. Nu weet ik dat schimmelinfectie bij vrouwen best veel voor komt.
    Mijn vraag is hebben jullie ook ervaring gehad met deze infectie en zo ja werden jullie vrij snel zwanger toen de infectie verholpen was?

Groetjes Vanilia

2. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ja heb ik ook gehad... kwam bij mijn door te weinig weerstand heb het wel vaker ghad.....
    maar is niet erg ik werd 2mnden later zwanger....

succes

grtjess

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik maak me er niet zo heel druk om. Heb 3 pillen gehad die ik moet inbrengen en dan schijnt het weg te zijn. Is het bij jou niet meer terug gekomen?
    Is het misgegaan tijdens je zwangerschap? Je hebt geen zwangerschapsbanner?...

4. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    nee bij mijn kwam het gewoon weer terug met tijden maar ik had bijna geen weerstand k had n jaar eerder overal vlekken op me lijf ook van te weinig weerstand...
    ik kreeg ook van die pillen en penzelinekuur een keer en zalfje met hulsjes die ik in moest brengen....
    maar nu heb ik niks meer................................ gelukkiggg
    mijn zwangerschap is afgebroken door bepaalde redenen.. n half jaartje terug k ben maar 6weken zwanger geweest

grtjes

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb het ook regelmatig (had de laatste keer ook van die pillen die je in moet brengen..vond ze een hel) maar het maakte volgens de gyn niets uit.

De één heeft er gewoon meer last van dan een ander!

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ow ik vond het geen hel haha
    ding erin en slapen maar maja de ged8ten dat er zon groooot ding in zit is raar maja...

grtjes

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik had de hele nacht enorme jeuk....ben na 2 opgehouden.

8. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ow das minder nee da had ik niet gelukkig!

grtjess

9. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    Verder nog tips om ervanaf te komen?

ik heb het ook regelmatig, maar hoor verhalen over joghurt enzo?
    ALLES om dr es van af te komen, de vorige keer was 2 maanden terug, toen kreeg ik tabletten, nu is het weer zo ver....

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    whaa wat herkenbaar
    3 van die grote dingen die je erin moest doen voor het slapen
    Ik werd dus ook midden in de nacht wakker en jeuken en branden
    pfff ben er ook mee gestopt hoor

11. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    ging het toen vanzelf weer over danjo?

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Bij mij was de jeuk al weg toen ik aan die pillen begon
    Maar dacht laat ik ze nu maar wel nemen
    mar ben na 2 dagen gestopt werd er gek van
    Tot nu geen last meer van gehad

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoe voorkom ik een infectie?

Hygiëne is heel belangrijk, maar het gebruik van zeep wordt juist sterk afgeraden. Door zeep te gebruiken bij het wassen van de vulva en vagina zorg je ervoor dat de zuurgraad van je vagina vermindert. Als het milieu van je vagina minder zuur wordt, kunnen schadelijke bacteriën er juist makkelijker in overleven. Door het gebruik van zeep zorg je er dus voor dat je juist sneller een vaginale infectie krijgt. Was je van onderen dus alleen met lauw warm water en droog goed af, waarbij je niet te ruw moet wrijven.
    Het gebruik van inlegkruisjes zorgt ervoor dat het van onderen erg gaat broeien, hierdoor ontstaat een ideaal klimaat voor bacteriën. Gebruik dus niet te vaak inlegkruisjes.
    Ook strakke kleding zorgt voor een broeierig klimaat, draag dus geen strak ondergoed of bovenkleding.
    Gebruik bij voorkeur katoenen ondergoed en slaap liefst naakt of in los zittende nachtkleding.
    Sommige infecties zijn seksueel overdraagbaar. Bij wisselende seksuele contacten is het dus ook ter voorkoming van infecties zeer belangrijk om condooms te gebruiken.

Schimmelinfectie (Candida)

Een schimmelinfectie is de meest voorkomende vaginale infectie. Naast de vagina kunnen ook de schaamlippen geïrriteerd zijn.

Klachten die bij een Candida-infectie kunnen optreden zijn: jeuk, yoghurt-achtige afscheiding, soms klonterige afscheiding de schaamstreek kan rood zijn. Soms is er een branderig gevoel bij het plassen.

In de zwangerschap ben je extra gevoelig voor een Candida-infectie, net als voor alle andere infecties overigens. Een schimmelinfectie heeft geen gevolgen voor de zwangerschap, wel kan het kind tijdens de baring geïnfecteerd raken. De baby krijgt dan spruw (witte aanslag en blaasjes in de mond). Spruw is zeer hinderlijk voor de baby. Het is dus zeker belangrijk om een schimmelinfectie te laten behandelen. De huisarts kan, door een beetje afscheiding onder de microscoop te bekijken, zien of het een Candida-infectie is. Behandeling vindt plaats door tabletten die ingebracht moeten worden in de vagina of worden ingenomen (oraal). Soms schrijft de arts je een combinatie van crème en tabletten voor.

14. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb er ook zo vaak last van gehad! Tot we stopte met het gebruiken van glijmiddel.....sindsdien nooit meer terug gekomen!

15. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    ik heb er ook heel vaak last van! Heb het in de 5e week van mijn zwangerschap ook gehad. Even een kuurtje en het is zo weer over!

16. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik heb wel gehoord dat je het ook kan krijgen van als je vaginale douche gebruikt.... dat is heel slecht!

17. Kejay

Kejay Niet meer actief

Klopt ik heb het nu gekregen door een vaginale douche! Normaal heb ik er nooit last van :( Geen vaginale douches meer voor mij (vind het altijd wel fris als ik ongi ben geweest)
    De laatste keer had ik het toen ik me met Dove had gewassen :) niet aangenaam...

Heb op recept van de huisarts een eitje gekregen die ik vaginaal moet inbrengen, het wordt gelukkig al minder

18. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ja dan gaat het helemaal weg....
    het beste is gewoon met water succes!

grtjes

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    lk gebruikte ook altijd lactacyd (gewoon van buiten). Nu ik dat minder gebruik heb ik wel het idee dat ik het minder vaak heb.

20. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    ik gebruik ook lactacyd, maar de week voordat ik het kreeg juist niet. ik draag katoenen onderbroeken, en eigenlijk doe ik alles volgens de regels om het niet te krijgen, maar toch heb ik het weer te pakken...

Ik denk dat het met een verminderde weerstand te maken heeft want vlak voor ik het kreeg was ik een beetje ziekjes geweest, iets anders zou ik niet kunnen bedenken.

Ik ga vanaf nu nog meer minderen met suiker (lastig want het zit bijna overal in...) dat schijnt te helpen, en iedere dag biogarde joghurt eten.

Ik HOOP dat ik er dan vanaf ben. Vanmiddag medicijntjes ophalen.

Deel Deze Pagina