Wie slikt er nog meer antidepressiva?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Moonfairy, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik slik al 7 jaar 20 mg paroxetine. Op aanraden van huisarts geprobeerd af te bouwen, maar als ik daarmee door was gegaan had ik mijn kinderwens kunnen laten varen of op zoek gemoeten naar een sperma-donor :confused: ... ik was zo depressief en angstig dat zelfs mijn man zich af vroeg met wie hij het bed deelde. Na gesprekken met verschillende psychiaters toch besloten met 20 mg door te gaan. Nu ik zwanger ben wordt de hoeveelheid in mijn bloed in de gaten gehouden en het mooie is dat door gewicht- en bloedtoename de hoeveelheid stof in het bloed inmiddels maar 1/3 is dan toen ik nog niet zwanger was. Ik voel het wel, maar door de aanwezigheid van hormonen is het nu minder heftig dan toen ik aan het afbouwen was.

Ik moet wel op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, waarbij mijn zoontje 48 uur in de gaten wordt gehouden. Verder wordt borstvoeding afgeraden en ik neem liever niet nog meer risico's dus wordt het de fles...

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik slik al 10 jaar AD ivm een angst/paniek stoornis.Heb al een aantal x geprobeerd af te bouwen maar dat is me helaas niet gelukt.Ik heb een pre-conseptioneel gesprek gehad met de verloskundige (een informatief gesprek als je zwanger wilt worden zeg maar).Ik gebruik citalopram 40mg,kan dit gewoon blijven gebruiken,alleen bv word afgeraden en ik moet in het ziekenhuis bevallen,de baby zal dan 48 uur ter observatie moeten blijven.

3. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik lees hier steeds dat jullie 48 uur in het ziekenhuis moeten blijven. De gyn zei tegen mij dat ik 24 uur moet blijven. Ga dat binnenkort toch maar eens na vragen hoe dat zit.

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik geloof dat ze 24-48 uur aan houden en dan kijken hoe het met de baby is.Als ie het gelijk helemaal goed doet mag ie na 24 uur naar huis maar als ie wat bijwerekingen van de medicijnen heeft 48 uur.Maar iedere gynecoloog werkt vaak net weer even iets anders.

Deel Deze Pagina