oh oh

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door allegria, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allegria

allegria Actief lid

10 nov 2008
    139
    0
    0
    Beste medeforumers.

Ik heb even een vraagje. Ik ben deze maand niet zo slim bezig geweest met mijn pil (microgynon30) Ik ben vooor mijn werk 4 dagen in het buitenland geweest en was de pil thuis vergeten. Dit was aan het begin van een nieuwe strip. Nu ben ik gewoon verder gegaan met slikken (die 4 niet ingenomen) en wel "onveilige sex" gehad. Hoe groot is nu de kans dat ik hierdoor zwanger word. Ik ben doorgegaan met slikken omdat ik net ongi was geweest en niet echt zat te wachten op nog een ronde. Normaal krijg ik heel makkelijk tussentijdse bloedingen maar die zijn weg gebleven deze keer waardoor de keuze om door te slikken een stuk makkelijker werd. Vanavond moet ik de 12de pil slikken van de strip.

Wie weet het?

groetjes allegria

2. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Als het goed is staat deinfo ook in de bijsluiter die je bij de pil krijgt.
    4 pillen achter elkaar vergeten is sowieso niet goed, laat staan in de eerste week.
    Er is dus een kans dat er dan een eisprong is (geweest).
    Het enige wat je kan doen is afwachten, de pil slikken is slecht voor een evt zwangerschap, dus je kan het beste nu even stoppen met het slikken van de pil tot je meer duidelijkheid hebt.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als je de pil nog genomen hebt na het verwekken van je eventuele baby, dan heeft dat geen invloed op de ontwikkeling en de groei van je baby. Het nemen van de pil veroorzaakt geen foetale misvormingen.

Je verhoogt hiermee echter wel het risico op een miskraam omdat de pil hormonen bevat. Tijdens de zwangerschap moeten alle hormonen, behalve het hormoon progesteron, vermeden worden.

Deel Deze Pagina