wie smeert zich nou met wat in

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimberly83, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Striae zijn littekens in het onderhuids bindweefsel. Als je er aanleg voor hebt dan is de kans groot dat je ze krijgt. De enige maar is dat als je consequent smeert met een creme die je huid soepel houdt dat je een comfortabeler gevoel houdt tijdens je zwangerschap. Als je smeert met een creme die wat werkzamer is en dus dieper in je huid dringt (ik vind zelf die van collistar heel goed) dan kan je er voor zorgen dat je striae minder heftig is en vooral dat het mooier geneest.
    Dit geldt ook voor andere littekens op de huid. Als je de plek van de wond direkt nadat het dicht is gaat insmeren met een creme die daar geschikt voor is, blijft de huid soepeler en geneest de huid mooier. Littekens kunnen op die manier veel minder zichtbaar worden.

Ik vind het zelf dus zeker de moeite waard om te smeren en zoals ik al zei gebruik ik de anti striae creme van collistar.
    Ik werk zelf al jaren in de cosmetica en al mijn klanten die ik deze creme heb aangeraden hebben de schade op deze manier kunnen beperken.

Verder moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken hoeveel waarde je hier aan hecht. Dit is in elk geval mijn ervaring.

2. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ik gebruik ook die roze tube van het kruidvat.
    En nu heb ik ook een créme van nivea voor gewoon je huid soepel te houden(maar niets speciaal tegen striemen)

Ik vergeet dikwijls om te smeren maar gewoon als ik s'avonds uit bad(en eraan denk)kom smeer ik mijn buik en dijen in.

Het is mss omdat ik zelf nog niet veel buik zie dat ik er niet aan denk.

Mijn moeder had helemaal geen striemen dus hopen dat dat bij mij ook zo is :D

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik smeer als een gek en heb een hele mooie landschap op me buik staan de wegen kaart van nl is er niks bij haha

4. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik vergeet meestal te smeren maar heb gelukkig nog geen enkel streepje. Het is idd erfelijk, mijn moeder heeft ook helemaal niets.

5. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    dank jullie wel voor alle reacties

ik smeer mijn buik nu zodra hij weer droog aanvoelt en we zullen zien. In het ergste geval laat ik na mijn kinderwens er gewoon aan helpen er is er nu een techniek voor

succes iedereen

groetjes kimberly

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het is zelfs bewezen dat het helemaal niet helpt. Het ligt namelijk niet aan de toplaag van je huid maar daaronder.
    Dus je kunt nog zo goed bezig zijn met zalfjes en cremepjes om je huid soepel te houden, de striemen komen toch onderhuids tevoorschijn!

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mijn man smeert mij elke dag met zwangerschapsolie van weleda, is voor hem ook een beetje contact maken met de baby en voor hem het verzorgen voor mij. als het niet help, baat het niet schaden doet het ook niet!

8. Asje20

Asje20 Lid

29 sep 2006
    29
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Het schijnt idd erfelijk te zijn helaas!

Ik smeer me elke dag voor het slapen gaan in met de roze tube van Kruidvat. Heb (nog) geen striemen, mijn moeder ook niet!

Vitamine E schijnt te helpen...

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik smeer me elke dag in met Body Stria creme van Dokter van der Hoog (of zoiets... :) ) Heb deze tube eenmalig gekocht omdat deze in de aanbieding was. Normaal rete duur die creme! :confused:
    Het is wel een hele fijne creme die speciaal de onderhuid flexibel maakt (daar waar de striemen ontstaan) maar of het ook helpt? Ik denk dat ik sowieso wel striemen krijg want mijn ma had ze ook. En ik heb in mijn pubertijd al heel veel striemen gehad doordat ik in één keer mega groeide (nee, niet alleen in de lengte :) )
    Ach ja, time will tell....

10. Linda30

Linda30 Lid

19 sep 2006
    24
    0
    0
    Mijn man smeert mijn buik iedere avond in met baby olie. Niet omdat het veel helpt maar omdat ik dat erg fijn vind. Ik heb ook wel een paar striemen, dus denk niet dat het zo heel veel zin heeft om te smeren. En trouwens na 6 jaar proberen en heel veel verdriet ( meerdere miskramen) zie ik die paar striemen als een cadeau.. ben er maar wat trots op....

11. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    ja striemen vind ik ook niet zo een punt meer die hang buik wat erbij blijft maar dan is mijn moeder wel een stuk kleiner en had ze vroeger maatje 34 en ik ben groot met maatje 38. Ik heb zelf een paar strepen op mijn heupen van het snel groeien maar die zie je nauwelijks ik heb dan ook borstvergroting en daar heb ik geen strepen van een aa naar een c dus ook al heel wat. Dan heb ik met mijn schoonzussen gepraat. Ze komen uit dezelfde buik. Een met 1 kind zit helemaal onder de striemen en de ander met 4 kinderen geen een.. Dus er is nog hoop,, hihi

liefs kimberly

12. Niet meer actief

Ik heb mijn buik altijd ingesmeerd met Olivia, ik heb twee zwangerschappen doorstaan zonder striemen.
    Geen enkel streepje of wat dan ook.
    Het is best een oud middeltje en of het echt helpt weet ik niet, ik kan natuurlijk ook wel heel elastisch zijn.
    Maar baad het niet dan schaad het niet...

http://www.drogisterij.net/index.php?mo ... ercode=255

13. Niet meer actief

psies.. als je niet smeert en je hebt striemen, zeggen ze, je moet smeren! Smeer je wel, en hebt geen striemen, dan zeggen ze... dat komt door het smeren. Terwijl dus bewezen is dat smeren niet helpt..

14. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    ik heb gister weer 2 vrouwen gesproken waarvan beide hun moeders onder de striemen zitten en hun helemaal niet hun deden dan niet alleen even smeren maar bv onder gtst een half uur maseren en zo dan nog heel veel smeren, niet 2 keer per dag maar zodra de huid droog was meteen insmeren. Een vrouw woog 44 kilo toen ze zwanger werd dus die is uitgerekt! maar geen striemen !

dus gewoon smeren en inmaseren meiden

liefs kimberly

15. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik smeer me in met buikcreme van zwitsal. Of het werkt weet ik niet want dit is ons eerste kindje en ik ben nog maar 17 weken bijna. maar het is in ieder geval erg lekker vind ik.

16. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Hoi,
    ik heb de buikcreme van biotherme, vind het fijn spul en geen striemen, smeer al vanaf week 8, twee maal daags

17. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik gebruik sinds het begin van de zwangerschap zwitsal mama buikcrème. Dat doe ik nog steeds elke ochtend. (die ruikt ook zo lekker) Sinds twee weken gebruik ik ook de olie van weleda, elke avond voor het slapen. Heb zoiets van baadt het niet, dan schaadt het niet! En.. nog geen striem te zien gelukkig! :whistle:

Deel Deze Pagina