Hey meiden, Je hoort zovaak dat als je zwanger bent dat je dan last van verstopping hebt. Nu heb ik last van een extreem spastische darm. Ik kan soms als ik geluk heb 1x per week naar de WC. bij sommigen uit een spastische darm zich juist weer in diaree, maar bij mmij dus niet. Sinds dat ik zwanger ben kan ik zoiezo elke dag en soms zelfs twee keer. Ik moet zeggen dat dit voor mij een hele fijne bijkomendheid is. Ben nog nooit zo blij geweest met naar de WC gaan Wat is jullie ervaring hiermee? aangezien heel veel mensen last hebben van een spastische darm.
Ik heb ook een spastische darm en tijdens de zwangerschap ging het heel goed, in die hele 9 maanden heb ik maar 1 keer darmkrampen gehad (van die hele enge die op weeën lijken). Na de bevalling kon ik pas een 9 dagen later poepen, kv en de vk in de stress want je moet binnen een week weer poepen volgens hun. Ze wilden al meteen met klysma's beginnen maar ik heb het geweigerd en uitgelegt (al koste dat wat moeite) dat dit heel normaal was voor mij en dat ik me niet verstopt voelde (ik weet hoe dat voelt). De kv had haar dagen erop zitten en de volgende dag kon ik al heerlijk je-weet-wellen. Groetjes Anita
Klinkt prettig, het is er bij jou dus eigenlijk beter op geworden. Ik heb ook een spastische darm maar had dus eerder last van "te vaak" moeten. De dagen voor mijn nod kon ik niet naar de wc. Na de positieve test is het nog 2 weken behoorlijk verstopt geweest. ging eens in de 2 a 3 dagen. Inmiddels lijkt alles weer meer normaal. Alhoewel normaal, nu ga ik gewoon 1 keer per dag. Verrek het is er bij mij dus eigenlijk ook beter op geworden .
Nou bij mij is t net andersom, ik heb ook een extreen spastische darm en sinds ik zwanger ben kan ik bijna helemaal niet meer naar t toilet. Erg vervelend want hierdoor heb ik erg veel last van buikkramp. Hopelijk blijt t bij jouw wel goed gaan!
Ik heb er ook last van... Sinds begin van de zwangerschap heb ik er meer last van! Ben vaker aan de dunne ontlasting dan ik voorheen altijd was... Heb ook vaker last van behoorlijk pijnlijke krampen! Bij iedereen is het dus heel verschillend hoe de spastische darm reageerd tijdens de zwangerschap... Gr. Miranda
dat lijkt er inderdaad op, voor de een pakt het positief uit bij een zwangerschap en bij de ander wordt het erger. ik heb nu ook beduidend minder last van darmkrampen. Maar een zwangerschap heeft dus wel degelijk effect op een spastische darm.
Ik heb geen spastische darm maar kon voorheen (voor mijn zwangerschap) ook niet echt vaak naar de wc. Ongeveer 2 tot 3 x per week. Inmiddels is mijn ontlasting weer net als voor mijn zwangerschap maar in het begin van de zwangerschap heb ik erg veel last gehad van diaree...
ik heb ook een lichte vorm van spastische darm ik kan meestal ook maar 2x per week maar sinds ik zwanger ben gaat het heel goed en ben ik nog nooit zo goed gekunnen, dus op dat gebied laat mij altijd maar zwanger zijn.
haha dat zei ik dus vandaag ook. wat mijn darmen en borsten betreft wil ik de rest van mijn leven wel zwanger zijn
hai, voordat ik zwanger was lag ik soms te creperen van de pijn op de grond door m spastische dikke darm en viel ik soms bijna flauw van de pijn! Toen ik net zwanger was heb ik t nog 1x gehad en daarna niet meer Ik dacht Yes! ik hoopte zoooo dat t weg zou blijven! maar nee hoor..... het begint weer allemaal te komen! maar goed er is dus hoop voor jullie die nu zwanger zijn! er zijn trouwens speciale medicijnen hoor die jullie mogen tijdens de zwangerschap! en vergeet de vezelzakjes niet he? die werken ook super. ik nam ook veel van die kleine drinkflesjes en yakult etc. werkt ook wel volgens mij! suc6 x
welke medicijnen zijn dat? ik neem nu elke dag een bordje pap en dan die metamucil niet meer. ik heb ook nog movicolon en duspatal pff duspatal neem ik al een tijdje niet meer. maar sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik de rest ook laten staan. ik denk dat een bordje brinta ook wel goed is.
Hoi, Iedereen reageerd echt anders he? Bij mij is er ook echt een verschil! Eerst altijd veel krampen en afwisselend diaree en verstopping. Nu alleen nog maar verstopping. Ik eet elke dag joghurt met gebroken lijnzaad, niet te eten, maar ik kan tenminste weer naar de wc. Ik moet wel 3 keer per dag en het duurt echt lang voor er iets komt. Het net dan is alsof je een doosje rozijntjes leeg giet.... Nou ja beter dan al die krampen!
hier ook zo'n spastisch kreng! Ik heb er eigenlijk niet meer en niet minder last van! me ontlasting is en blijft hard maar ben altijd gevoelig voor olie ed... dus diarree heb ik ook vaak zat. Laatst een keer hele hele erg buikrampen gehad! ik moest er bijna van overgeven! hebben jullie dat ook wel eens?
ja dat heb ik indd ook gehad, die krampen zijn soms echt heel erg. een keer had ik het snachts zo erg dat ik wakker werd en keihard schreeuwde van de pijn. het was ergens onderin links vlakbij de baarmoeder. het was zo'n borrelig gevoel. duurde 10 minuten en weg was het. wat ik ook weleens gebruikte bij verstopping was roosvicee laxo. en nu dan sinds kort een bord brinta. moet er wel veel bij drinken anders raak ik alsnog verstopt.