Goedemiddag allemaal! 4 maanden geleden ben ik bevallen van mijn 2e dochtertje. Ik heb eigenlijk geen borstvoeding gegeven en mijn menstruatie kwam ook gewoon op gang hoewel mijn cyclus niet zo mooi 28 dagen was als voorheen. Maar ja, dan kan natuurlijk, zo kort na de keizersnee. Nu is het zo dat ik vorige week dinsdag een positieve zwangerschapstest in mijn handen had. Aaaaarrrrggghh! Dat was niet de bedoeling maar wel degelijk onze eigen schuld, ha haa. Volgens de normale cyclus zou ik dus vorige week zo'n dikke 6 weken zwanger zijn maar op de echo was alleen een mooie ronde vruchtzak te zien maar geen vruchtje. Ik moet 24 november terugkomen voor een 2e echo want omdat tussen mijn vorige menstruatie 6 weken zat en ik dus deze keer na 6 weken getest heb het goed kan zijn dat ik korter zwanger ben door een latere eisprong. Dat kan dus best 2 weken schelen en dan is het schijnbaar normaal dat je geen vruchtje ziet. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bednakt voor jullie reacties! Groetjes, Niekjuh
Doorgaans ben je op het moment van een positieve test zo'n 3-4 weken zwanger, dus ik zou vooral vanaf daar tellen en dan is een echo met leeg vruchtzakje nog volkomen normaal. Ook nog bij een week of 5 of zelfs nog naar de 6 weken toe trouwens.... De meest betrouwbare info krijg je doorgaans als je een echo hebt bij 7 weken zwangerschap, (dus een week of 3-4 na je positieve test).