ik snap t niet. en heb er ook niet naar gevraagd echt heel dom. Hier ben ik 8.5 weken zwanger en baby is 22.6 mm. Betekent dit dat de hartslag maar 42.8 per minuur is?????????? http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/stel-vraag-de-verloskundige/75077d1275162721t-snap-hartfilmpje-niet-3529267.jpg
Hoi! Toen ik laatst een echo had, heeft de echoscopiste de hartslag gemeten door 4 pieken te meten. Volgens mij staat er in eerste instantie 1 piek aangegeven en als ze dit met dat apparaatje had opgemeten had je op ongeveer 4 keer wat er nu bij jouw staat gekomen. dat is dus 42,8 keer 4 is 171,20. Dit zou aardig in de buurt moeten komen. Hartslag van mijn kindje was laatst 162 per minuut. Overigens kunnen die pieken iets dichter bij elkaar liggen dan zo te zien is en dan zou je, naar mijn idee, iets later uitkomen qua hartslag. xxx
Dit stukje heeft niks met de frequentie van het hartje te maken. Om tijdens een echo het hartje te beluisteren, gebruikt de verloskundige een optie die ook bedoeld is om de weerstand in de navelstreng / bloedvat op te meten. Daar zegt de grafiek wat over. Kijk dus niet naar de getalletjes!
Het is denk ik inderdaad een flow-meting. Een meting om naar de doorbloeding van de navelstreng te kijken. Maar normaal doen ze dit niet al zo vroeg in de zwangerschap. Kwebbel