Berekenen NOD dmv langste cyclus?

Discussion in 'Zwanger worden' started by QueenBee, Oct 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Het onderwerp zegt het al. Hoe kun je dit berekenen? Moet je dan van de langste cyclus uitgaan?

2. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ja ik denk dat je het beste van je langste cyclus uit moet gaan(in het afgelopen halfjaar).
    mijn langste cyclus was bijv 33 dagen,dus ik ga pas testen op dag 34.
    ik heb ook weleens cyclussen van 27 dagen.
    dus ik zou zeggen bereken je NOD op je langste cyclus.

groetjes!

3. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ze zeggen dat je je langste cyclus aan moet houden maar als je tussendoor met de pil bezig ben geweest kan het ook zijn dat je de vorige keren nog aan het ontpillen was. gewoon om de dag klussen dan komt het wel goed denk.doe ik ook en ik gok gewoon wanneer mijn ei is en dan doe ik het een keertje extra haha

want na die pil weet je toch niet waar je aan toe bent. rothormonen.
    en na je langste cyclus pas testen

groetjes mik

4. Milla

Milla Niet meer actief

Ja als je cyclussen van lengte niet zo veel verschillen (enkel een paar dagen) kun je het beste van je langste cyclus uitgaan. Als je cyclussen echt enorm veel schelen kun je beter gaan temperaturen om te weten wanneer je NOD is.

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    In de bijsluiter van de zwangerschapstesten staat dat je je NOD moet berekenen, uitgegaan van de langste cyclus in het afgelopen halve jaar.

6. Milla

Milla Niet meer actief

Ja logisch, zij willen niet dat je negatief test terwijl je later toch zwanger blijkt te zijn..

Aan de andere kant niet zo handig, want als je lengtes nogal verschillen loop je het risico al al veel langer zwanger te zijn dan je denkt (als het om meer dan een week gaat). Sommige vrouwen hebben cyclussen die varieren tussen 30 en 100 dagen! Dan zou je met 100 dagen al 3 maanden zwanger kunnen zijn!

Ik zou in zulke gevallen tussentijds toch voor de zekerheid een testje doen, ovulatietesten uitvoeren of gaan tempen.

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hmm, oke. Bedankt voor jullie antwoorden voor zover. Ga ff kijken dan wanneer mn NOD zou moeten zijn uitgaande van 31 dagen. ;)

Share This Page