wie snel zwanger na HSG?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lindsay33, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ik heb om 3 mei mn HSG! (als ik ongi word deze dagen)
    daarna rond 9 mei weer mn eisprong... ze hebben niets gezegt over niet klussen die maand!!!

Ik zie er wel n beetje tegenop maar heb veel positieve verhalen gelezen van mensen die snel erna zwanger waren!!!

De gyn zei ook tegen mij dat ze wachten met IUI omdat veel vrouwen zwanger raken na een HSG.

spannend!!!

2. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Ik lees even mee. Kijk dit soort verhalen wil ik lezen. Ik heb zelf 6 april ook een kijkoperatie gehad. Bij mij hebben ze Endometriose weggehaald en ook gelijk het hsg onderzoek gedaan. 5 mei heb ik mijn nod. Het is nu ineens weer spannend. Wel sinds gisteravond steeds steekjes in mijn onderbuik. Maar ik durf gewoon niet meer te hopen. Steekjes zal wel iets anders zijn.

En natuurlijk GEFELICITEERD!!!!! wat een goed nieuws. Geniet van je zwangerschap.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Blackeyedgirl, bij mij dus deze ronde ook geen HSG, om de volgende redenen...

Woensdag (dag 5) te vroeg kan nog niet ivm bloedverlies.
    Donderdag (dag 6) geen diensten op poli voor de röntgen.
    Vrijdag(dag 7) Koninginnendag, gesloten.
    Zaterdag(dag 8- geen diensten op poli röntgen.
    Maandag(dag 10) te laat, als je dan komt mag je gewoon terug naar huis.

Ik blijf dit topic volgen, maar hoop eigenlijk dat ik naar IUI 5 geen HSG meer hoef!

4. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier in september 2009 HSG gehad. Oktober ongesteld geworden en november zwanger dmv clomid.
    heel veel succes met de HSG en ik hoop dat het meevalt bij je.

5. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    hee sammie, kom ik je weer tegen;)
    dus 5 mei is je nod, duim ook voor jou!!!

6. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Heey Lara,

Wel positieve berichte hé na de hsg onderzoeken. Gaat hard nu ook voor jou.

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ja heb ook veel positieve verhalen gelezen op inet, :D
    komt wel goed met ons:)

8. angelique1982

5 sep 2008
    19
    0
    0
    :):) ik breek even in dames... maar wat is hsg???

9. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Een HSG is een poliklinisch onderzoek, waarbij de baarmoederholte en de eileiders in beeld worden gebracht. Het al dan niet toe- en doorgankelijk zijn van de eileiders kan hiermee met vrij grote zekerheid worden vastgesteld. Afwijkingen aan de baarmoederholte kunnen ook aan het licht komen.
    Op een gewone röntgenfoto worden vooral botstructuren zichtbaar. De baarmoeder en de eileiders zijn op zo’n foto helaas niet te zien. We kunnen deze wel zichtbaar maken door een röntgencontrastmiddel in de baarmoederholte te brengen. Zo’n contrastmiddel bevat jodium. Bij overgevoeligheid voor jodium kan een HSG dus niet worden gemaakt.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wij mochten dus wel die ronde, maar mochten dan niet klussen.

11. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
  12. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Ik heb 27 januari hsg gehad. Diezelfde ronde niet zwanger. Daarna zouden we onze 7de iui krijgen maar is afgeblazen i.v.m. teveel eitjes. Nu wachtende op mn ongi van een rustmaand. Dus nog niet zwanger helaas.. Maar inderdaad je leest veel positieve verhalen!

Heel veel succes

13. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Jeetje wat vervelend voor jullie. Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina