Hartje slaat over!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aimeeke, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aimeeke

Aimeeke Lid

26 dec 2008
    36
    0
    6
    Vanochtend even naar het hartje geluistert van onze buikspruit. Echter schrok ik omdat het hartje af en toe een seconde niet klopte/ oversloeg.
    Het is niet heel vaak. als het overslaat gaat dit 2 of 3 ker best kort achter elkaar. klop klop ... klop ... klop klop klop. Volgens mij klopt het hartje dan ook ietsie langzamer.

Er zit geen regelmaat in. het hartje klopt ook vaker een paar minuten achter elkaar zoals het moet.
    in de 5 minuten dat ik ongeveer heb geluisterd sloeg het eenkeer of 6 over.
    Toch maak ik me zorgen maar wil niet als een kip zonder kop de verloskundige bellen.
    Ik hoop dat jullie hier een gezonde verklaring voor hebben.

Groetjes Aimeeke

2. misa

misa Niet meer actief

Heb je dit met een thuisding beluisterd..? Ik zou dat niet al te serieus nemen. Wie weet pakt ie wel niet alles goed op.
    Maar als je twijfelt dan zou ik bellen en de situatie voorleggen.

Ik moet zeggen: dat is de reden dat ik ook liever niet zo'n ding in huis heb. Maak ik me alleen maar gek mee. :)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kindje is waarschijnlijk aan het bewegen, dan kun je sprongetjes en versnellingen in de hartslag horen :)

4. jesbw

jesbw Lid

5 sep 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Aimeeke,

Ik herken dit ook! Ik luisterde in een week twee keer naar het hartje, en twee keer dacht ik te horen dat het oversloeg. Daarna durfde ik eigenlijk niet meer te luisteren.... ;)

Inmiddels heb ik het aan de echoscopiste en de verloskundige gevraagd, zij zeiden dat het sowieso kan zijn dat het hartje overslaat omdat de spier nog onrijp is en nog niet optimaal is "getraind", maar het kan ook zijn dat het kindje eventjes heel snel wegschiet of beweegt....

Omdat ik mij geen zorgen wil maken, heb ik besloten om niet meer te luisteren met de Angelsounds, tenzij ik het kindje even een tijd niet meer denk te voelen (en dan ga ik luisteren en binnen een half uur daarna is het megadruk). :)

Als je je voor de rest goed voelt en het kindje groeit ook naar behoren, zou ik mij niet er niet al te druk om maken. Ik hoor om mij heen dat het bij volwassenen ook heel vaak voorkomt....
    Groetjes, Jessica.

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oh dit heb ik ook vaak gehad met mijn tweeling... De dag erna was het weer weg toen ik luisterde...

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dit gebeurt bij mij elke keer als ik zelf thuis luister! Hoef je je echt niet direct zorgen om te maken hoor.
    Mijn VK en later gyn zeiden ook dat de kleine erg beweeglijk is en er soms "onderuit glipt" waardoor je even niets hoort.
    Maar heb al eens een CTG gehad waarbij bleek dat hij in uitstekende conditie verkeerde! ;)

Maar als je er zo erg mee zit moet je natuurlijk wel even je VK bellen; hun kunnen de hartslag natuurlijk meteen even voor je checken. :)

7. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    ik heb het ook! en dan niet bij mijn baby maar bij mezelf
    2x kloppen 1x kloppen 2x kloppen en 1x kloppen
    heel vaag! en soms ook gewoon heel netjes net als iedereen!
    mijn verloskundige stuurde me eerst door naar het ziekenhuis omdat ze het 'eng' vond en daar zeiden ze dat meerdere mensen het hebben zolang je er maar geen last van hebt :)

als je twijfelt idd even je verloskundige bellen ;)

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Volgens mij is dat heel normaal hoor! Tenminste, er werd hier verteld dat het juist erg goed is als de hartslag varieërt... Als het steeds hetzelfde ritme aanhoudt, schijnt het NIET goed te zijn.

Liefs

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Idd heel normaal! Het hartje is gewoon nog niet rijp.

Suus

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    En daarom zou ik nooit zelf luisteren met zo'n ding. Je maakt je alleen maar onnodig zorgen. Het ligt er ook aan aan welke kant je het hartje hoort want kleppen klinken weer anders dan de kamers of de boezems. Je kindje ligt ook niet stil dus het kan ook daardoor steeds anders zijn.

Als de echo's bij de verlos prima zijn zou ik zelf niet ook gaan luisteren met de daarbij horende zorgen!!

11. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hier vertelde de VK het laatst nog, dat het juist vaak voorkomt dat een hartje nog niet netjes regelmatig klopt en soms wat overslaat.

Hoe ver ben je?

Deel Deze Pagina