Hoi meiden, Vandaag moest ik met zoonlief naar het ziekenhuis. Nu werk ik thuis en manlief werkt op de weg. Dochterlief was met me mee vandaag, zoals gewoonlijk eigenlijk. Kreeg ik te horen van zo'n vrouw, laat haar volgende keer maar thuis want het duurt voor haar wel erg lang. Dochter was lekker aan het spelen, niet vervelend of zo. Nu vroeg ik me eigenlijk af wat jullie met de kids doen als je een afspraak hebt. Bij zakelijke afspraken neem ik ze niet mee natuurlijk, maar bij privé dingen vind ik het eigenlijk normaal. Wat jullie? En stel je hebt er 2 of 4. Is dat ook nog een verschil voor jullie? Volgende afspraak zit ze gewoon op school, maar anders had ik haar gewoon meegenomen. Xoxo
Ik heb twee kinderen en die gaan eigenlijk altijd overal mee naartoe (de oudste de laatste tijd wat minder, want hij zit nu op school). Ik heb niet zo vaak een afspraak, maar oppas regelen is gewoon niet makkelijk voor ons en de kinderen zelf gaan ook het liefste gewoon mee.
Als ze thuis zijn en ik moet ergens zijn neem ik ze natuurlijk mee, anders kan ik wel heel vaak een oppas inschakelen wat ik dus nooit doe.
Tja, ik heb niet altijd oppas, dus mijn zoontje is ook wel eens meegeweest naar het ziekenhuis voor mij en meer van dat soort dingen, hij gaat mee naar de makelaar, een afspraak bij de bank, noem maar op. Ik neem altijd wel als ik weet dat het lang gaat duren bijv. wat te eten mee, zijn Mobigo (spelcomputertje) of iets om bezig mee te zijn. Deed dat met mijn dochtertje net zo en toen zij nog niet op school zat, ja, toen kwam ik af en toe naar afspraken met 2 kleine kinderen, so be it.
Natuurlijk gaat mijn zoontje mee,ik ga en kan telkens geen oppas gaan regelen.Momenteel moet ik zelf vaak naar het ziekenhuis voor afspraken en hij is er meestal gewoon bij hoor. Vraag me af waar ze zich mee bemoeid...
Ligt er aan naar welke afspraak ik moet. Is het een spannende afspraak in het ziekenhuis dan zorg ik voor oppas voor de nadere twee. Net als een prik met 8 jaar, de ogentest op het CB enz. Op sommige momenten hebben ze gewoon 1 op 1 aandacht nodig.
Toen Nick wat kleiner was zorgde ik wel voor oppas. Laatst heb ik hem wel meegenomen naar de mondhygiënist en toen de ipad voor hem meegenomen met een film erop. Dat ging prima. Is dus beetje afhankelijk van de afspraak. Binnenkort voor mijn uitstrijkje neem ik hem natuurlijk niet mee.
Nou als ze lekker aan het spelen was duurde het blijkbaar toch niet te lang? Hier gaat dochterlief ook mee... Meestal neem ik de DS mee of leest ze in de tijdschriften. En als ik weet dat ik lang moet wachten gaan we even bij de aanrijroute van de ambulances zitten.
Mijn dochter is al een paar keer mee geweest naar de tandarts. Scheelt dat manlief en ik altijd tegelijk gaan, de tandarts doet eerst de een en dan de ander. Ook gaat ze altijd mee naar de huisarts en daar kom ik nogal vaak. Nou ja de assistentes. Die zijn helemaal weg van der, ze kijken zelfs beteuterd als ze er een keer niet bij is.
Quinten gaat vaak mee naar het ziekenhuis tenzij het niet kan of mag, infusen op de oncologie poli , maar als ik zonder hem ga is hij boos want hij wil zo graag mee, hij weet niet beter want gaat al van kleins af aan mee en maar 1x vervelend geweest dus als ze niet de boel bij elkaar schreeuwen moet men net zeuren.
Ik probeer de meeste dingen op donderdagen te plannen, dan is m'n man thuis. Anders past mijn moeder doorgaans op, vind het vervelend om de kids mee te slepen naar ziekenhuis/huisarts etc. Ga daar liever alleen naartoe, veel sneller.
Nu mijn man op de dag thuis is probeer ik zoveel mogelijk afspraken aan het eind van de middag te plannen zodat mijn zoontje niet mee hoeft. Maar daarvoor ging hij altijd mee nooit problemen mee gehad. Ik heb helaas geen oppas in de buurt dus ik moest wel.
Ik probeer het vaak dingen zonder te plannen maar anders gaan ze lekker mee hoor! Wat een gemiep van dat mens
Het zal ook aan je kind liggen.. Als die het liefst rondjes rent en zich snel verveelt.. Is het een ander verhaal.. Maar hier een kind die het maar wat interessant vind. Vorige keer hele ochtend zoet geweest en ze heeft zich geen seconde verveeld.
Gaan mee, ja mijn zoontje is wel eens irritant als peuter en probeer het te plannen tijdens de peuterspeelzaal maar vaak lukt dat niet. Jammer dan hoor voor mensen die er last van hebben.
ze gaat overal mee naartoe, behalve binnenkort mijn uitstrijkje. Dat doe ik op de dag dat papa thuis werkt. Heb om kwart over 8 de afspraak dus dan begint ie iets later. tja ik ga haar dus niet steeds wegbrengen, oma's wonen beide op een half uur rijden en vaak niet in de buurt van de afspraak. is geen doen.
het ligt er een beetje aan hoe lang de afspraak duurt. zoonlief is nogal een handenbindertje en snel verveeld een controle bij de vk kan ik zoonlief gewoon meenemen, ik ben binnen 10 minuten weer buiten, maar een 20 weken echo die ruim een half uur duurde heb ik mijn schoonvader laten oppassen thuis. Dan kan hij gewoon lekker thuis spelen en hoeft hij niet ruim een half uur stil in de buggy te zitten.
Mijn zoontje gaat gemiddeld echt niet mee naar afspraken met makelaar/bank/zkh ed. Tenzij het superkort is of dat we geen oppas hebben (gebeurd nooit eigenlijk).
In principe neem ik ze altijd beiden mee als het zo uitkomt, maar bij bijzondere dingen probeer ik wel oppas te regelen. Bijv 10 april, moet onze zoon naar bijzondere tandheelkunde in het ziekenhuis. Hij is doodsbenauwd. Dan regel ik oppas voor mijn dochter ,want ik wil dat ik mijn zoon goed kan steunen en ik wil niet dat zijn angst overslaat op mijn dochter