Wie speelt er dwarsfluit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dalphin, 22 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalphin

    Dalphin Niet meer actief

    En heeft er leuke moderne bladmuziek?
     
  2. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Ik zoek op google meestal iets. Er zijn ook websites waar je bladmuziek kan kopen.
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @toch3 Jouw dochter toch?
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ja maar die is pas maandje bezig dus verder dan het lesboek komt ze nog niet ;)
     
    owly en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vroeger speelde ik het fanatiek. Zelfs diploma's behaald.
    Laatste 8 jaar helaas op een zeer laag pitje. Zal eens kijken waar ik het vandaan haalde.
    Het meeste kreeg ik van mijn docent. Die had een abbo ergens op.
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik speel(de) ook fluit, heb hooguit nog de boeken "Dit songboek zocht ik", maar die zijn inmiddels ook al hoogbejaard :D Volgens mij heb ik de laatste ergens eind jaren negentig gekocht.

    Mijn dochter speelt inmiddels ook dwarsfluit, sinds een jaar zit ze in een orkestklas. Maar die krijgen nog veel korte liedjes op. Ik verwacht dat ze pas in de loop van dit schooljaar echt uitgebreidere stukken zullen gaan spelen. Door het hele coronagedoe hebben ze ook 2-3 maanden geen instrumentles gehad, cq niet klassikaal gespeeld. Zijn nu net sinds 3 weken weer "los" qua les.

    Dochterlief vindt overigens wel dat moeders ook weer meer moet gaan spelen ;)
     
  7. Dalphin

    Dalphin Niet meer actief

    #7 Dalphin, 22 sep 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2020
    Leuk dat er nog meer mensen zijn die spelen. Ik kan het zelf niet, maar mijn jongste speelt ook. Alleen de muziek is meestal niet interessant. Dus zoek ik moderne, leuke stukken.
    Ik zoek muziek op A niveau of eenvoudigere B stukken. Volgende zomer is het B examen.
     
  8. Dalphin

    Dalphin Niet meer actief

    Maar hoe weet je dan of die muziek geschikt is? Ik kan niet zien of het te moeilijk is.
     
  9. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oh dat maakt het wel wat lastiger inderdaad. Kun je noten lezen? Of heb je helemaal geen kennis van de muziek? En is het dan vooral om het leuk en interessant te houden, of ook echt als onderdeel van het examen? In het laatste geval zou ik gewoon de docent(e) inschakelen en vragen of ze geschikte muziekstukken weten die de jongste kan gebruiken voor het examen.
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De muziekstukken van "dit Songboek zocht ik" zijn over het algemeen niet al te moeilijk.

    Ik ben ook juist van daaruit gaan spelen, omdat ik de klassieke stukken ook niet echt inspirerend vond. Maar wilde toch graag blijven spelen en wilde ook wat "bekenders" onder handen nemen.
     
  11. Dalphin

    Dalphin Niet meer actief

    Ik heb zelf in een ver verleden muziekles gehad en heb op een blokfluit gespeeld. Verder ben ik nooit gekomen. Het lezen van de noten is echt bijna helemaal weggezakt. In ieder geval niet meer voldoende om hem te kunnen helpen.

    Ik zoek geen muziek voor het examen. Meer om voor de lol te oefenen.
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik speelde vroeger Saxofoon maar zocht destijds mijn bladmuziek op een bepaalde site.
    Zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

    overigens schreef ik ook mijn eigen bladmuziek.
    Ik probeerde dan een bepaald nummer na te spelen en zocht dan naar de goede noten en schreef zo mijn eigen bladmuziek.
    Was wel een hoop werk hoor.
     
  13. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ik bestel ook vaak boeken bij van gorp ( online) staat bij of het beginnersboek is enz. Veel Disney songs enz
     
  14. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik speel ook dwarsfluit (en saxofoon).
    Wat ik nu veel doe ik via de laptop meespelen met YouTube! Als je intypt flute playalong kom je heel veel muziek tegen op allerlei niveaus. En je kunt met begeleiding spelen, vind ik altijd wel leuk om te doen.
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  15. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat ga ik mijn dochter ook maar voorstellen. Al moet ze sowieso wel orkeststukken spelen met haar schoolklas, dus het uiteindelijk spelen is met een groep. Maar om, in je eentje, te oefenen is het wel fijn wanneer er begeleiding bij is.
     
    Jezz84 vindt dit leuk.
  16. Dalphin

    Dalphin Niet meer actief

    @Jezz84 bedankt voor je tip. Ik zal er eens naar gaan kijken.
     
    Jezz84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina