wie spontaan bevallen zonder voortekens?

Discussie in 'De bevalling' gestart door waxinelichtje, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    3 keer bevallen zonder enig voorteken!
    Mijn vliezen braken en daarna begonnen de weeën direct.
    Ben bevallen bij 36+6, 37+5 & 38+5 :)

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook geen voortekenen. Bij eerste gewoon naar bed gegaan. Vliezen braken en daarna begonnen direct krachtige weeën. 8 uur later werd onze zoon geboren (39.6). Bij de jongste 's avonds nog met mijn moeder gegeten, zij zag echt niets aan me. Bij het naar bed gaan wat gerommel, misschien eens naar het toilet gaan... 3 uur later is onze tweede zoon geboren (40.0). Heel benieuwd hoe het deze keer gaat!

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij mijn dochter was ik 's morgens naar de vk geweest, die keek of ze kon strippen, maar alles zat nog potdicht.
    'S avonds zat ik met een vriendin aan de telefoon, toen had ik nog gezegd dat alles nog rustig was en dat ze waarschijnlijk niet voor maandag zou komen (dat was woensdag avond en maandag zou ik ingeleid worden ).
    Na dat telefoontje ben ik nog naar de wc geweest en toen ik daarna mn bed in wilde stappen, braken mijn vliezen.
    Op donderdagavond kwart over 7 is ze geboren.

4. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

onvoorstelbaar hoe plotseling het kan gaan! ook opvallend hoe vroeg veel meiden zijn bevallen. nou mijn spruit wil er nog steeds niet uit!

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn eerste twee begonnen uit het niets.

Bij de eerste was ik aan het werk toen ik wat buikpijn kreeg. Het werd steeds erger, en ik verloor een hoop slijm. En drie uur later had ik een kind in mijn handen.
    Bij de tweede liep ik al 9 dagen overtijd en er was nog helemaal niets aan de hand. Ik had al wel maandenlang bijna elke nacht een paar uur voorweeën, maar die hadden nog geen cm ontsluiting of zo opgeleverd. Ineens kreeg ik vanuit het niets een keiharde wee terwijl ik met de oudste aan het spelen was, en 2,5 uur later had ik een baby.

Alleen mijn derde kwam rustig op gang. 's Ochtends had ik al af en toe een heel licht krampje, zeker geen wee, maar voor mij was het de derde keer wel een teken dat er iets stond te gebeuren. 's Middags zette het door en toen ging het ook weer vrij vlot.

6. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zonder voortekenen bevallen.
    Met 36w3d zijn de vliezen spontaan gebroken en de weeën kwamen gelijk op gang. 9 uur later (36w4d) lag mijn dochter op mijn borst.

Ik rende trouwens ook de trap op net als Anouk89.
    Zou dat dus even proberen :D

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.043
    113
    Nederland
    Van de 2e ben ik gestript. Ik had op dat moment 2 a 3 cm ontsluiting. Na het strippen bloedde ik wat maar dat was normaal. Kon ook harde buiken krijgen zei de vk. Idd, wat harde buiken gehad de hele dag maar niet zo erg dat ik niks meer kon of dacht "vandaag ga ik bevallen". Ben nog op visite geweest die dag met dochter en gewoon de hele dag mijn ding gedaan zoals mn haar verven haha.

Snachts was ik wel wat onrustig want "wat als". Om 3 uur snachts maar uit bed gegaan met veel harde buiken. Nog steeds niet het gevoel alsof het zou beginnen dus onder de douche gegaan en tv gekeken. Was onregelmatig dus vriend lekker laten slapen. Om 4 uur snachts kwamen de harde buiken -weeën dus- ineens om de minuut en hielden een minuut aan. Hm dat zijn niet de 4 minuten waar ik op aan het wachten was waarmee ik de vk mocht bellen.

Na enige twijfel mijn vriend wakker gemaakt dat het "misschien begonnen was" en ja de weeën werden heftiger. Om 4.30 de vk gebeld die er direct aankwam. Toen ze arriveerde had ik 5 cm en moesten we wachten op oma die dan voor onze dochter zou zorgen. Om 5 uur naar het ziekenhuis vertrokken en om 5.20 had ik 7 cm. Toen besloten mijn vliezen Door te prikken. Mijn vriend was de auto aan het wegzetten. Nog geen 5 minuten later riep ik "ik MOET persen"! Vk verbaasd en zei "doe maar". Mijn vriend was er nog niet en ik had zo'n oerknal ofzo ik kon gewoon niet niet persen. Mijn hele lijf nam het over. Ik werd duizelig en wazig en vroeg de vk me te "helpen" en dat ik me niet goed voelde. Mijn vriend kwam kort daarna binnen toen ik al aan het persen was en het hoofdje er al uit kwam. Om 5.28 ben ik bevallen van een gezonde zoon :) mijn vriend had het dus bijna gemist.

Hier dus wel wat voortekenen maar ik had niet het idee dat het zou doorzetten. Het is uiteindelijk ontzettend snel gegaan en ben binnen 1,5 uur bevallen.

Deel Deze Pagina