Zou ik een slaaptrainer kunnen gebruiken als timer om aan te geven dat het spelen klaar is? Als pleegdochter naar bed gaat moet ze echt nog even wat verwerken dmv spelen. Maar om te voorkomen dat dit qua tijd uit de hand loopt wil ik er een tijdslimiet aan stellen. Zou dit mogelijk zijn dmv zo'n trainer? Of op een andere manier? Als ik het zelf ga zeggen wordt ze Heeeeel erg boos en is er steijd. Tips zijn welkom.
Ik zeg altijd : nog eventjes en dan ga,.... als het liedje gedaan is dan,... ik ga nog even opruimen en dan,... Maar een slaaptrainer zal kunnen werken. Waarom niet? Even uitproberen of een kookwekker. Zoontje wil vaak even achter het stuur zitten in de auto bij ons thuis. Dan krijg je hem er ook bijna niet uit maar als je zegt van : kijk daar komt een auto, als de auto voorbij is gereden gaan wij ook naar binnen. Dan komt hij zonder problemen mee. Ik geef op zulke manieren dus tijdindicaties
Met elkaar praten lijkt mij een eerste uitgangspunt. Over 5 min is het spelen gedaan en is het slaaptijd Samen een kookwekker zetten samen afsoraken blijven maken ga strijd niet aan bedtijd is bedtijd. Plassen mag altijd voorlezen lezen mag. Niet elk kind valt direct inslaap. Alles benoemen. Hoe oud is ze beetje verantwoordelijkheid geven kan ook wonderen doen.