omgeving almere gaan wonen

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelymom, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    eindelijk is het hoge woord eruit !
    mijn heimwee naar me ouders is op dit moment te groot geworden
    en heb manlief verteld of ik niet weet of ik hier in krimpen ooit gelukkig kan worden
    toen ik nog werkte had ik er niet zo last van maar inmiddels zit ik een jaar thuis en niemand die hier langs komt van de schoonfam
    ja met verjaardagen maar daarbuiten zie ik niemand
    en als ik dan langs me s.z loop zie ik dat me s.m daar weer is zit maar ik woon nog geen 200 meter verderop en dus niet hier langs komt
    prima
    maar ik ben altijd een sociaal mens geweest vind het heerlijk om met me moeder op stap te gaan of als ze er weer gezellig is of ik bij haar
    nu me dochter op school zit kan ik doordeweeks nooit is even daarheen
    en dat nekt me
    ik zie me moeder nu pas de 9de en dat vind ik verschrikkelijk ook kwakkelt ze erg met der gezondheid en het feit dat ik dus anderhalf uur verder op woon doet me pijn
    ik had nooit gedacht dat ik zn heimwee zou krijgen maar ja ik heb zn heimwee
    mssn omdat ik nu wel eigen kinderen heb dat ik de waarde besef van een moeder hebben en zijn
    me zus is nou ook nog zwanger het zou leuk moeten zijn samen zwanger maar er zit een afstand tussen van anderhalf uur waardoor we alleen bellen

nu is mijn vraag aan jullie manlief wil er over nadenken maar wil absoluut niet IN almere wonen
    wie weet in de omgeving waar je best leuk kan wonen en de huizen betaalbaar zijn ??
    en oja liefst niet langer dan 30 minuten rijden van almere :)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zeewolde, dronten, lelystad?

3. Veritas87

Veritas87 Actief lid

14 mrt 2012
    186
    0
    0
    Yeah Dronten :) Hehehe.

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    is net wat je zoekt. Inderdaad lelystad, dronten (onze voorkeur!!!) , zeewolde. Dan heb je nog kleinere plaatstjes: dorpjes biddinghuizen en swifterbant. weet niet wat je wil/zoekt? huizen zijn wel betaalbaar en er staat genoeg te koop

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    tja wat zoeken we
    in iedergeval een huis met 4 slaapkamers zodat alle kindjes straks een eigen slaapkamer hebben
    voor de rest moet het dorp stad sowieso een protestantse basisschool hebben en een kerk voor onze geloofsovertuiging

het belangrijkste is dat ik in een poep en een scheet bij me mamsie zit heb even op google maps gekeken maar dronten zou voor mij gevoel te ver zijn echt max een half uurtje rijden
    heb op zeewolde en lelystad zitten kijken maar denk dat zeewolde meer in de buurt komt

6. Within

Within Niet meer actief

Andere kant op; Naarden, Bussum?

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik denk dat jullie in huizen wel goed zitten (20 minuten) Het ligt alleen wel een beetje aan je budget deze kant van de brug zijn de huizen een stuk duurder dan in Almere.

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    huizen zou ook nog kunnen maar als we het alleen op de salaris van ml moeten doen heb je een beperkt budget en kom je weer meer aan de kant van almere voor een degelijke eengezinswoning

pff het idee dat manlief er over na wil denken en dat de kans er in zit dat we richting me mamie gaan (och wat ben ik een mama's kindje ) voelt als een soort opluchting

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    ik zou gewoon eens die kant op gaan. om te voelen/ ervaren welke woonplaats jullie voorkeur heeft.

10. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Wat staat hem dan zo tegen aan Almere?

Wilde er zelf vroeger ook niet wonen, maar vond hier toch echt mijn droomhuis aan het water, iets wat in het gooi onbetaalbaar is.

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ik zou het niet weten hihi maar hij is geboren en getogen in krimpen a/d ijssel waar we nu ook wonen
    denk meer het feit dat het daar altijd zo druk is
    hier is op zondag echt zondag en daar is het een normale dag van de week
    moet ook zeggen hij heeft ook nog niet veel van almere gezien
    mssn wordt het een x tijd om er een weekend heen te gaan en hem de omgeving te laten zien
    maar z'n eerste indruk van zeewolde vind ik ook niet gek

eerst maar hopen manlief een postieve doorslag geeft en verder orienteren
    we hebben namelijk wel al 1 schoolgaande dochter dus wil er ook weer niet te lang tijd over heen laten gaan
    voor ze echt vriendjes en vriendinnetjes gaat maken

12. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Ik woon zelf in dronten, hier zijn ook genoeg kerken voor alle geloven , hier in Dronten wnen heel veel gelovige mensen. Lekker rustig, alles binnen handbereik zeg maar.

Lelystad is in sommige delen best betaalbaar maar ga er dan maar van uit dat je niet op de lekkerste plek zit .... Alleen wij rijden 40 minuten vanuit Dronten naar Almere, vanuit Lelystad is dat25 minuutjes.

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    dronten zou ik ook net weer iets te ver vinden
    zeewolde komt beter uit zit zo op de waterlandse weg en dus zo bij me moeder

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier een lelystedeling. vind t erg fijn wonen hier heb t ook niet zo op almere, trekt me gewoon niet op een of ander manier.

misschien optie om je wensen op funda.nl in te voeren en dan kijken welke huizen/wijken je aanspreken in de verschillende gemeentes. zijn genoeg dames hier in dronten én lelystad dieje haarfijn kunnen vertellen hoe de wijken zijn. ik weet bijvoorbeeld dat je hier echt niet de waterwijk in moet(oude gedeelte dan) en welk deel van andere wijken wel of juist niet kunnen.

Mijn man komt zelf uit zwijndrecht n woont hier nu heerlijk in lelystad. hij wilt hier ook niet meer weg :D

15. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ah ja ik had letterlijk hetzelfde.

Mijn mkeder woonde in Almere...
    Ik was verhuisd naar Assendelft.. ik kreeg zulke heimwee dat ik bijna depressief raakte, geen vriendinnen, niks te doen...
    Maar vl wilde ook niet naar Almere verhuizen...joost mag weten wat er de reden voor was...
    Uiteindelijk werd ik zo ongelukkig dat ik hem de keuze heb gegeven...
    Ik ga naar almere met dochterlief... en je kan mee of je blijft hier...(ja beetje extreem, maar zat er na 2 jaar down zijn helemaal doorheen).naja hijs meegekomen.. en hij zegt nu dat het de beste keuze ooit is geweest.

Maar goed ls hij echt niet wil,.. hilversum, weesp, bussum, naarde, dronten, zeewolden, huizen, muidenberg...

16. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    het hoeft van mij ook niet perse In almere als ik maar zo bij me mamsie ben hihih en niet nu anderhalf uur moet rijden voor ik er ben en dan maar 2 uurtjes kan blijven en weer terug moet omdat het toch ook weer anderhalf uur terug is

17. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben zojuist een aanbod voor woningruil gekregen met een mevrouw in Almere buiten !! Almere kenners, is dat wat Almere Buiten?

18. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    in almere buiten woont me zus en ze vindt het fijner wonen dan almere stad of haven

19. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Hangt echt af van waar in almere buiten, bouwmeester buurt en molenburt zijn echt mindere wijken.. ook faunabuurt vind ik wat minder de rest is eigenlijk heel fijn,mooi en rustig om te wonen.

Deel Deze Pagina