Als ik moet werken ga ik er ook om 06.00 uur uit. Rustig douchen,aankleden,wat opruimen en rond 07.00 uur haal ik de meiden uit bed. Hoeven we niet te stressen,eten we een boterham,gaan ze in bad en rond 08.15 uur komt de taxi voor de oudste en breng ik de jongste naar het kdv.
Doordeweeks is het meestal om half 7 omdat mijn vriend dan op moet en dan sta ik ook op en maak z'n tas klaar. Dan is meestal ook onze dochter wakker en om 8 uur begint hier de dag echt. Dan'zwaaien we hem uit en dan haal ik m'n zoon uit bed en gaan we met z'n 3tjes ontbijten. In het weekend is het meestal om half 8/ 8 uur dat ik opsta met de kinderen.
Als ik moet werken om 5 uur en als ik vrij ben 6.30/7.00.. afgelopen zaterdag voor het eerst sinds tijden weer uitgeslapen tot 10 uur.. Leuk voor een keer, maar voel me beter als ik er op tijd uit ga
jaaa ik meestal rond 4 uur, als ik tot 6.30 slaap heb ik echt uitgeslapen.... mijn man en ik draaien allebei onregelmatige diensten dus ik ga er voor hem altijd mee uit om koffie te zetten en brood te smeren, ook als ik zelf vrij of late dienst heb... heerlijk dan begin ik aan huishouden en rond 9 uur zit ik helemaal klaar aan bakkie thee en is de rest vd dag voor mezelf
Het ligt er een beetje aan , maar meestal zuig ik wel voor stiefdochter wakker is. Anders als ze onder de douche staat. Vriend is dan al weg , dochter slaapt overal doorheen. Vriendlief trouwens ook wel dus hier geen probleem....
Ow heerlijk lijkt me dat, maar helaas werkt dat hier niet. Mijn kinderen zijn allebei vroege vogels en worden altijd rond 6 uur wakker. Ik heb wel eens geprobeerd op te staan om 5 uur of half 6, maar dan werden ze gewoon alsnog tegelijk met mij wakker (waardoor ze daarna chagrijnig aan het ontbijt zaten ), daar begin ik dus maar niet meer aan.
Ik sta rond 6h30 - 6h45 op, maak de schooltasjes voor de kinderen klaar en ga ze iets na 7h wekken. De jongste is meteen klaarwakker, de oudste moet met fluwelen handschoenen aangepakt worden en het duurt ongeveer 15min eer ik haar uit bed krijg. Terwijl ze ontbijten, haal ik hun kleertjes en iets over half 8 begint de strijd van aankleden en haar kammen. Ondertussen is papa ook opgestaan en neemt ie een douche. Iets na 8h vertrekt hij om de meisjes af te zette op school en KDV. Ik zie dat er veel mama's zich eerst aankleden, maar dat is hier echt geen optie. Ik sta echt nat in m'n sop tegen de tijd dat iedereen vertrokken is
haha! dat probleem had ik eerst ook, daarom zet ik hem nu om 5 uur, 2 uren voordat zij wakker worden. Wanneer ik hem om 6.00 zet dan slapen ze lichter en wordt er 1 en uiteindelijk alle3 wakker. Ik leg s avonds alles (kleding en verzorgingsspullen) klaar in de huiskamer en dus worden ze ook niet wakker van mijn getut en aangekleed. Ik zou zeggen probeer het! Dit is dag 3 en het bevalt me echt heel goed. De ochtenden verlopen vele malen relaxter, mijn man viel het zelfs op.
Oh dat is jammer. Ik heb wel een slaaptrainer voor de kinderen, zo`n aapje die zijn ogen dichtheeft en ze open doet wanneer het tijd is om wakker te worden.
haha Nee.. het enige wat ik doe is - vaatwasser leegruimen, heel zachtjes - de was alvast in de machine klaarleggen met wasmiddel (zet ik aan rond half 9) - als er een was klaar is (die ik dan savonds heb laten draaien) dan kan ik die buiten ophangen. tenminste ik doe grote-mensen-kleding niet in de droger en kinderkleding wel. - tafel dekken - tas van de oudste inpakken - fietsen uit het hok zetten - planten buiten verzorgen als ik er zin in heb en zelf - internetten - ontbijten - koffie drinken - aankleding - verzorging/ lenzen - makeup en mijn haar Het is echt zalig Het zal vast meespelen dat ik een driejarige tweeling heb die nu een fase zit dat ik er wel graag bij in de buurt ben. Mij-mij-mij Nee van mij mijn pappa, mijn mama etc hihi
Hier de luxe dat manlief de schoolrun doet.. Dus doordeweeks zorg ik enkel voor mezelf. Tenzij er een nieuw boek of iets anders bijzonders mee moet. Na een jaar nog steeds niet het idee dat ik dat manlief kan toevertrouwen. Verstandelijk wel hoor! Hij is niet minder in staat om alles goed geregeld te krijgen in de ochtend. Maar het zit dan op het "niet vergeten!"-lijstje in m'n hoofd en dan blijft het knagen tot ik 's middags thuis kom en kan zien dat hij het natuurlijk gewoon meegenomen heeft In het weekend ben ik er altijd als eerste uit... Dan ruim ik zachtjes vast de afwas naar de keuken als die er nog staat.. We ontbijten alvast. En kijken daarna een filmpje terwijl ik dan nog even kan haken of iets dergelijks. Was gaat meestal jn de wasmachine als manlief wel wakker is maar nog niet uit bed... Die gaat dan aan na het douchen want docuhen met de wasmachine aan vind ik hoogst onaangenaam. Bij speciaal vrieg op staan om op te ruimen dacht ik aan een kraakhelder huis... Maar dat valt dus eigenlijk wel mee
Hier al sinds 05:00 wakker *gaap* Ik ben al aangekleed, ga zo de afwas doen en de was ophangen en een nieuw wasje draaien, ZL wordt ook om 05:00 wakker maar die is nu weer gaan slapen tot 09:00. Trouwens tip! Ik stofzuig nooit, ik dweil droog en daarna nat (of alleen nat als ik geen zin heb in dubbel werk) de meeste stof en kruimels komen wel mee, en eens in de week doe ik dan de plinten en achter de bank wel met de stofzuiger. Heerlijk ok met een schone vloer de dag te beginnen. Ik ben ook niet iemand die dat 's avonds leuk vind om te doen. Het middagdutje van ZL doe ik wel een uurtje mee, rond die tijd kun je me opvegen
Ik sta vaak samen met mijn vriend op (5uur) en kan dan heeeeel rustig koffie drinken aangezien mijn zoon pas om half 8 opstaat. In de winter blijf ik wel zo lang mogelijk liggen.
Hier op werkdagen om 5.15 opstaan. Vrijwillig verplicht dus. Op mijn oppasdag 6 uur en in het weekend ergens tussen 7 en 10.00, afhankelijk hoelang mijn dochter slaapt. In de zomer sta ik vaker vroeg op dan in de winter. Ben wel een ochtend mens en ben op mijn best als ik rond 8 uur opsta.
.. wacht .. Vroeg opstaan .. uit vrije wil ?! Dat bestaat?! Ik rol om 10:00u nog eens m'n nest uit. Als de wekker niet gezet wordt zie je mij niet voor 12u!
Nou de jongste spookt elke nacht veel, ik slaap slecht door m'n zw en jongste begint z'n dag rond 600. Ik ga op tijd naar bed en probeer zoveel mogelijk te slapen