Ik maak t mezelf niet moeilijk smorgens op schooldagen: Brood uit t vuistje ( geen tafel dekken) Vaatwasser aan na t ontbijt, ruim ik pas leeg als ik ga koken. Tas school zet ik klaar ( spullen in koelkast) avond ervoor. Was draai ik als ze savonds na t eten douchen en gooi ik erna in droger, vouw ik andere dag als ze onder douche staan op. Aangezien ik altijd al om 600 beneden ben met jongste heb ik tijd zat om mezelf en kinderen aan te kleden ( ligt allemaal klaar avond van tevoren). Op m'n iPhone surf ik wat en wordt relaxed wakker terwijl kids spelen. Om 800 gaan we de deur uit.
Zo, ik ben er ook weer hoor dames. Al vanaf 3 uur om de haverklap wakker dus nu maar opgestaan. Idee van vandaag ook nog overwerken spreekt me dis enorm aan zoals je begrijpt. (En dan ook nog aantal keer dezelfde meeting doen op 1 dag... Wel geïnteresseerd blijven kijken! Ik voorzie een uitdaging )
Nee niet extreem vroeg. Sem wordt vaak tussen 07.30/08.30 wakker.. Als ik zelf dan wakker wordt om 7 uur ga ik er wel uit om rustig even koffie te drinken, maar soms worden we ook tegelijk wakker.. Moet wel zeggen dat ik me dan wel gehaast voel Maar om m'n wekker te zetten.. Nee.. M'n bedje ligt veel te lekker haha
Op dagen dat ik moet werken gaat de wekker om 6.05 dan ga ik er ook meteen uit en zorg ik dat ik uiterlijk om 7.00 weg ben. Vriend zorgt dan voor zoon totdat de oppas komt. Anders blijf ik tot 7.00 liggen en ga er dan uit als zoontje wakker is. Wat ook zo fijn is, ik zit zo in dat vroege ritme dat ik in het weekend al vaak om 7.30 sta te strijken, ik kan dan gewoon niet meer slapen.... Gelukkig ben ik meer een ochtend dan een avondmens
Ik heb er echt bewondering voor dat sommige hier extreem vroeg opstaan. Zelf zou ik het echt niet kunnen. Nee die 5 minuten snooze, die 2 minuten snooze, die minuut snooze.. Nee die zou ik echt niet kunnen missen. Mjah hier dan ook echt een avondmens.
Ik was vandaag ook om 6.00 uur wakker. Om 6.20 uiteindelijk opgestaan. Heerlijk op het gemak gedoucht en aangekleed, daarna dl aangekleed en ml was onder al aan het werk ('-) moest nog iets afhebben voordat ie ging werken) Dus nu ook alle tijd gehad om ontbijt te maken en een fatsoenlijke lunch mee te nemen. Het beviel me goed dat vroege opstaan. Moet wel zeggen dat ik er ook al om 20.30 in lag dus had nu mn slaap ook wel gehad
mijn was doe ik de heledag door met 4 kids en een lieve man is dat ook niet zo raar haha. de rest van het huis poets ik tussen door als de jongste 2 op bed liggen. en het is niet altijd spik en span,maar om eerder mijn bed uit te gaan om mijn huis te poetsen echt niet. stofzuigen en dweilen doe ik aan het eind van de dag, dan heb ik er ook nog een beetje profijt van. en ontbijten doen wij aan tafel eten altijd aan tafel zelfs koekjes en snoepjes en drinken. en dan hebben we zelfs smorgen snog tijd voor een spelletje of gewoon een boekje lezen. en wij staan half 7 op .
Het lijkt me ideaal.. vanaochtend geprobeerd om mn wekker een half uurtje eerder te zetten, maar helaas.. Ik kan het niet Ik hou zooo erg van slapen hahaha
De kunst is om meteen op te staan zodra de wekker gaat. Dus klik en eruit . Als je ff blijft liggen na afdrukken ben je de pineut. Ik slaap nooit vast dus ben zo wakker. Sluip dan heel zachtjes na beneden want zoon wordt ook overal wakker van.
Ik sta om 5.30 op, puur zodat ik in nog even tijd voor mezelf heb. Eerste en wat ik doe ik opmaken en mn haar, dan een huishoudelijk klusje en dan nog een bqkkie met mn man. Nadeel is wel dat ik ook enorm vroeg op bed lig, ik heb echt 8 uur slaap nodig (helemaal met eem dreumes).
Voordat onze jongste geboren werd wel. Maar nu na 10 maanden gebroken nachten pak ik elk uurtje slaap dat ik kan pakken...
haha ja.. ik heb mijn wekker gewoon 2 keer gezet (telefoon) 1x om 5.00 en 1x voor de zekerheid om 5.30 mocht ik willen snoozen en daarna in slaap vallen Inmiddels de hele week om 5.00 eruit gegaan en ik ben echt toegekomen aan dingen die al lang lagen te wachten. Ik ga ermee door.
Pfff nee niks voor mij, ik sta een kwartiertje voor de kinderen op. Maak eerst mezelf klaar en maak dan pas de kids wakker. Daarna met zn alle tegelijk ontbijten beneden. Nee 7.00 opstaan vind ik vroeg genoeg
Ik ook.... als ik moet werken dan moet ik er om 5.45u al uit dus de dagen dat dit niet hoeft ga ik echt niet eerder opstaan. Mijn meisjes zijn helaas meestal wel rond 6.30u wakker met uitschieters naar 7.15-7.30 maar dat maak ik te weinig mee! Douchen doe ik altijd in de avond als ze op bed liggen of 's morgens als de jongste voor eerste slaapje weer naar bed gaat. Dat is meestal rond 8.00u al.
Hoeveel uur kan je dan slapen? Of lig je ter compensatie al heel vroeg in bed? Mij kan je opvegen als ik zo vroeg op zou staan!
Haha precies dit! Moest van de week voor het eerst om 7 uur beginnen sinds jaren. Man man man wat was dat vroeg, stond om 5.30 op. T viel me mee hoe lastig ik het vond maar ik doe het niet vrijwillig nee.
Alleen als ik 's ochtends een afspraak heb of boodschappen moet doen ga ik er om 6 uur uit. Dan lukt het me net om met twee kinderen aangekleed en wel om 9 uur in de winkel te staan of bij de afspraak (hoe doen andere moeders dat toch?!) Als ik niets heb op mijn vrije dag, dan ga ik tegelijk met de jongste om 7:00 naar beneden, en heb soms dagen dat ik dan dus om 12 uur nog in mijn huispak loop, omdat de kinderen continu mijn aandacht vragen (aankleden, mee naar het potje, zeuren, fruit/brood eten, fles drinken, op bed brengen en eruit halen, driftbuien, etc.... ) Heel soms heb ik dan wel spijt dat ik niet om 6:00 ben opgestaan