Wie staat er op een braderie, vragen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Majel24, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik wil graag wat gaan verkopen op een braderie ( dingen die ik maak).
    Nu vroeg ik me af hoe dit in zijn werk gaat, wat ongeveer de kosten zijn, waar je aan moet denken enz.
    Dus wie staat er wel eens op een braderie en kan mij vertellen hoe dit gaat?

2. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    dit is per braderie verschillend.
    je moet op zoek gaan naar een braderie bij je in de buurt en dan vind je vaak wel een contactpersoon. Gewoon even contact opnemen met deze persoon voor de vragen.

3. noukie89

noukie89 Niet meer actief

erg verschillend de markt in emmen is 18 euro al wil op een bradarie staan van vitalis ben rond de 40 euro kwijt
    en het ligt er ook aan of je eigen kraam hebt of niet

4. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ongeveer 10 jaar op markten gestaan, en net wat de dames hiervoor al zeggen ligt het eraan wie hem organiseert. Dat ligt dan ook weer aan de stad waar je wilt staan.

Je hebt verschillende organisaties zoals koolen en koolen, star promotion, eeri, enz. Dan moet je voor een kraam toch wel rekenen op ongeveer 65/90 euro.
    Je hebt ook gemeente braderieen. Die zijn een stuk goedkoper (ongeveer 35/50 euro)

Waar je rekening mee moet houden, is dat je bij de meeste organisaties vooruit moet betalen, dus wil je bv 4 markten draaien, dan moet je die allemaal van te voren betalen.

Ook heb je bij sommige inschrijving kvk nodig (maar meestal staat dit op de site en vragen ze er niet naar).

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bedankt voor de antwoorden. Dat de prijzen verschillen snap ik. Ik wil dan toch eerst eens in mijn eigen gemeente proberen. Moet je zelf een kraam hebben of huur je die ook?
    Wat ik me ook afvraag loopt en loont het ook wel om op een braderie te gaan staan? Ik snap dat ook dat afhankelijk is van het product wat je verkoopt maar over het algemeen genomen? Ik moet namelijk alles zelf maken en dat houdt mij een beetje tegen. Het lijkt me heel erg leuk en denk wel dat er animo voor is maar ben toch ook wel bang om met heel veel te blijven zitten. Natuurlijk weet je het pas als je het probeert maar daarom eerst even oriënteren.
    Staan er ook dames met zelf gemaakte spullen op markten?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nou ben ik toch nieuwsgierig naar wat je maakt...:)

7. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik ben benieuwd wat je maakt :)

8. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    bossi was net 2 seconden eerder :D

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hihi hoe zo nieuwsgierig. Ik maak koekjespotten. Geen potten om koekjes in te doen maar potten waar bijna alles al in zit om zelf koekjes te bakken.
    Het loopt in mijn omgeving als een trein vandaar dat ik het eens op een braderie wilde proberen. Ben wel benieuwt of jullie denken dat het wat is voor op een braderie.
    Hier is in ieder geval een voorbeeld:
    Koekjespotten Hyve - hyves.nl

10. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Of het loont? geen idee

houd er rekening mee dat sommige braderien doel gericht zijn. (bv modeltreinen o.i.d.). Dit kan je ook navragen.

Je zou eens moeten zoeken op google.nl naar braderie bij je in de buurt.

Je zult wel een voorraad moeten hebben. Anders krijg je een kraam niet gevuld.
    Vaak huur je een kraam en dan betaal je daar een X bedrag voor.
    In sommige gevallen heb je zelf een kraam nodig maar dit is bij mij nog nooit voor gekomen.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat een waanzinnig idee is dat zeg, hoe kom je erop!

Nou, als ik jouw kraam tegen zou komen zou ik denk ik ook een koekjespot kopen :D

Ook leuk om cadeau te geven.

Misschien is het wel handig om te informeren of je hiervoor een diploma nodig bent, omdat het kan bederven. Weet niet hoe het tegenwoordig zit hoor en kan de juiste woorden even niet vinden :)

12. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Dank je.
    Ook daar heb ik aan gedacht hoe dat zit met het verkopen van voedsel. Het zijn wel allemaal droge ingredienten, maar ja het zijn toch etenswaren.
    Wel zet ik er een datum op tot wanneer het eerste product volgens de verpakking over de datum gaat.
    Hmm misschien toch maar houden bij de verkoop zoals ik dat nu doe.

13. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Van braderieen heb ik geen verstand, maar wat een onwijs leuk idee heb je zeg. Als ik je met een kraampje zou zien, zou ik ook zeker een of twee potjes kopen, super leuk.

14. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ze zijn erg leuk. Verstuur je ze ook?

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ik vind het ook echt super zeg!

Wat een leuk idee. Ik zou et zeker kopen op een markt.

Ik houd heel erg van zulke originele cadeaus. Leuk voor moederdag.

16. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    @sjors ik pb je even.

Jullie brengen me toch wel erg aan het twijfelen om het toch gewoon maar eens te proberen. Misschien eens kijken of ik samen met iemand een kraam kan huren.

17. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee hoor je hebt geen eigen kraam nodig. Er zijn wel veel organisatoren waar je je eigen zeil moet meenemen. (die op het 'dak' zit zeg maar) maar als dat zo is kun je ze meestal ook bij hun kopen voor 15 euro dus dan is het maar eenmalig.

Ik vind het in ieder geval een erg leuk idee, en heb het nog nooit gezien op een markt! En geloof mij ik heb er heeeel wat gezien...

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wat een leuk idee, ik heb je hyves toegevoegd en onthou deze want dit is altijd leuk voor de Oma's, voor moederdag, of gewoon als je ergens op de koffie gaat! Super idee!

Kun je vertellen wat er precies inzit ivm allergieeen? En wat een onwijs gave labels! Ik zou zeker op markten of braderieen gaan staan, misschien eerst eens proberen op K-dag!

19. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Er zit onder ander pinda's, chocolade en m&m's in. Verder de gebruikelijke dingen zoals bloem suiker enz. Dus sowieso gluten, pinda's.

Ik heb opeens al wel een stuk meer leden op de hyve, leuk hoor!!

Heb nu een luikse markt op het oog. Moet alleen even kijken of ik daar met zelfgemaakte producten mag staan.

Hoeveel zou ik dan mee moeten nemen denken jullie?

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Kan je verder niet adviseren, maar het idee is superleuk.
    Zou ook wel meedere variaties maken als je ermee op een marktje wil gaan staan. Bijv zonder noten of met witte choco oid.... hoe meer keus hoe meer verkoop lijkt mij.

Deel Deze Pagina