Wie staat ook op het punt om naar de dokter te gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door prima, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Wie zit er in (ongeveer) dezelfde situatie als wij?

We zijn nu ruim een jaar bezig en tot op heden nog geen pos test mogen krijgen. Elke maand wordt ik onzekerder over onze mogelijkheid om zwanger te worden. Ik sta nu op een punt dat ik naar de dokter zou moeten (ik had dit afgesproken met de huisarts) maar ik stel het steeds weer uit. Ik zie op tegen de onderzoeken, ben bang voor slecht nieuws en het is nooit het juiste tijdstip.... :( Al met al ben ik er in mijn hoofd erg druk mee bezig maar doe er weinig mee. Zijn er meiden die in dezelfde situatie zitten zodat we elkaar moed in kunnen praten?

2. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    He Prima,

Ik ben afgelopen woensdag naar de huisarts geweest. Ik ben namelijk ook nog niet zwanger en mijn cyclus wordt alsmaar langer ... zit al op meer zo'n 80 dagen. Ik zag er ongelovelijk tegenop om naar de huisarts te gaan, want ik wist gewoon zeker dat hij me niet door wilde sturen. Nu heb ik ook een afspraak met hem gemaakt. In augustus zijn wij ook een jaar bezig en ik mag dus eind augustus, reken maar per 1 september contact opnemen met hem zodat hij mij door stuurt naar de gyn. Was toch wel gerustgesteld door deze mededeling.

Als ik jou was zou ik niet opzien tegen het door laten verwijzen door je huisarts. Echt waar niet. Je moet gewoon contact opnemen. Het hoeft niet meteen ongelovelijk slecht nieuws te brengen. Misschien heeft je lichaam gewoon een beetje hulp nodig en dan kunnen die onderzoeken je juist van een heleboel stress afhelpen.

Ik snap je angst...maar ga er gewoon voor. Of er nou goed of slecht nieuws achterweg komt je hebt er recht op om het te weten...beide keren even goed!

Liefs Gea

3. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik zit niet in dezelfde situatie maar misschien heb ik wel een tip. Als ik jou was, zou ik goed uitleggen dat het je erg onzeker maakt en welke invloed dat op je leven heeft op dit moment.
    Mijn huisarts staat erg open voor deze informatie en zou naar mijn verhaal luisteren. Maar daar verschilt natuurlijk ook iedere huisarts in. Geef in iedergeval zelf aan waar je bij geholpen bent en laat het niet alleen van je huisarts afhangen.

4. Yolandake

Yolandake Actief lid

29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    hoi ik ben gisteren ook naar de gyn geweest voor een onderzoek omdat ik maar niet zwanger raakte. vroeger was dat geen probleem want zoals je ziet heb ik 2 kinderen maar ja das 11 j geleden ik heb daarna niets meer genomen en niet meer zwanger geworden. ik ben gewoon ineens naar de gyn gegaan en alles is in orde bij mij en bij mijn vriend ook. heb nu een hormoon kuur van clomid gekregen. je mag niet altijd het ergste verwachten het kan gewoon zijn dat alles wat minder is maar dan gaat het ook hoor

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Hoi Prima
    Hier eigenlijk hetzelfde verhaal ik ben nu 20 maanden gestopt met de prikpil en dat duurt iets langer dan normaal om zwanger te worden. Echter het geduld is helemaal op maar ik heb zo geen zin om naar een gyn te gaan .. Mijn huisarts is geen probleem van hem mocht ik een half jaar geleden al maar ik wil zo graag wel en niet gaan ! Ik denk nu dat er iets niet goed is en eigelijk wil ik het niet weten en heb ik zeker geen zin in onderzoeken e.d. ik heb al een moeilijk jaar achter de rug en wil dit ook niet nog eens gaan doormaken. Ik ben depressief en ben er net uit gekomen na een harde strijd. Nu ik me beter voel is het verlagen nog groter maar ik ben zo bang dat als ik slecht nieuws krijg ik weer in mijn dip ga vallen. Dus stel ik het toch nog ff uit ik ga in aug. nog op vakantie en heb met mijn man afgesproken dat we dan naar de dokter gaan hoe moeilijk ik het ook vind ik weet dat het als het dan nog niet gelukt is echt zal moeten gebeuren want misschien is of doen we iets verkeerd.. Ik heb deze maand ovulatietest gekocht misschien kan ik daar nog iets mee...
    Meid echt ik weet precies hoe jij jezelf voelt en stuur je ook vanuit hier een dikke knuffel hou me op de hoogte hoe het met je gaat !
    Groetjes van Emma

6. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Snap wat je bedoeld. Ik heb niet veel geduld en kan erg praktisch denken. Daarom hadden wij afgesproken; na 6 rondes gaan we naar de huisarts (ook omdat vriendje geopereerd is aan zijn ballen toen hij klein was)

Maar toen het zo ver was sloeg bij mij ook de twijfel toe. Wat als er iets mis is? of het uit het onderzoek blijkt dat het nooit gaat lukken. Dat wil ik niet weten! Dus toch nog maar even uitgesteld. (tja beetje struisvogel :oops: )

Nu in ronde 11 toch de knoop doorgehakt en langs de ha gegaan.
    Mijn advies is dus: luister naar je gevoel. Er komt gerust een moment dat je wel een afspraak maakt. Het heeft geen haast.

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik ben vorig week bij de huisarts geweest omdat ik toen 3 maanden niet ongesteld was geweest en niet zwanger ben. Ze heeft voor de zekerheid toch ee nbloedtestje laten doen, die jammer genoeg ook zei dat ik niet zwanger ben.
    Nu mag ik maandag weer komen om doorverwezen te worden naar de gyn. Ze zei dat ze liever had dat ik nog langer wachtte, maar als ik echt wilde mocht ik toch naar de gyn.
    Op zich heb ik best wel geduld, maar in de 7 maanden dat iknu pil vrij ben ben ik maar3 keer ongi geworden, waarvan de laatste keer 26 februari was!
    Tijd om eens de boel te laten onderzoeken!

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ik ben nu anderhalf jaar bezig wat heeft geresulteerd in 2 miskramen een hoop verdriet en een hoop frustratie.

Ik moet nu binnenkort voor mijn eerste uitstrijkje en dat vind ik een mooie gelegenheid om es een balletje op te gooien!

Liefs, paula

9. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0
    Hai Prima,
    Ik snap je angst. Ik ben sinds november gestopt met de pil en hield daar helaas een erg onregelmatige cyclus aan over. In februari ben ik hiermee al naar de huisarts gegaan. Ze vertelde me dat als mijn cyclus in mei nog zo onregelmatig zou zijn ( cyclus van +/- 50 dagen) ik terug kon komen. Dat heb ik dus gedaan en ook ik vond het wel eng. Afgelopen week heb ik een bloedtest ( om te kijken over je hormoonspiegel goed is) en een echo ( om te kijken of je baarmoeder en eiderstokken er normaal uitzien) gehad. Ik was erg ongerust over de uitslag. Die bleek gelukkig goed te zijn! Nu moet ik na de zomer terug komen als mijn cyclus niet verandert. Ik moet je zeggen dat een positieve uitslag veel met me gedaan heeft, ik ben meer ontspannen en kan het "zwanger worden"wat rustiger afwachten. Als de uitslag nu niet goed was geweest, had er in ieder geval aktie ondernomen kunnen worden. Dus ik zou zeggen, doen meid! Het zal je altijd helpen!

10. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Wat fijn om jullie reacties te lezen. Ik ben een 1/2 jaar na het stoppen van de pil al eens bij de huisarts langsgeweest om te overleggen over mijn onregelmatige menstruatie. De huisarts adviseerde mij om een aantal maanden te tempen om info te verzamelen. Dit heb ik gedaan en het heeft me op sommige momente veel blijdschap gegeven omdat ik een eisprong kon zien maar tijdens sommige maanden was er helemaal niets. Dit is zo frustrerend! Ik heb dus een onregelmatige cyclus, heb waarschijnlijk niet altijd een eisprong, mijn man zit geregeld in het buitenland voor zijn werk.... Allemaal redenen om de kans van slagen klein te houden. Ik weet dat een bezoek aan de huisarts uiteindelijk kan resulteren in iets (medicatie ofzo) waardoor de kansen groter worden maar het blijft voor mij best een grote stap. Ik vind het eigenlijk doodeng! Ik ben wel erg blij met jullie verhalen want dan merk ik dat er meer vrouwen zijn die zoiets soortgelijks meemaken of in ieder geval met me meedenken en meeleven.
    Als ik de komende week de stap durf te nemen om een afspraak met de huisarts te maken, laat ik het jullie weten.
    Groetjes Prima

11. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    hallo allemaal,

nou dat is toevallig dat deze topic geopend is. ik ga nu na 10 maanden 1x ongesteld te zijn geworden naar de gyn. ze gaan een uitstrijkje maken en bloed prikken enz dus ben heel benieuwd. Ik vind het helemaal niet eng omdat ik nu zelfs het gevoel krijg dat we nu voor het eggie gaan omdat het lot nu een beetje bij de gynaecoloog ligt haha. (slaat nergens op maar het is een gevoel)ik laat jullie wel weten hoe het gegaan is volgende week!

groetjes en succes allemaal!

12. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ook ik zat tegen het eerste doktersbezoek aan te hikken, maar ben afgelopen woensdag bij de HA geweest en heb een doorverwijzing voor de gynacoloog gekregen. Daar zie ik wel heel erg tegen op. Ik moet de afspraak nog maken...
    Vorig jaar heb ik twee MK's gehad en ik weet dus dat ik zwanger kan worden. Maar inmiddels ben ik 8 maanden verder... Ik ben sinds 3 maanden aan de Ovulatietesten en heb nog maar één keer volgens die testen een eisprong gehad. Ik vrees dus niet elke maand een eisprong te hebben en stap daarom nu de medische molen in.
    Succes allemaal en ik vind het leuk om jullie ervaringen te horen van de eerste stap in de medische molen.
    groetjes,
    Pooltje

13. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Als je toch de moed kunt verzamelen zou ik het wel doen. Je weet misschien niet direct waar je aan toe bent, maar dan ben je er tenminste mee bezig, dat kan ook een stukje rust brengen, al klinkt dit heel gek. Doen hoor, en veel sterkte!

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo allen,

Ik ben in september gestopt met de pil en zit nu in ronde 12. Het is nu 10 maanden geleden dat ik ben gestopt met de pil. Ik wil nog 2 maanden wachten en kijken wat er gebeurd. Als ik na 2 maanden ook niet zwanger ben dan denk ik wel dat we naar het ziekenhuis gaan. Ik vind het niet leuk, het is meer het gevoel om toe te geven dat er iets niet goed is.

Liefs Vanilia

15. sarai

sarai Actief lid

8 mei 2007
    308
    0
    0
    student/moeder van 2 kids
    velp
    hallo dames
    ik ken dat ook wel niet dat ik niet naar de ha durf maar k houd er gewoon niet van maarja k ben anderhalf jaar geleden gestopt met de pil en daarvoor had ik de prikpil waarvan ik al negen maanden 'ontpilt' was zeg maar, in het begin waren we niet echt gericht bezig maar de laatste maanden toch wel, en ik begon me ook een beetje zorgen te maken, maar had niet het idee dat ik verminderd vruchtbaar was heb tenslotte een perfecte cycles van 28 dagen en op dag 15 me ei en mijn vriend had zijn kwakje voor een paar jaar terug laten testen en had een 8 ;)
    plus dat ik al een dochtertje heb :D

maargoed na zo'n lange periode ga je wel denken dus ik ben pas geleden naar de ha gegaan en heb mijn verhaal uitgelegd en er ook bij gezegd dat er voor mijn gevoel iets niet klopt maar toch wel het idee heb gewoon vruchtbaar te zijn :(
    gelukkig begreep ie mij heel goed en heeft wat slijm van mijn baarmoeder afgehaald voor nader onderzoek en wat blijkt heb ik een bacteriele infectie in lichte form :( dacht dat het hetzelfde was als een schimmelinfectie maar dit blijkt toch niet waar te zijn gelukkig!

ik krijg nu medicijnen en kunnen we daarna weer vol moed aan de slag!
    nou wil ik dus zeggen er hoeft niet meteen iets ernstigs te zijn als het niet lukt maar het kan wel invloed hebben.

dus dames schraap je moed bij elkaar en ga naar de gyn of ha het geeft ook weer moed om naar de volgende ronde te gaan met een poi instelling en voor een posi test natuurlijk!

sorry voor mijn lange verhaal maar hoop dat het toch wel een beetje helpt ;)

heel veel sterkte en succes dames ;)

o en dat ik weet dat ik vruchtbaar ben; heb vorig jaar een mk gehad dus uit iets negatiefs komt toch weer iets posities ;)

16. Niet meer actief

Hihi, bij mij is het juist het andere uiterste.
    Ik ben in augustus gestopt met de pil en zijn in jnuari al voor een orienterend zaadonderzoek naar de huisarts gegaan.
    Die vond het prima dat we zo'n onderzoek wilden (hij is niet zo moeilijk ;) )
    Daar bleek de uitslag beroerd dus zijn we gelijk doorgestuurd naar de gyn.
    Ik hoop deze cyclus met ons eerste iui te beginnen. En dat terwijl ik in aug pas een jaar bezig ben.
    Ik zelf vind dat een fijn idee. Anders had ik nog zo lang moeten wachten!

17. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    wij zijn anderhalf week geleden naar de huisarts geweest en we zijn inmiddels al anderhalf jaar bezig. ik stelde het ook steeds uit. en dacht ach we proberen het nog maar een keer. maar nu zijn we toch maar gegaan. mijn vriend heeft zijn zaad afgelopen woensdag ingeleverd en het is nu afwachten op de uitslag. mijn huisarts zei omdat ik een miskraam heb gehad vorig jaar augustus kan ik wel zwanger raken en dat het dus nog steeds spontaan kan, maar ik wil nu wel weten waar we aan toe zijn. zodra de uitslag binnen in krijgen we een verwijsbrief voor de gyno.ik heb gelukkig een vrij normale cyclus zit tussen de 24 en 28 dagen in. ik gebruik ook de persona en kan hem blijven gebruiken van de huisarts. ik hoef gelukkig niet te temperaturen, want heb dat al eens geprobeerd, maar word er niks wijzer van.
    ik heb zelf een hekel aan onderzoeken. maar ja dan weten we waar we aan toe zijn.

ik wens je veel succes.

liefs san.

18. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Wij gaan nu ronde 8 in, maar ik ben al wat ouder. Op zich denk ik niet dat er echt iets mis is, gezien regelmatige cyclus e.d. Hubbie heeft al eerder bewezen dat er niets mis is met de zwemmertjes. Maar ja...ik word er ook niet jonger op. En stel dat het nog een keertje mis gaat (lijkt meer wel dan niet te gebeuren....) en het weer een paar maanden duurt voor je onieuw zwanger bent.....dan ben je dus zomaar weer een jaar verder! Daarom heb ik nu afspraak gemaakt bij de gyn. Ik denk dat het me veel rust gaat geven als ik hoor dat het ECHT allemaal goed is. En mocht er wel iets aan de hand zijn, dan is dat k**t, maar dan kan er in ieder geval actie ondernomen worden!

19. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    nou, ik krijg mn verwijskaart hoor!
    Ben vanochtend op het spreek uur geweest en ze dacht al dat ik daar voor kwam, hahaha
    Volgende week kan ik hem ophalen en dan bellen voor een afspraak bij de gyn!
    Ik ben blij!

20. Loesie

Loesie Lid

10 mrt 2007
    97
    0
    0
    hoi meiden en vooral prima,

het verschilt echt per huisarts. Mijn HA had bij 10 maanden (nu dus) als zoiets van: nou , ga maar lekker naar de gyn, die kan je eens goed nakijken. Gewoon lekker gaan kletsen met de huisarts, dan kom je er samen wel uit!

Liefs, Loesie

Deel Deze Pagina