Wie staat ook op het punt om naar de dokter te gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door prima, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    En trouwens....ik ben normaal super eerlijk, maar als ik bij mijn huisarts problemen zou verwachten, zou ik er in dit kader geen enkel probleem mee hebben om er een paar maanden aan vast te liegen :oops: . het is per slot van rekening voor het goede doel :)

2. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht

hihihihi :) Dat was nog niet eens bij mij opgekomen! Gelukkig (?) ben ik al ruim over het 'jaar proberen' heen en hoef ik er volgens mij niets meer bij te liegen. Ik heb nu op de kalender gezet dat ik van de week moet gaan bellen voor een afspraak. Als een soort stok achter de deur zeg maar..... kinderachtig he?!

3. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Whaaaa.... eindelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts! Ik stond helemaal te stuiteren nadat ik de telefoon neerlegde. Nu is de eerste stap gezet. Ben benieuwd wat er allemaal gaat komen nu. Ik denk dat de onzekerheid en het onbekende het engste is (en de inwendige onderzoeken ook wel een beetje ;) ) Heb al mijn tempgegevens in een mooi lijstje gezet, de FF grafieken uitgeprint, de bikinilijn geschoren :D hahahaha.... ik ben dus voorbereid! Laat die artsen maar komen.

4. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben vandaag ronde 5 ingegaan, maar mijn huisarts heeft me geadviseerd om al langs te komen als we na een half jaar nog niet zwanger zouden zijn!

Ze zou me dan 'op weg helpen' met hormonen (geen idee wat...). Mocht het dan weer langer dan 6 maanden duren dan konden we door naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.

Ik ben nog hartstikke jong en gezond en mijn vriend ook, dus ik was eigenlijk wel verbaasd dat mijn huisarts dit zei.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij zijn nu 9 maanden bezig, en vanwege mijn nog steeds onregelmatige cyclus en last van mn onderbuik mogen wij morgen naar de gyn! Ik vind het allemaal erg spannend en ben heel benieuwd wat hij allemaal zal gaan doen. Vind het wel heel fijn dat gewoon doorgestuurd zijn naar de gyn door de huisarts. Hubby moet ook even een potje inleveren voor onderzoek!

6. Karo

Karo Lid

9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    Ik ben afgelopen dinsdag richting gynaecoloog gegaan en ik kwam er echt met gemengde gevoelens buiten.

Er staan me nu heel wat onderzoeken te wachten en daar zie ik echt tegenop. Op de meest onmogelijke uren afwezig zijn op t werk en verwachten dat iedereen daar begrip voor opbrengt, het gevoel dat ontspannen zwanger worden er nu niet meer in zal zitten, verdrietig omdat er hulp van buitenaf nodig is,...

Maar langs de andere kant was ik ook super opgelucht omdat er eindelijk iets aan gedaan gaat worden. Met de technieken van tegenwoordig is de kans op zwangerschap, zelfs als er bij één van beiden gebreken zijn, echt wel groot en tja... sommige mensen hebben nu eenmaal wat hulp nodig. Voor hetzelfde geld bleven we nog jaren wat aanmodderen zonder resultaat en nu weten we tenminste waar we voorstaan.

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik begrijp je helemaal hoor, ik ben bijna anderhalf jaar met de pil gestopt, en nog steeds niet zwanger en de laatste tijd weer lekker onregelmatig ongesteld.. Ik heb besloten om deze zomer af te wachten (heb gister ergens zitten lezen dat mannen in de zomer een betere kwaliteit zaad hebben, het zal wel weer onzin zijn, maar het gaf me een beetje moed) ;)

Als ik na deze zomer niet zwanger ben, wil ik in september ofzo naar de huisarts gaan. Ik zou nu ook al wel willen aan de ene kant, maar aan de andere kant heb ik er ook eigenlijk nog geen zin in, eerst nog maar genieten van de zomer..

Groetjes,
    Jorietje

8. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    En dan neem je de stap om toch naar de huisarts etc. te gaan.
    En dan heb je het verwijsbriefje ontvangen voor de gyn....

Net gebeld voor een afspraak. Eerste mogelijkheid: half september! :confused:

9. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Nou....ik vraag me af of DAT het geval is of iets anders....als de temperatuur boven de 25 graden komt heeft dat een zeker effect op mijn lief :D . Aan klussen dan geen gebrek. En meer klussen is meer kans ;)

Succes!

10. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Jeetje...wat lang! Ik heb ook pas gebeld en kon binnen drie weken al terecht (= nu a.s. donderdag). Ik zou als ik jou was een ander ziekenhuis proberen!

11. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Ja dat ga ik ook maar even overdenken.
    Dit ziekenhuis zit alleen heel dicht bij mijn huis wat mij wel zo practisch lijkt (voor het geval we er vaak heen moeten...)

12. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Het is misschien niet zo netjes :oops: :) , maar je zou deze afspraak kunnen laten staan en ondertussen kijken of je ergens anders eerder terecht kunt. Mocht die eerdere afspraak inderdaad uitwijzen dat je wat vaker naar het zkh zal moeten, dan kun je altijd nog op die andere afspraak in september terug vallen. Nog drie maanden in onzekerheid lijkt me nou ook niet echt een pretje, toch?!

Gr. Joyce

13. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wij hikken er ondertussen ook tegen aan. We zeggen steeds.. nog één maand proberen, Maar goed de huisarts wil me toch nog niet door sturen omdat "ik nog zo jong ben.."
    Maar goed misschien ff het zaad laten testen.. het is een moeilijke stap vind ik.

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik ben vorig jaar september gestopt heb me voorgenomen als na vakantie nog niet raak is naar de dokter te gaan :(

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ja klopt, dat is ook mijn ervaring haha, meer zin om te vrijen in de zomer, maar daar stond echt dat de zaadkwaliteit beter was.. Volgens mij stond het in de ditjes en datjes (gratis blaadje van de bas vd heijden o.a.) dus het kan goed zijn dat dat niet helemaal klopte...

16. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik zou op dit moment niet kunnen bedenken hoe ik het op mijn werk moet regelen om op die onmogelijke tijden in het ziekenhuis te zijn. Laat staan voor mijn mannetje want die is al helemaal niet flexibel met zijn werktijden.... Aan de ene kant maak ik me zorgen over hoe dat moet maar aan de andere kant zal er vast een oplossing te bedenken zijn toch? Ik had er in gedachten ook al wel rekening mee gehouden dat ik pas laat in het ziekenhuis terecht zou kunnen. Dan kan het vervolgens alleen nog maar meevallen toch? Wel jammer dat er dan nog meer kostbare tijd 'verloren' gaat.... Of maak ik het dan wel erg zwaar? :(

17. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Niet zo netjes, maar ga het wel doen! Ga inderdaad proberen of ik bij de VU eerder terecht kan. Het ziekenhuis bij mij om de hoek heeft met hen een samenwerkingsverband op het gebied van gyn. Dus is het misschien makkelijker om na de eerste afspraak over te stappen. Vraag me nog wel af of de verzekering daar niet moeilijk over gaat doen, maar dat zie ik dan wel weer.
    En anders blijven we bij de VU. Eigenlijk is het natuurlijk een luxe probleem: meerdere ziekenhuizen om uit te kiezen en een toevallig om de hoek.

18. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hallo allemaal,

In het vervolg op mijn 1e berichtje in dit forum, bijgaand mijn ervaring van de 1e stap in de medische molen.

Ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst bij de gynacoloog (afgezien van de bezoekjes ivm miskramen) geweest. Ik zag er enorm tegenop maar ben nu ontzettend blij dat we de stap gezet hebben. De dokter was ontzettend aardig en heeft heel duidelijk uitgelegd wat de stappen zijn die nu gezet worden. Ook zijn de onderzoeken direct van start gegaan, daar was ik zelf verbaasd over maar natuurlijk heel blij mee. Omdat ik twijfel of ik elke maand een eisprong heb - ik gebruik Ovu-testen en heb sommige cyclussen geen streepjes en die cyclussen ben ik ook nauwelijks ongesteld - is er direct een echo gemaakt en zijn mijn folikels gemeten (dag 8 van mijn cyclus). Morgen ga ik terug voor een tweede folikelmeting (dag 10) en dan kunnen ze zien of mijn eitjes goed groeien. Eind van deze cyclus moet ik bloed laten prikken en aan de hand daarvan kunnen ze zien of ik een eisprong heb gehad. Waarschijnlijk volgende cyclus nog een keer dezelfde stappen, met ook bloedprikken op dag 3. Verder zal ik komende twee maanden temperaturen, dat deed ik eerder ook wel maar niet altijd op de goede manier en goede tijd (in bed voor het opstaan).

De molen is dus wel gelijk vol van start gegaan. Dat betekent ook dat ik mijn baas zal moeten vertellen waarom ik er gisterochtend niet was, ik ook morgen een werkafspraak moet afzeggen en dat dat de komende tijd vaker kan voorkomen. Mijn ervaring is dat men soms maar beter kan weten wat er aan de hand is dan alles proberen geheim te houden. Over mijn 1e miskraam had ik niemand op het werk ingelicht, maar je voelt je klote en dat merken je collega's echt wel. Bij de 2e miskraam heb ik daarom wel mijn baas plus meest nauwe collega´s ingelicht.
    Ook de medische molen brengt spanning en afwezigheid mee, dus op het werk kan men merken dat er iets aan de hand is. Ik heb daarom besloten mijn baas en directe collega´s in te lichten.

Uiteindelijk willen we allemaal graag zwanger worden, zekerheid over eventuele redenen waarom het niet (weer) wil lukken en hulp om daar dan wat aan te doen. Ik ben in ieder geval weer vol goede moed en mijn vriend en ik gaan er vol tegen aan deze zomer! Gelukkig is sex het probleem niet en kan ik daar ondanks alles nog vol van genieten :) .

Veel succes voor iedereen.

Deel Deze Pagina