Miskraam en gelijk verder?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Luannie, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik heb net een miskraam gehad.Ik was 5,5 week zwanger.

Nu wil ik eigenlijk het liefste gelijk weer verder. Maar kan ik dit nu ook zien als start van een nieuwe cyclus? Of werkt dat niet zo ?

Ik hoor graag van jullie!

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Mijn gynaecoloog raadde aan om de eerste menstruatie af te wachten voor we weer verder gaan.
    Dit omdat je dus niet weet hoe je cyclus loopt na een miskraam.
    Heb 5 november een miskraam gehad en vanmorgen een test gedaan maar nog een positief resultaat.
    Een cyclus van 28 dagen zal het dus niet worden.
    Heb even geduld en wacht tot na de eerste menstruatie zou ik zeggen.
    Anders heb je geen idee hoe lang je zwanger kan zijn..

Succes!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er is geen medische reden om te wachten, het wordt wel vaak aanbevolen, omdat je anders niet weet hoe lamg je zwanger bent (als het de eerste rnde zou lukken.) Maar voor mij is dat geen reden om te wachten: daar komen ze dan bij een echo wel weer achter.
    Het is dus je eigen keuze.

4. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden
    .@ tupp; ze komen er inderdaad dan wel achter bij de echo. Dus dat is dan voor mij ook geen reden.. Gelukkig niks medisch ofzo. Dank je!

5. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Hier dezelfde twijfel gehad. Ook wij hadden een miskraam op 4-5 weken. Dokters, gynae zeiden allemaal 1 cyclus wachten. Van een andere dokter hoorden we dan weer dat er fysiek gezien geen probleem is om terug onmiddelijk verder te gaan. Uiteindelijk hebben wij ons hart gevolgd en zijn er nadat de bloeding gestopt was onmiddelijk terug voor gegaan. Mijn huisarts was het hier duidelijk niet mee eens! Heeft ze me duidelijk laten merken, ik was er echt niet goed van. Maar nu denk ik ook van mja het is onze keuze en als wij er ons goed bij voelen is dat toch het belangrijkste.

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    In principe mag je na een miskraam weer beginnen, maar pas nadat het bloeden ook gestopt, ze zeggen vanwege infectie gevaar.
    En ze raden aan om liever te wachten op je eerste cyclus maarrr dat hoeft niet perse, het is alleen makkelijker voor jezelf en voor hun om te kijken hoe lang je cyclus na mk is, ivm eisprong en bevruchting. Maar als de bloedign over is, mag je in principe weer aan de klus ;)

In ieder geval veel sterkte met het verlies

Dikke knuffel

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vindt dat zo vervelend dat een ha jou een gevoel kan geven alsof je slecht bezig bent. Echt belachelijk, ( sorry moest het even kwijt ;))

8. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Mijn verloskundige gaf aan dat we er gelijk weer voor kunnen gaan.
    En dat doen we ook.
    We zien geen reden om te moeten wachten.

9. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ik ga gelijk verder.

de gyn in mijn ziekenhuis wenste me veel succes ;)

10. kimw

kimw Nieuw lid

17 nov 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben hier nieuw en heb afgelopen donderdag een miskraam gehad. Heb nu erg weinig afscheiding. Maar als stopt ga ik ook gewoon weer verder. Kim

11. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik ben er ook uit en ga gewoon gelijk door;)

12. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Dag meiden,

Ik heb ook een miskraam gehad op 6 weken zwangerschap. Ons beebje is gestopt met groeien in week 5.

Aangezien het vanzelf niet uit mijn 'lijf' wilde, zijn wij gestart met Cytotec,... helaas,.... dit deed niets veranderen.
    Ondertussen heb ik vorige vrijdag een curettage gehad. Ik ben deze week gans de week thuis om wat uit te rusten van de ingreep. Ik verlies héél veel boed.
    Wij zijn zwanger geworden van IUI (onze 3de poging). Ik moet binnen 2 weken op controle gaan bij de gyn,...

Kan ik dit nu eigenlijk beschouwen als een nieuwe cyclus? Zijn er nu opnieuw eitjes aan het groeien? Kvind het zo spijtig dat ik bijna geen info heb gekregen!!!

pff,... het is zo'n zware klap om te dragen! Wie weet lukt het ons nooit meer,... :(

liefs
    Hope

13. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Ik heb ook net een miskraam gehad (eigelijk bijna 5 weken geleden al) en ben nu ongesteld.. De resten van de miskraam komen er nu pas uit. Tenminste ik ga er vanuit dat dit ongesteldheid is...

Zodra ik niet meer bloed, gaan wij er ook gewoon voor hoor...
    Zoals eerder al gezegt werd... bij de eerste echo zien we vanzelf wel hoever het is.. Houd het nog een beetje spannend ook haha..

Deel Deze Pagina