Wij doen IVF voor de eerste maal. En ik weet bijna 100% zeker dat deze mislukt is. Maar wat gebeurt er met de embryo als die zich niet gaan innestelen? Word die opgenomen in het lichaam of komt die er mee uit met het bloedverlies? Ik had namelijk net precies 2 vliezen op m'n papier. Het deed me direct denken aan een vruchtzakje...
Ik denk eigenlijk niet dat het iets zichtbaars is. Als het embryo niet 'pakt' is het gewoon nog een minicelletje dat je volgens mij niet terugvindt. Wat omtzettend rot voor je dat deze poging mislukt lijkt. Sterkte.
Dat zie je niet terug hoor. Is echt zo'n klein dingetje met blote oog bijna niet te zien. Het lichaam voert dit af en niet perse tijdens je menstruatie, kan al eerder via het slijm. Rot dat je poging is mislukt
Dat verdwijnt tijdens je menstruatie samen met het baarmoederslijmvlies. Een embryo is microscopisch klein, je ziet het niet met het blote oog in dit stadium. Een vruchtzakje ontstaat pas als je ruim vijf weken zwanger bent en voor die ontwikkeling is zwangerschapshormoon nodig. Ik denk dat er een stukje baarmoederslijmvlies afgestoten is. Sterkte!