Wij starten over 1,5 week. Ons mannetje is dan nog geen 5 maanden, maar door zijn forse afplatting (116,4%) en andere medische redenen starten we dus binnenkort. Misschien fijn om elkaar te steunen, tips te geven en meer? Wij zitten trouwens bij Roessingh in Harderwijk.
Wij zijn er over een paar weekjes mee klaar (heel snel gegaan!) dus als je vragen hebt.... Succes ermee, het valt echt supermee allemaal en die kleine heeft er geen last van!
Ga ik thuis even voor je nakijken (ben nu op mn werk ) We zijn in april gestart, dus met 6 maanden en we hebben eind volgende week het eindgesprek. We gaan dan bespreken of het zo goed is en we ermee stoppen. (eventueel is er een mogelijkheid om nog een maandje door te gaan, maar dat ligt ook aan de schedelnaden).
Hij had trouwens wel een behoorlijke afplatting. (voornamelijk aan de linkerkant ivm voorkeursligging). Met een weekje zagen we zelfs al een lichte bolling komen. Het is niet helemaal rond geworden (hadden ze vtv ook tegen ons gezegd), maar het is wel verbeterd dus echt de moeite waard!
Hier ook een afplatting links met voorkeurshouding (Kiss-syndroom). Heb altijd geroepen dat als het nodig is hij een helmpje krijgt, maar nu gaat het ineens heel snel. Lees veel dat je al snel verbetering ziet. Hoop ook echt dat het bij ons zo mag gaan! Hier is ook al gezegd dat zijn bolletje niet 100% zal worden.
Hadden wij ook idd, helemaal omdat het een forse afplatting was. En had zoiets van dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan wat we konden doen. Voor die tijd bij de fysio gelopen. Oefeningen gingen goed, maar afplatting werd zo maar een klein beetje minder. Het belangrijkste vond ik dat hij er zelf geen last van zou hebben en dat heeft hij ook niet. Ik denk dat het zelfs wennen wordt om strakjes zonder helm te slapen. Hij laat zich nu ook makkelijk vallen in zn ledikantje, maar straks zonder helm is dat wat minder denk ik haha! Waar laten jullie de helm maken?
Hoi Guusje Hier in hetzelfde schuitje...... De fysio is net vertrokken na een voor mij nogal teleurstellende uitslag: oddi 117,5 en CPi 95. Pfff wist wel dat het erg was, maar zo erg Kan wel janken..... Maar bij jou is het allemaal best wel vlot gegaan dan? Bij mijn zoontje is nu het plan om met vijf maanden opnieuw te meten en dan kijken of hij nog steeds in aanmerking komt voor de helmtheraphie ( wat mij persoonlijk onvermijdelijk lijkt met zo' n score) Wel fijn om hier even te kunnen klagen
Hoi Ducky, Heb hier nog niet de benamingen Oddi en Cpi, voorbij zien komen (zal er eens naar vragen), maar de afplatting bij jullie is dus nog forser! Weet helemaal hoe je jezelf voelt. Echt heftig! Dikke knuffel voor jou! Kan even niet aan je banner zien hoe oud je zoontje is. Maar wil je adviseren om vanaf 4 maanden naar het hempje te vragen. Ik heb 2 weken terug bij de fysio gevraagd of we nu al niet een helmpje konden laten aanmeten. (Ons zoontje is een waterhoofdje aan het creëren. Onderzoeken lopen, maar waarschijnlijk binnen nu en een paar maanden toch wel een hersenoperatie, waarna hij dus een tijdje geen helmpje op kan. De fysio was het met me eens dat ieder procentje dat we nu mee kunnen pakken winst is, ookal moet het hempje straks een aantal weken af.) Afgelopen maandag ben ik dus geweest en er was geen twijfel mogelijk. Ik kreeg het idee dat ook zonder zijn medische geschiedenis ik met 4 maanden had mogen komen. 116% is een ernstige afplatting. Wij hebben ook te horen gekregen dat het waarschijnlijk nooit een echt rond bolletje meer zal worden. Ik wil je niet bang maken, maar een helmpje moet toch, dus ga niet wachten tot 5 maanden! Als ik dit geweten had, had ik dat centrum al met 3 maanden gebeld! Klagen, janken en lachen; alles mag hier hoor! Als het om je kindje gaat kan het jezelf tot in het diepste raken.
Hoi Guusje Wat een verhaal van jullie kleine jongetje. Ik zit vol ongeloof achter de iPad je verhaal te lezen. Ik geloof dat jij veel harder een dikke knuffel nodig hebt! Ik schaam me gewoon dat ik zit te zeuren om een helmpje, wat puur cosmetisch is. Terwijl jullie je waarschijnlijk ontzettend zorgen maken om de gezondheid van jullie kindje. Heel veel sterkte meid! Reactie op jouw andere stukje: Ik geloof dat mijn ticker het inmiddels doet, mijn zoontje is pcies 5 weken jonger dan de jouwe Ik had idd al aangekaart om eerder te starten met de helmtheraphie. De fysio gaf aan dat ze hier zeker geen helmpjes maken voor kindjes onder de 5 maanden Moet ik volgende keer dan toch nog maar eens wat druk op uitoefenen
Ducky volgens mij heb ik nog niet verteld dat de kinderarts zijn hersentjes aan de kleine kant vond? Daarnaast spuugt ons manneke ook enorm veel de hele dag door... Zorgen genoeg hier dus... Maar ja, dat helmpje ziet iedereen hè... We hebben gewoon beiden een knuffel nodig, want zo'n helmpje is gewoon even slikken als ouder zijnde. Maar het komt vast allemaal goed. Anders zou ik gewoon zo'n 'bedrijf' eens bellen als ik jou was. Ik had ook niet echt een verwijzing nodig van de fysio voor het hempje. Het is zichtbaar genoeg. Ze wilden alleen een meting van z'n hoofdje hebben en hebben zelf ook weer gemeten.
Hier ook een helmpje, alleen dan al vanaf maart. We zijn, als het goed is, over een paar weken klaar. Score tot nu toe, van 114% naar 104%
oooh wat een fijn topic!! hier zat ik echt op te wachten. Wij zijn gebeld vandaag door t ziekenhuis: Oddi: 109% CPI: 84% Maar de meting is niet helemaal goed gegaan, we gaan vrijdag opnieuw terug voor de meting. Maar wat vinden jullie van deze cijfers, helmpje of niet? ik vind het wel fijn om alle verhalen te lezen. Helemaal als je dan hoort dat t best snel gaat als ze eenmaal t helmpje hebben. Ik zie er zo tegenop! hier trouwens ook door t kiss syndroom...
Gwenwat een prachtig resultaat!!! Echt super! Monique haha, ik zat ook op dit topic te wachten, maar ze kwam maar niet voorbij; dus heb er zelf maar één geopend. Ik zou denk ik wel voor een helmpje gaan. Nu heb je de kans over een jaar kun je er weinig meer aan doen.
Ik wacht vrijdag nog even af, de nieuwe meting. en als het hetzelfde blijft, pfff die 84% is trouwens goed te doen. Dat is gemiddeld. Ze vertelde mij in t ziekenhuis dat zij de grens trekken op 108%. Dus... Ik ben benieuwd, pfff, sorry dat ik t zeg, ik wil neit dat t in verkeerde aarde valt, maar ik vind die helmpjes echt zoo lelijk! Ik ben bang dat ik echt een huismus word als ze dat krijgt, hoe zijn jullie ermee omgegaan?
Mijn zoontje moet volgende week voor een meting, de fysio zegt dat een helmpje niet nodig is maar voor de zekerheid wil ik toch zijn hoofdje op laten meten! hoop zo dat het meevalt! Mijn zoontje heeft een afplatting aan de rechterkant. we hebben alles geprobeerd, al vanaf dat hij 4 weken oud is fysio, osteopaat, hoofdje constant draaien in zijn slaap etc. Hij kan gewoon naar links kijken maar toch blijft hij in bed vaak naar rechts kijken. Sterkte allemaal!
Oh ik vind de helmpjes geweldig! Zou er zelf ook wel één willen Haha, nee joh, ik vind ze ook lelijk, maar bij ons moet het gewoon. Heb je al gevraagd in hoeverre het vanzelf nog rond gaat worden? 108 is idd een grensgeval en het is een meisje. Scheelt ook weer vind ik. Lastig als je een keuze hebt. Maar je moet het niet laten omdat je het zo'n lelijk helmpje vindt. Je ziet ze tegewoordig toch best veel...