JBM Hoe lang moesten jullie ook alweer rijden? Fijn dat je pas over 4 weken terug hoeft. Had je ook het idee dat hij nog maar weinig groeiruimte had? Op zich wel lekker dat je niet veel hoeft te veranderen met de kleding. Ik krijg regelmatig de opmerking of hij niet te koud gekleed is en dan moet ik weer uitleggen. Wat ontzettend jammer dat ze tussendoor niet meten! Ik kreeg zo'n idee ook al van de fysio. Zij zei toen dat we het in de gaten moesten houden, maar weet niet goed wat ze daar nu mee bedoelde. Ik ga over 3 weken anders gewoon aan haar vragen of zij het wil opmeten. Heb hier trouwens niet het idee dat het al werkt... of zou ik misschien gelijk een rond bolletje willen zien?
de arts vond het erg meevallen. Die heeft er nog iemand bijgehaald, en die zei ook. Op papier klinkt het veel erger dan t is. En dat is ook het gevaar van de meting, je moet ook naar het kind kijken. en echt, dit is echt heel gering van wat wij hier allemaal zien. Ze draait nu, ze zit steeds vaker (draaien deed ze daar ook om de seconde) en we zien dat het uit zichzelf al rechttrekt (ze krijgt bobbeltjes vanuit haar nek, zo is haar achterhoofd ook rechtgetrokken) dus echt al dat gedoe met helm zou ik niet eens over na hoeven denken. dut dat doen we ook niet. We hadden ons voorgenomen, wat die mensen als advies geven doen we. En we doen dus geen helm nu.
Whaa Monique! Wat een fantastisch nieuws!!!! Gefeliciteerd! Maak hier even een vreugdedansje met kippenvel op mijn armen voor je! Vind het echt heel erg leuk voor jullie! En je was net zo ver dat je er vrede mee had... kan soms raar lopen, maar gelukkig op een hele positieve manier!
Guusje: Wij moeten ruim 1,5 heen en 1,5 terug rijden naar Proreva, dus gelukkig dat we nu over 4 weken mogen! Ja hier is wel verschil te zien, jammer dat jij het nog niet ziet. Monique: Wat een geweldig nieuws, heerlijk geen helm!! Super. Toch wel nieuwsgierig wat er uit de meting kwam?
1,5 uur heen en 1,5 uur terug! Respect voor jullie. Ik was dan denk toch voor een ander helmpje gegaan (zegt meer over mij dan over jullie hoor!) Kan me goed indenken dat het fijn is dat je een weekje langer mag wegblijven.
1.5 uur heen en 1.5 uur terug!! Jeetje, diep respect! Pff hee Uit de meting kwam 110%, maar wat de ka en de fysio ook al zeiden, op papier klinkt t erg, maar op zicht is t heel weinig. Dat zeiden ze daar ook. Weinig afplatting, en kan wel al die tijd helm doen, maar resultaat is dan erg weinig. Dus ze zeiden: echt niet doen, hoeft echt niet.
maar ik blijf hier nu wel meelezen, ben wel benieuwd hoe t met jullie allemaal gaat, en de kids natuurlijk!
Monique: Toch wel en flinke afwijking wij hebben namelijk 109%. Ook hier zie je het ook niet zo goed alleen eigenlijk van boven of achter een beetje. Maar ondanks dat heb ik er nog steeds geen spijt van dat we ervoor zijn gegaan. We zien al resultaat en als het zo door gaat en we zitten in de goeie zone gaat ie hier lekker snachts alleen nog op. En ohja ver rijden he, maar echt bewust voor gekozen een kleiner helmpje en de oortjes lekker vrij, hier had hij namelijk altijd scheurtjes achter zijn oor aan zijn voorkeurskant en dat is nu lekker vrij en nergens last meer van! Nu hebben wij echt een wildebras en dan komt de helm ook nog veel van pas, dat zal wel wennen zijn als hij weer af is.
haha, ja dan kan hij zich af en toe lekker stoten, haha, heeft hij er niets van. De reden dat we het ook niet doen is omdat ze zeggen dat het resultaat er waarschijnlijk niet naar is. De meting kan ook veranderen wanneer je het nog een keertje doet, dat is niet super betrouwbaar... Dus om dit allemaal te doorstaan en weinig tot geen resultaat, nee. Doen we niet. en buiten dat, heeft ze dus al bobbeltjes, dat het zichzelf gaat herstellen, net als met achterhoofd.
Hier zei de fysio toen ook al dat hij onder al wat boller begon te worden Goed teken dus betekend alleen maar dat het op de natuurlijke manier ook nog goed kan komen! Het mooie aan onze helm is ook dat hij hem op mag houden met buikslapen (doet hij dus ook) en niet bij alle helmpjes kon dat had ik begrepen. Dus hoop gauw dat hij hem alleen nog snachts op hoeft! Trouwens ik vind het ook nog een verschil of het een jongen of meisje is. Mijn broer zelf was al op zijn 20ste kaal en stel dat mijn kleine jongen ook vroeg kaal word en het toch niet helemaal verbeterd is,dat hij ons iig niets kwalijk kan nemen.
nee precies! Ik vind t ook, je doet er alles aan zodat je kindje je later niets kwalijk kan nemen. En onze meid heeft nu ook al een bos haar, dus dat scheelt wel. Maar ja, als de helmenboer zegt dat t weinig resulataat geeft, ga ik dat hele avontuur niet aan, en ze draait de hele dag, ze ligt niet meer op dr rug, dus dat scheelt echt. Het is wel fijn dat hij lekker op zn buikje kan slapen met helm op! Is hij altijd een buikslaper geweest? Ik vind het zo eng buikslapen.
Ja precies zodra ze gaan rollen moet het met die hoofdjes ook al een stuk beter gaan. Helaas bij ons gebeurde dat niet, onze vent rolde al vanaf 4 maanden en de meting van 4 maanden en 5 maanden was er niks veranderd beide 109%. Maar hij is geen buikslaper geweest we heben hem altijd op zijn rug gelegd, en vanaf 4 maanden ging hij rollen en sliep hij vaak op zijn zij. Helaas heeft ook dat niet geholpen om zijn ODDI te verlagen. Nu slaap hij telkens anders hij is ook heel druk in bed dus rug, zij en buik. Eerst vond ik het ook eng maarja ik weet dat hij sterk genoeg is om zijn hoofdje op te tillen! Maar leuk he zo'n bos met haar, onze mannetje heeft dit al vanaf zijn geboorte het is inmiddels al 4 keer geknipt en nu voor de helm een heel stuk eraf omdat hij in het begin zo zweten.
Monique, super dat de natuur het bij jullie recht aan het trekken is! Hier nam het percentage zelfs met fysio alleen maar toe... Blijf je wel onder fysio behandeling? JBM, dat vroeg ik me dus nog af met buikslapen, maar dat mag dus! Hier slaapt hij nog gewoon op zijn rug, maar je weet maar nooit wat hij nog gaat doen. Het haar van ons mannetje begint nu te groeien! Echt leuk, maar jammer dat we het zo weinig zien door de helm. Overigens zien wij ook al zijn bolletje ronder worden. Ben heel blij! Ik vind zijn helmpje heel stoer staan en vind het haast gek als hij hem af heeft. Rare moeder JBM, zakt bij jullie het helmpje ook regelmatig op zijn ogen? Hier vooral als hij ligt.
Guusje, met onze helm mag hij gaan buikslapen maar ik dacht dat het met de helmpjes van Livit niet kon, ik weet het niet zeker. Welke hebben jullie? Maar je bent geen rare moeder hoor hier ook wennen als hij af is, je went toch erg snel aan het hoofdje met helm. Fijn dat jullie ook al verbetering zien super he! Daar doe je het toch voor. Ongelooflijk hoe snel je al resultaat heb! Ennuh leuk he dat haar, straks als de helm af is, is er waarschijnlijk een mooie volle bos gegroeit en kan je lekker pronken met een mooi knap hoofdje!
JBM Een paar pagina's terug staat een foto van ons manneke met helm. Wij hebben zo'n dunne zonder kinbandje (volgens mij hebben we dezelfde). Volgens mijn fysio de meest kindvriendelijke Maar zij is dan ook verbonden met Pro...(nogwat -weet even niet meer precies hoe dat nou heette, maar volgens mij zat jij er ook) en daar hebben ze ook deze helmpjes. Zij doet in Zwolle voor hen de metingen. Ze kent Roessingh waar wij bij zitten verder niet, maar dat is degene van onze regio. Lekker ingewikkeld allemaal Met dit van Livit (en alle andere met kinbandje) mogen ze niet op hun buik slapen...
Ja klopt nu weet ik het weer we hebben dezelfde helm, echt een super helmpje, ben er zo tervreden over, het gaat hier zo goed (even afkloppen haha) En ja lekker dat hij op mag blijven met buikslapen snachts anders was ik bang dat het resultaat stuk minder was, die kleintjes slapen toch nog zoveel.
Haha, nou hier is slapen echt een drama! Hij slaapt heel erg weinig op de dag. Ik ben ook erg blij met het helmpje. Lekker stoer en het maakt hem nog ondeugender! Wat ik ook grappig vind is dat veel mensen denken dat het een petje is! Zakt bij jullie het helmpje ook met liggen vrij snel richting de oogjes?
Ja deze helm staat zo stoer! Maar hier zakt hij niet af blijft eigenlijk goed op zijn plaats zitten. Heeft het bij jullie niet te maken dat hij nog wat jonger is. Je hoort vaak dat ze er dan nog in moeten groeien zeg maar. Volgens mij maakt het niet zoveel uit als de helm maar niet voor zijn oogjes gaat zitten. Ik zou zeggen even vragen volgende keer bij de helmenboer!
Maar het lijkt me toch dat het helmpje moet passen. Het is immers maatwerk. Maar woensdag gaan we weer voor controle, dus zal het dan weer aankaarten. Wel fijn om te weten dat hij wel goed zou moeten blijven zitten.