Guusje ik lees het nu pas! Wat een super goed nieuws. Wat moet er een last v jullie schouders vallen. Een hele dikke knuffel en vooral respect! Wat lijkt het me zwaar om zo in onzekerheid te moeten zitten over de gezondheid van je kostbaarste bezit. En dan na al die onzekerheid goed nieuws! Ben echt heeeeel blij voor jullie.
Hier hebben we de helm opgehaald. Hij heeft hem 5 kwartier opgehad. Om te kijken hoe het ging en nu is hij bij de airbrusher. We kunnen hem zaterdag ophalen. Gelukkig had ons jonchie nergens last van, maar mama wel hoor! Echt wennen zon plastic ding tegen je aan ipv dat lieve zachte koppie. Ik Geniet nu nog maar even extra van dat lieve zachte hoofdje tegen me aan. De komende maanden wordt dit vervangen door lelijk hard Plastic
Hallo Meiden, Wij zijn nu al bijna 2 mnd bezig met fysiotherapie vanwege een dubbele afplatting zijkant/achterkant. Na de 2e meting is gebleken dat we toch moesten gaan beslissen of milan een helmpje ging dragen. Dit hadden we na 5 minuten al natuurlijk besloten. Tuurlijk.... 1e Meting ODDI 104,5% CPI 96,2 procent. Na het gebruik van de zijkussen ( zo noem ik het maar) 2e Meting ODDI 104,4 CPI 95,6 Dus zijn vandaag naar de kinderarts geweest, die het ons sterk afrade, wist niet wat ik hoorde.....tjonge. Weten jullie wel zeker dat je dit wilt gaan doen, is nauwelijk te zien ( ERG DUIDELIJK) Iedereen zal hem gaan aanstaren ( JA EN??? KAN MIJ IEDEREEN SCHELEN) Hij heeft ecceem dit word verergerd hierdoor.( JA klopt maar dan hebben we het iig geprobeert) Ik zou er nog maar een nacht over gaan slapen( JA DOEN WE GRRRR) Weet je het echt zeker, het is geen gezicht zo'n helm ( Toen werden we kwaad, dit gaat u niet menen, wij kunnen nu nog voor hem beslissen, omdat hij die beslissing voor later nog niet zelf kan nemen. WIj weten dat het wennen is, maar dit doe je toch voor je kind) OF hebben wij het nu mis??? Tjonge wat een arts, bah bah...en ook nog lachen zo respectloos Tuurlijk zie je je kindje liever zonder helmpje, tuurlijk is het wennen en ook voor je omgeving. Iedereen zal hem misschien gaan aanstaren, so wat...Maar ik heb straks wel een mooie kleine ronde koppie op mijn kereltje Sorry moest ff mijn frustratie kwijt, en mijn verhaal pfffffff..... grts en een zwaai van Milan
Typje, Wow wat erg van die kinderarts, het is nee niet zo leuk zo'n helmpje maar echt niet eind van de wereld. Hij mag af en toe af dus knuffelen kun je nog wel maar wat minder. De mensen die staren indd sch*t aan hebben. Maar gaan jullie er toch voor? In de praktijk valt het echt allemaal reuze mee zo'n helm, hier zit er al dik een maand op en het verschil is echt super, al zoveel, opa en oma wisten ook al niet wat ze zagen afgelopen weekend! En daar doe je het toch voor. Ze zeggen niet voor niks boven een x aantal % is het gewoon nodig omdat de kans dan zo klein word het nog binnen de normale waarden komt/groeit. Laat je niet te makkelijk afschepen, straks doe je het niet en corrigeert het niet en dan heb je waarschijnlijk spijt dat je het niet gedaan hebt. En milan kan jullie dan niks verwijten dat jullie er niet aan gedaan hebben. Hier gaat alles nog steeds goed met de helm gelukkig, ben al zo blij met het resultaat. Was vandaag bij het burotje en zijn hoofdje was in omtrek 1 cm gegroeit dus dan kan het wel kloppen er veel gebeurd met de helm!
Ducky, vervelend he nu de helm er is. Maar het went echt zo hoor! Hoop voor jouw ook! Fijn dat hij er geen last van had, maar dat hoor je gelukkig ook maar zelden. Ben erg benieuwd als hij zaterdag klaar is, laat je dan nog een foto zien van de helm?
Hi meiden, Monique: thnx JBM: ja wij zullen er vast ook aan wennen. Maar vind het nu nog moeilijk voorstellen dat het helmpje straks gewoner is dan geen helmpje. Wat fijn dat jullie na een maand al zulke resultaten hebben! Daar oe je het voor en stiekem maken die verhalen mij ook steeds vastberadener om er helemaal voor te gaan. Natuurlijk zal ik hier een fotootje showen vd helm! Was best erg spannend hoor om dat spiksplinternieuwe helmpje (super duur natuurlijk) zomaar bij een vreemde achter te laten. En erop te vertrouwen dat hij er iets moois van maakt. Aks het lelijk wordt moet hij hem toch al die tijd op We hopen op een heel mooi resultaat zaterdag. Typje: wel vreemd idd van de kinderarts. Vergeleken met de waardes die je soms voorbij ziet komen (oa die van ons) klinkt de afplatting niet heel ernstig. Maar ik heb inmiddels genoeg verhalen gehoord/ gelezen en de waardes zeggen niet altijd alles over het aangezicht vd afplatting. Als jullie dit erg zien en je je keuze al hebt gemaakt, zou ik me vooral niet tegen laten houden door deze kinderarts. maar wel een lastige beslissing hoor! Bij ons was het zoooo erg dat de keuze dan snel was gemaakt. Iedereen zei direct; "Owja dit is wel een patiëntie voor een redressiehelm." Sterkte met jullie beslissing. Enne zwaait terug naar Milan
Zoals bij ons dus, een afplatting van 100%, maar geen helm. En mensen zien t ook echt niet. Dus het is idd ook met metinguitslag verschillend. wel vreemd van die kinderarts! Hij hoort dat echt niet te doen! Is er geen klachtenlijn ofzo? Is namelijk niet echt erg professioneel... Yuna, zwaait terug naar milan
Hoi meiden, Vandaag gestart met de helmtheraphie. Gelukkig heeft hij op wat rode plekken na weinig last vd helm. Hij is gewoon vrolijk en oefent nog steeds druk met rollen en zitten Hij was wel heel erg aan het zweten, dus ik ga hem straks als hij wakker word aa even een stuk minder lagen aantrekken. Stinkt jullie helm trouwens al? En hebben jullie tips zodat we dit zoveel mogelijk kunnen voorkomen? Maken jullie schoon met alcohol? Iemand de koelkast al geprobeerd? Foto's vd gepimte helm plaats ik zodra ze op de laptop zijn gezet. Hoe is het met jullie en met de helmpjes? Typje al een keuze gemaakt of jullie wel of niet voor een helmpje gaan! Liefs!
Ducky, jullie maken dus een goede start! Drukplekjes horen er wel een beetje bij. Ben heel benieuwd naar de helm! Hier trek ik hem nu vaak een romper met korte mouw en een dun truitje aan. Warm zat! Maar het is telkens weer aftasten wat wel en niet kan. Succes! Hier maken we de helm 1 x per dag met een washandje en zeep schoon en 1 x met alcohol. Haren wassen doen we soms wel 2 x per dag. Hij heeft gelukkig een sterke huid. Maar al het spugen wat hij doet en het zweten van de helm maakt dat wij lekker veel wassen. Koelkast nog niet geprobeerd, maar na het schoonmaken is de lucht er dan ook altijd wel uit. All worden bij jullie de 'aantrekbandjes' ook vies? Ik heb het idee dat het zwart reageert op iets, zitten nu allemaal bruine vlekken op... Oh en wil nog even kwijt dat ik alleen maar leuke en belangstellende reacties op zijn helmpje krijg! Typje had nog niet op je gereageerd, maar wat onwijs balen om zo'n reactie te krijgen... weten jullie al wat jullie gaan doen? Het is en blijft wel jullie kindje, dus ik vind dat jullie ja of nee moeten mogen zeggen. Succes!
En nog eentje vd helm en van zijn afplatting nu bij de start vd theraphie. Hoop dat we gauw resultaat zien!
Ducky die is stoer geworden! zijn jullie ook tevreden met het resultaat? Is best spannend lijkt me. Ik vind de opening bovenop vrij groot, volgens mij hebben wij een kleinere opening om door te kussen de afplatting is goed te zien. Wat waren de waardes ook alweer? All maandag weer fysio en ik wil graag dat ze zijn hoofdje op meet, maar mijn man denkt dat dit alleen teleurstelling zal opleveren. Wat zouden jullie doen?
Guusje: Zeker tevreden met het resultaat. We wilden het niet zo heel druk, met allerlei plaatjes enzo omdat hij hem toch een poos op moet. En ik wil dat het makkelijk te combineren is met zijn kleding. Ik zie wel dat hij op de foto's heel donker lijkt door de lichtinval. Hij is een stuk blauwer bij daglicht. En kussen door het gat is tricky , heb al een flinke kopstoot gehad toen ik daar een kusje wilde geven. De wangen zijn iets veiliger, maar ook niet echt hoor. Ons jongetje gooit zijn hoofdje sowieso al altijd heel hard tegen je aan...., dat moet ik hem nu maar even af gaan leren Wat betreft de meting, lastig kan me zo goed voorstellen dat je erg benieuwd bent naar het resultaat. Weet je wanneer er bij de helmmaker een tweede meting word gedaan? Anders misschien toch je nieuwsgierigheid nog even bedwingen en dan na 6 weken de meting laten doen door de fysio?
Waardes waren de laaste keer oddi: ruim 111 en cpi: 93. Maar waren 5 weken daarvoor nog 117 en 95(en ik denk dat het nog veel erger is geweest eigenlijk voor we met fysio startte). Ik denk dat de afplatting door de ernst in eerste instantie, nu nog zo goed zichtbaar is. We hopen echt dat het beter gaat worden de komende periode
Ducky als de helm goed aangemeten is dan gaat hij zeker helpen! Gaaf dat het percentage al zo is verbeterd! Slim dat je voor een safe printje bent gegaan. Volgens mij zijn we maandag al 6 weken bezig met de helm. Eigenlijk meten ze voor het eerst pas met 9 maanden....
hoi meiden, ik wilde jullie graag ons goede nieuws delen, zodat jullie weten dat het echt goed is dat je voor een helm bent gegaan. met 5 maanden had onze dochter een oddi van 112%, met de meting bij 9 maanden was die al gezakt naar 104%. vorige week op eindcontrole geweest, en het eind resultaat is 101%!!!!!! wij zijn hier echt zo ontzettend blij mee, in het begin ook twijfels gehad, maar die waren snel weg, dochter heeft er echt helemaal geen last van gehad, sliep er heerlijk mee. en omdat ze met 10 maanden alleen nog maar zat en kroop, hebben wij hem alleen nog maar snachts opgehad, dat had voor ons gevoel het beste resultaat. echt, jullie hebben de juiste keuze gemaakt, en als er mensen zijn die jullie kindje alleen maar aanstaren of iets, lekker laten gaan, laat ze maar kijken of lul...en. het gaat om jullie kindje en het eindresultaat. en uit ervaring, die 6 maanden zijn bij ons omgevlogen.
Guusje, 6 weken alweer wat gaat dat snel! Voor mijn gevoel was het veel korter Dan zou ik zeggen, lekker doen dat opmeten vd fysio Reanima: wat een mooi resultaat! Hopen dat wij dat ook kunnen bereiken! Mooie resultaten geven mij altijd moed, thnx
Guusje, fijn dat het bij jullie zo goed gaat met de helm, en ik zou ook al graag een meting willen hebben hoor en ik denk dat hij bij ons echt niet tegen valt omdat we al zoveel resultaat zien. Ik zou zeggen vraag of ze het wil doen, nee heb je ja kun je krijgen toch!? Heb trouwens even het andere topci gelezen over jullie verhaal en onderzoeken allemaal, had blijkbaar hier niet goed gelezen of zo maar heftig! hoop dat de laatste uitslag ook positief is! Ducky, wat is die helm gaaf zeg echt stoer! En natuurlijk gaan jullie ook resultaat zien! Je doet het echt niet voor niets. Ben benieuwd hoe het verder gaat, moeten jullie nog opbouwen met de tijd? Renima, echt een super resultaat! Fijn dat je dat met ons wil delen zo zie je maar wat de helm toch fijn is. En een mooie bolletjes de kids krijgen. Hier gaat het ook nog steeds goed alleen ga ik morgen ProReva bellen. Zo te zien is de helm alweer te klein geworden. Op zijn voorhoofd staat de helm erin zeg maar en zijn hoofdje is er rood dus kortom volgens mij zit hij alweer veelste strak. We moesten eigenlijk pas 11 november weer dus dat gaan we hier niet redden. Wij mogen de fysio weer bellen als hij weer een stapje in zijn ontwikkeling verder is gegaan bijv. tijgeren, kruipen of iets anders en wil ook vragen of ze wil meten want ben zo nieuwsgierig! Nog maar even wacht want nu is het nog achteruit tijgeren.