Hier zit dag 2 erop. Hij was wel wat huilerig vandaag. Weet niet of het door het helmpje komt. Hij is wel erg rood, als we het helmpje af doen, maar dat trekt met 20 minuutjes wel weer weg. Lijkt me normaal toch? Ons opbouwschema is zo; Dag 1: 1 uur op 1 uur af. Af tijdens slaapjes en nacht. Dag 2: 2 uur op 1 uur af. Af tijdens slaapjes en nacht. Dag 3: 4 uur op 1 uur af. Op tijdens slaapjes snachts af. Dag 4: 8 uur op 1 uur af. Op tijdens slaapjes en snachts Vanaf dag 5 23 uur op 1 uur af. Vandaag heeft hij hem maar 2 x twee uur opgehad en 2x 1 uur omdat het niet uitkwam met zijn slaapjes. Hoop straks als hij wakker wordt iig nog een uurtje mee te pakken. Morgen moet ik werken, dan gaat hij naar mijn moeder. Daar heb ik dan echt moeite mee omdat uit handen te geven. Maarja.... Gelukkig is het m'n moeder en niet iemand anders . Dat had ik nog moeilijker gevonden. Wat hebben jullie kleintjes eigenlijk tijdens het slapen aan ?
Ducky jullie hebben dus ook een rustig opbouw schema. Kijkt je moeder positief tegen de helm aan? Kan me je gevoelens indenken. Moest hem vorige week voor het eerst op het kdv achter laten en daar hadden ze ook geen ervaring met een helmpje, dan is het best lastig achterlaten, maar het ging goed en dat zal het bij je moeder ook vast gaan! Succes! Op de dag leg ik hem met kleren aan onder de dekens. 's Nachts romper met korte mouw en een pyamashirtje en dan in de zomer slaapzak. Er ligt nu 1 dekentje met laken op zijn bed. Als het koud is wil ik hem 's nachts nog wel z'n broek aan trekken.
wauw, mooi helmpje hoor! Ben je nu gerust gesteld nu hij er mooi uitziet Wel een rustig opbouwschema idd. Hoop dat het allemaal goed gaat, maar zo te lezen wel
Hi meiden, Vandaag gewerkt. Btje bij m'n moeder geweest. Hij komt slecht in slaap met zijn helmpje en had best wel veel gehuild. Dat doet hij echt nooit Gister was hij ookal huileriger dan normaal. Hij moet natuurlijk ook wennen aan de helm, hadden jullie kindjes dit ook? Hoorde vandaag een verhaal van een kindje dat een flinke taalachterstand had opgelopen door de helm, omdat de oortjes niet vrij waren en hij dus slecht kon horen al die tijd Nou heeft ons helmpje de oortjes vrij, maar ik vind het ergens toch naar dat er zo weinig onderzoek is gedaan naar de helmtheraphie. Ben soms gewoon bang dat er over 10 jaar Allerlei andere nadelige effecten naar voren komen. Jullie nooit twijfels ?
Guusje fijn dat het bij jullie op het Kdv ook goed ging, lijkt me idd ook moeilijk om hem daar te brengen met helm. Fijn om te horen hoe jullie kindje slaapt. Al een beslissing gemaakt wat betreft het opmeten?
Ducky wat sneu dat hij zoveel gehuild heeft... Zou het ook niet deels kunnen komen door de wintertijd? Merk het hier echt. Tja twijfels... Ik denk maar niet veel verder. De toekomst zal ons moeten laten zien of de helm wijs was. Op dit moment is dit de beste optie, dus we maken voor nu anno 2011 een goede keuze. Ik las juist in een folder bij de fysio dat kinderen zonder helm dus taalproblemen krijgen doordat het gehoor niet goed kan ontwikkelen als alles scheef groeit. Ik heb vandaag gevraagd aan de fysio of ze wilden meten en dat vond ze een goed plan nu hij 6 maanden is. De uitslag belt ze altijd door en soms duurt dat een paar dagen. Ik zag met het malletje wel dat op de plek dat zijn hoofdje niet mag groeien het ook niet gegroeid is. Ben heel erg benieuwd naar de percentages, maar ga ervan uit dat het nog niet veel is verbeterd. Zij zag trouwens ook verbetering zo op het eerste gezicht als ze naar hem keek.
Oh en Ducky, ons zoontje had helemaal geen last van het wennen. Gng eigenlijk gelijk al goed. Als je het niet vertrouwt gewoon even bellen hoor!
Ha meiden, volgens mijn fysio zitten ze nu met een onderzoek over het wel of geen redressiehelmpje, helaas zullen wij daar denk geen gebruik meer van kunnen maken want dat loopt nog steeds. En het is inderdaad zo dat als de afwijking te groot is een kind taal achterstand kan oplopen, kaak kan scheef zitten en had ook begrepen het zicht kan verminderen.
Jbm inderdaad die dingen heb ik ook allemaal gelezen. Op dit moment is dit. De beste keuze. Voor zijn ontwikkeling blijf ik ook naar de fysio gaan met hem. Gister zat hij op de P10 lijn. Dat was vrij laag begreep ik wel. Eerder had hij hogere scores, maar echt snappen doe ik het niet
JBm o ik heb die risico's nog nergens gehoord. Wel nadelen als zweten, stinken en dat ze een motorische achterstand kunnen oplopen. Guusje: ja ik begrijp al die termen ook niet. Hier hebben ze het steeds over de tones, aims en nog iets En als ik dan vraag wat het precies inhoud krijg ik een antwoord waarvan ik denk hmmm Haha Hier: slapen gaat vandaag een stuk beter. Vannacht voor het eerst met helm de nacht in. Ben benieuwd. Het is al niet echt een doorslaper.....
Ja het stinken en zweten hoord erbij, vooral de eerste 2 weken daarna word het echt veel minder en gewoon elke dag lekker met alcohol schoonmaken. Ik doe ook altijd haarlotion op zijn haar dus dat ruikt ook beter. Motorische achterstand zullen ze in principe niet lopen. Anders zou de helm denk al niet meer bestaan denk ik dan. Maar ook dat is in te halen. Maar daarom was mijn fysio ook zo blij met de Helm van Proreva die is licht dun en praktisch, oortjes en nekje vrij dat hij er alles mee doet! Hier heb ik het idee hij nu even stil staat qau ontwikkelingen, hij draait al eventjes rondjes op zijn buik, tijgert achteruit en wil nu vaker staan. Dus ben benieuwd of hij binnenkort gaat tijgeren/ kruipen.
Ons zoontje heeft een wat groter hoofd dan gemiddeld. Komt waarschijnlijk door het tevelen hersenvocht. Dat maakt zijn hoofdje ook wat zwaarder, tel daarbij de helm op en hij heeft best wat omhoog te houden. Daarom loopt hij nu iets achter, maar dat haalt hij wel in. Maak me er geen zorgen over. Dit is een kindvriendelijke helm. Ducky succes vannacht. Ik denk niet dat het echt problemen zal geven. Die termen ja... Moest gisteren vreselijk lachen om de folder bij de fysio. Zo'n folder is voor ouders die een leek zijn op dit gebied. Staan er gewoon 3 medische termen achter elkaar lekker duidelijk
Guusje, ja dat zal best zwaar voor hem zijn! En die achterstand haalt hij vanzelf in op zijn eigen tempo. Ducky, ja ben benieuwd vannacht, het zal vast goed gaan!
ik kom hier ook mee kletsen had al een topic geopend, maar zet mn verhaal hier ook even neer ons ventje is nu 9 weken oud en is behandeld door een osteopaat ivm kiss-syndroom op haar advies heb ik ook nog een afspraak moeten maken bij de kinderfysio ivm zijn voorkeurshouding vandaag is dus voor het eerst de kinderfysio bij ons geweest ivm de voorkeurshouding die nog niet helemaal weg wil gaan de kinderfysio vind zn hoofdje al behoorlijk plat en denkt dat we het zonder redressiehelmpje (als hij 5 maanden is) niet gaan redden komende week moet ik met hem langs komen en gaan ze een afdruk maken van zijn hoofdje, om te kijken of het hoofdje minder plat word in de loop van de komende maanden ik hoop zo dat de oefeningen voldoende gaan helpen en een helmpje niet nodig zal zijn, maar ondertussen ben ik wel heel benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen
He Pandora! Daar ben je! Welkom! Mijn ervaring is dat het erg schrikken is. Je wilt geen helmpje voor je kindje. Je wilt dat je kindje zich 'normaal' ontwikkelt. Maar mijn ervaring is ook dat het helmpje reuze meevalt en echt een uitkomst is. Met een paar weken dragen zien wij (en de fysio) met het blote oog al verschil! Ik was een beetje bang voor de opmerkingen van de buitenwereld, maar iedereen reageert alleen heel belangstellend en positief. Ga hard aan de slag met de oefeningen van de fysio. Sommige kinderen hoeven daardoor toch geen helmpje! Ben erg benieuwd naar het percentage van de afplatting. Zelf begonnen we met 116,4 en ik wacht nu op de uitslag van de meting van afgelopen maandag. Ik heb dit topic geopend om ervaringen te delen, dus ook de teleurstelling en het verdriet wat er toch achter ligt. Voel je dus vrij om je verhaal hier kwijt te kunnen.
blijf je ook onder behandeling bij de osteopaat? Die heeft bij onze dochter de spanningen op het schedeltje weggehaald. Dit in combinatie met de helm heeft er voor gezorgd dat ze de helm maar 4 maandjes heeft gedragen.. (sorry dat ik inval in dit topic, onze dochter heeft ook een helmpje gehad)
Pandora welkom! Leuk dat je meekomt kletsen! Ik kan me alleen maar bij Guusje aansluiten Hier geen kiss, maar wel een zeer hardnekkige voorkeurshouding. Onze Oddi (scheefheid) was 117, dat is zeer ernstig! Na 6 weken Fysio is dit terug gebracht naar ong 112. Je kunt dus Zeker veel bereiken met Fysio. Bij mijn zoontje was de afplatting zo erg dat het niet genoeg was. Vandaar dat wij ook met 4 maanden al het hele traject zijn gestart. En nu dus net begonnen, ik vind het nog wel erg moeilijk moet ik eerlijk bekennen. Maar het went wel steeds meer.
volgens mij niet...ik hoef nu nog maar 1 x terug naar de osteopaat voor een behandeling! maar ze zou dan wel even bekijken of ze nog een keer meer noodzakelijk vind
Pandora, gezellig dat je komt meekletsen, hopelijk helpt de fysio de komende maanden dat er geen helmpje hoeft te komen.
hebben jullie een zij lig kussen gebruikt? de fysio heeft me vanmiddag voorgedaan hoe ik een opgerolde handdoek in box en kinderwagen kan leggen zodat hij niet terug kan rollen, maar voor in de box lijkt me een zij lig kussen toch wat praktischer in de kinderwagen moet hij dus op zn linker zij.....vind het zo sneu want hij vind het zo leuk om lekker te kijken als we aan het wandelen zijn ik lees hier trouwens ook dat veel van jullie een beetje met een folder ivm voorkeurshouding afgescheept zijn door het CB, nou dat was hier dus ook het geval ook het vele huilen ( door kiss bleek later ) werd afgedaan met niet voldoende rust en regelmaat :x ben dus op eigen initiatief bij de osteopaat terecht gekomen en zo is het balletje gaan rollen