Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

K. heeft een plat achterhoofdje, dus geen schuine afplatting
    En deze tips had ik van de fysio gekregen.

- Steeds vanaf zijn zij benaderen.
    - Op een kleed op de grond leggen, met een speeltje aan een kant, zodat hij daar heen
    moet kijken of naar de tv. Niet recht voor de tv, maar dwars.
    - Als hij op schoot zit, moet hij met zijn hoofd draaien naar de tv of visite.
    - In de box liggen, en dan zo dat hij met zijn hoofd moet draaien om ons te zien.
    - In zijn bedje met het gezicht richting de deur.
    - Op zijn buik op een kleed op de grond of in de box
    - In de wandelwagenbak op zijn zij.
    - Op zijn zij voor de tv, met een rolletje achter zijn rug.
    - Met oppakken, eerst omrollen over je arm, en dan omhoog
    - Stimuleren om proberen om te rollen, met een speeltje voor zijn handje houden en dan
    zachtjes zijn beentjes omrollen.
    - Hij moet constant zijn hoofdje omrollen om alles te zien.
    - Mag ook niet meer in het wippertje, alleen voor fruithapje. (maar dan kan ie ook in de kinderstoel)

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Tralalalala, wat een prachtig begin van deze nieuwe week!:)

Ik heb de uitslag van de meting van vorige week!
    ODDI van 116,4% nu 112,8%
    CPI van 91,5 nu 87,....?%

Fysio schijnt mijn voicemail te hebben ingesproken, maar ik kan het bericht echt niet vinden. Ben dus even langs gegaan en ze kon het me tijdens de behandeling van een ander even snel vertellen. Weet niet meer precies wat er bij CPI achter de komma stond, maar we boeken resultaat! Mensen wat ben ik blij!
    Zo fijn als je gevoel ook in cijfers bevestigd wordt! Op het moment van de meting waren we net 5 weken bezig!

Ess85 al bij de fysio geweest? Wilde ze meten? Ben benieuwd!

3. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @guusje, hahaha wat grappig, ik zat net bij de fysio toen jij langskwam. Wonen we dus vlakbij elkaar.. Wat een toeval zeg.
    Hoorde ook de uitslag, flink verschil hoor.
    Ze heeft een meting gedaan, krijg morgen de uitslag. Ben zo benieuwd. Maar is pas 1 maand en 1 week geleden van de vorige dus zal niet veel verschil zijn in de meting zei ze.

@Senna, bedankt voor je tips, daar kan ik wel wat mee :)

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nee! DAt meen je niet!!!! Ik ga je nu eerst een PB sturen! Hartstikke leuk!!!!!

5. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Heb je een berichtje terug gestuurd :D echt super toevallig!

6. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Meiden wat super toevallig zeg! Dat is gewoon bijna Eng :D

Guusje wat een GEWELDIG nieuws! Ben echt super blij voor jullie!
    Zo fijn om bevestigd te krijgen dat je het allemaal niet voor niets doet!
    Na 5 weken al! Daar doen we het voor.

7. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@guusje
    Dat is super nieuws!!

@Guusje&Ess
    Wat toevallig zeg! Grappig

Ik zal ff wat in huis gaan doen, de kleine man slaapt...

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ja het is echt humor! We wonen gewoon in hetzelfde dorp! Wel hele andere wijken, maar echt maf dat je met een paar meiden in een topic kletst en dan blijkt er één zo dichtbij te wonen! Verwacht je toch niet!

Ess, heb je trouwens één tel in de spiegel zien staan met je meisje op je arm bedenk ik me nu!:)

Het helmpje heeft ook voordelen; hij had net zijn lepeltje van het fruithapje te pakken en knalde ermee tegen zijn helm. Ik hoefde mooi geen haren te wassen! Met een doekje was het er zo vanaf!;)

9. Tese

Tese Niet meer actief

Tess had hier een oddi van 114%. Ze had ook een helm maar bleek er allergisch voor en kreeg hevig exceem. Dus ze kunnen er niets mee en nu maar hopen dat het zonder helm ook nog bijtrekt. Ze heeft een mega afplatting.

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh Muppet, dat is balen! Kunnen ze zo'n helmpje dan niet van ander materiaal maken? Tegenwoordig is er zoveel mogelijk zou je zeggen... Hebben jullie het al iets kunnen verminderen? Succes!

11. Tese

Tese Niet meer actief

Ze is inmiddels 10'maanden en is op dr buik gaan slapen dus dat scheelt al wel. Ik ben blij dat ze een meid is want dan groeit er haar er tenminste overheen maar als ze in bad zit met nat haar dan baal ik wel eens vreselijk.

Er kan geen ander materiaal in en we hadden al het een en ander geprobeerd maar helaas. Het is niet anders.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kan me je gevoel heel goed indenken zeg! Echt onwijs balen! Vind het raar dat er niets anders mogelijk is. Ze kunnen zoveel en dit dan net niet. Ik hoop dat het nog wat mag bijtrekken!

13. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @guusje, hahaha ja heb jou ook in de spiegel gezien, volgens mij had je donker haar of komt dat door die donkere spiegel? haha.

@all, ja toevallig he. moest zo lachen toen ik vanmorgen dit topic opende en toen het berichtje van guusje las. Dat was precies wat ik de fysio hoorde zeggen tegen "iemand" (guusje dus) en toen hoorde ik haar ook echt heel blij zijn haha. Zo grappig!

@muppet, hoop dat het bij trekt! Bij mijn oudste is het ook zonder helmpje helemaal goed gekomen, die heeft nu een mooi rond hoofdje!

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha zullen we morgen maar afspreken?:D
    Mijn haar is donkerblond;)

Ik blijf het zo grappig vinden! Denk wel dat wij elkaar vroeg of laat gaan leren kennen. Over 4 jaar zitten ons kindjes misschien wel in dezelfde klas!:)

Zo schattig; gisteren is ons mannetje gedoopt (zonder helm:D) en hij heeft een hele poos over zijn hoofdje zitten wrijven. Alsof hij het nog nooit eerder had gevoeld. Vanmorgen zat hij vaak op het helmpje te slaan zo van: "Ga weg!"

15. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    haha ja morgen bij de fysio doen ;) haha

We gaan elkaar zeker wel tegenkomen. Is het niet op school dan is het wel bij de fysio hahaha. Mijn kinderwagen valt trouwens heel erg op, heb een hardroze bugaboo dus kan niet missen.

aah wat lief, zit je trouwens niet de hele tijd aan zijn hoofdje als het helmpje even af is? Lijkt me dat je dan continu kusjes blijft geven.

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik doe de fysio nog maar 1x in de 3 weken. Zoveel kan ze nu toch niet voor ons betekenen. Ze houdt meer in de gaten of hij zich nog goed ontwikkelt en dat is bij ons heel belangrijk, omdat we ook met al het medische in zijn hoofdje zitten (te veel hersenvocht op meerdere plaatsen en te klein aangelegde hersenen. Stagnatie is bij ons dus alarm. Maar gelukkig gaat het heel goed met hem.

Haha morgen middag ga ik naar het dorp, weet nu al dat ik zal opletten of ik een roze bugaboo zie;)

Het gekke was dat we even 10 minuutjes nodig hadden om aan zijn helmloze hoofdje te wennen en toen was het al gewoon. Wel jammer dat we zijn haar niet zo goed meer kunnen zien, want het is de laatste weken echt gegroeid!

17. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Oke, jeetje wel heftig zeg! Kunnen ze wel wat aan dat hersenvocht doen? en kan dat verder geen kwaad?

haha, weet niet of ik morgen naar t dorp ga maar inderdaad, goed opletten hoor ;)

ooh zo jammer dat je nu zijn haartjes niet kunt zien.. maarja nu valt het wel op als het is gegroeid, dan valt anders niet zo veel op natuurlijk.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hij is onderzocht op een stofwisselingsziekte. Heeft hij hoogst waarschijnlijk niet, maar we wachten nog op de laatste uitslagen. In december weer MRI. Hij is nu nog erg jong om een goed ziektebeeld vast te kunnen stellen. Aan het te vele hersenvocht kunnen ze wat doen d.m.v. Een drain. Wij hebben een heftige periode achter ons. Helmpje kwam er ook nog bij, maar dat gaat weer over en is niet ernstig. Verder doet hij het echt enorm goed op dit moment, dus ik ga 6 maanden na zijn geboorte ook maar eens op die roze wolk zitten!;):)

Hé, maar wilde de fysio nu meten of niet? Volgens mij heb je dat nog niet verteld of wel?

19. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Nou gelijk heb je! Lekker op die roze wolk gaan zitten en hopelijk kom je er niet meer vanaf haha. Maar wel spannend nog allemaal. Kan me voorstellen dat jullie het behoorlijk zwaar hebben gehad. Nu maar hopen op goede tijden voor jullie!

Ja ze zei dat ze normaal nooit tussentijds een meting doet, maar ze begreep wel dat ik erg benieuwd ben dus deed ze het wel. Daar was ze dus mee bezig toen jij kwam storen ;) hahaha.
    Maar ze zei dat er vast niet veel verschil zal zijn omdat de vorige meting iets meer als een maand geleden is. Maar ik zie wel echt verschil. Maar ze belt morgen als het goed is.

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ben wel benieuwd als je zelf verschil ziet.... Laat je het hier even weten?

Deel Deze Pagina