Pandora daar zeg je me wat... Geen idee eigenlijk. Ik heb wel meerdere keren de uitslag ervan doorgenomen toen ik in het ziekenhuis lag, maar daar is me niks over opgevallen. Ik zal het nog eens navragen.
hallo meiden, mag ik met jullie meekletsen hier? ik heb een heerlijk zoontje van bijna 5 maanden en we lopen al sinds de kleine bink 2 maanden is bij de kinderfysio en de osteopaat. We zijn begonnen bij beiden ivm een flinke voorkeurshouding naar rechts. Al snel had hij een flinke afplatting en na het 1e bezoek aan de osteopaat bleek dat zijn nekwervels niet goed recht boven elkaar zaten. Na ongeveer 5 bezoeken aan de osteopaat zat alles helemaal los en op zijn plek en hoefden we niet meer terug te komen. Met 2,5 maanden is er een 1e hoofdmeting gedaan bij Stijn en bleek dat hij een afwijking had van oddi 108,4% en die andere (ben ik even vergeten hoe die heette) was 10%. Beide dus best wel flink. De oddi zat net op de grens maar omdat hij zo jong was kregen we van de fysio vele oefeningen die echt wel hielpen. We zagen ook echt aan zijn hoofd dat deze weer wat ronder werd en de afvlakking is ook voor een heel groot deel weg getrokken. Hij heeft alleen nog een soort van bobbel aan zijn linkerkant en dat is nu net het funeste!! Nu met bijna 5 maanden de 2e meting gedaan en de oddi is nu 110% geworden de andere is afgenomen naar 6%. Daar was de fysio ook heel tevreden over maar over die 110% niet echt. Ook wij gaan dus voor een helmpje. Vandaag gebeld naar mijn eigen HA voor een verwijzing naar de KA. Waar we ook gelijk een afspraak voor hebben gemaakt op 28 nov en op 29 nov mogen we bij Westland Orthopedie komen om een helm aan te laten meten. Het rare is wel dat je weet dat het erin zit maar als je het dan toch echt zeker hoort dan doet het je toch iets. Je weet dat het voor hem goed is maar je gevoel wil er nog niet helemaal aan... Is dat herkenbaar voor jullie? Ben ook de hele dag al een emotioneel wrak hahaha Als ik er aan denk of mn ukkie zie dan kan ik spontaan gaan huilen Lijk wel weer opnieuw zwanger met dat spontane gehuil en mn hormonen Sorry dat het een heel verhaal is geworden!!
Kibbeling, welkom! Die gevoelens zijn heel herkenbaar. Fijn dat de achtergebleven hormonen dan ook nog even lekker meewerken hè?! Jullie zijn dus ook al even bezig en toch nog een helmpje. Best balen dan hè. Maar met 6 maanden kunnen jullie starten en het is maar voor een half jaartje. En geloof me het werkt enorm goed! Kom je hart hier maar lekker luchten. We weten hoe je je voelt. All laatst hoorde ik dat iemand die ons zoontje regelmatig ziet, met de doopdienst het idee had dat zijn hoofdje ronder was geworden. Klopt dus helemaal! Leuk dat ook mensen die hem niet dagelijks zien het opvalt. Ze had het niet zelf willen zeggen, omdat ze bang was dat ze het verkeerd had.
Guusje dank je wel voor het welkom. En ja die hormonen zitten er op zulke momenten idd nog. Wat een mooi compliment om te horen van mensen die hem niet vaak zien dat het opvalt. Wij zijn idd al een tijd met zijn bolletje bezig. Hij heeftwat dat aangaat een slechte start gehad. Hij heeft ook lang ingedaald gelegen en lag klem in mijn bekken. Maar ach ik ben nu in elk geval al wat minder emo en ik denk ook dat wij als ouders zijnde het erger vinden dan de kleintjes.
Pandora: wat vervelend, zorgen maken om je kindje is killing Sterkte! Guusje: wat fijn dat ook andere verbetering zien. Kibbeling: Welkom. Wij zitten ook bij westland Orthophedie. Goeie keuze! Ik ben erg tevreden. Het is (vlgs onze Fysio) het meest kindvriendelijke helmpje, wat je hier in de regio kunt krijgen. En het hoofdje hoeft niet gegipst te worden maar gaat heel technisch via een scan, terwijl je kindje lekker kan spelen. Wij zitten in Rotterdam en jullie? Niet leuk hè een helmpje. Ik zag er ook heel erg tegenop. Inmiddels heeft hij hem nu twee weken en we zijn er helemaal aan gewend! Gaat ook goed komen bij jullie
ducky wij wonen ookin rdam en onze fysio (vrouw) heeft de praktijk in zevenkamp. Zij stuurde ons ook door naar westland ivm goeie zorg en de "mooiste" helmpjes. Ze vertelde idd dat er een scan wordt gemaakt daar en dat de helm helemaal wordt aangepast. De afspraak is bij dr Bolt in het sfg berkel.
Wat leuk dat jullie bij dezelfde lopen! Mooi hoor zo'n scan. Mijn fysio had het er ook over dat dit meer een landelijke aanmeet methode zou worden, maar het is nogal prijzig. Wij gaan trouwens maandagmorgen weer op pad. Stiekem hoop ik dat ze bij 6 maanden ook opmeten, maar dat zal wel niet. Heb alleen afspraak met de helmmaker en niet met de fysio voor zover ik weet. Gelukkig meet mijn fysio wanneer ik wil (nou ja, is ook iets overdreven, maar ze vind het geen probleem om te meten)
Guusje ik hoop dat ze een meting gaan doen maandag en dat het positief zal zijn! Vraagje zo in het algemeen aan jullie. Hebben jullie kleintjes al lang een helmpje of pas aangemeten? Van Senna weet ik dat ze hem nog moet krijgen. Ik moet wel zeggen de fysio belde vanmorgen en ik ben alles gaan afbellen en dan gaat het ineens snel en wordt het werkelijkheid. Ondertussen heb ik me er wel bij neergelegd en ook even gekeken op de site van Westland en daar stonden ook positieve verhalen op en een paar prints waar je uit kan kiezen. Manlief en ik hebben nu al een meningsverschil
We zitten hier allemaal nog maar kort in de helmpjes. Hier zijn we geloof ik nu zo'n 6 weken bezig. Ineens gaat het molentje dat heel snel draaien hè?! Maar het gaat echt goed komen. Zodra je een week met het helmpje bezig bent, vraag je jezelfs af waarom je je zoveel zorgen hebt lopen maken. (Let wel; dit zeg ik nu we al een poosje bezig zijn. Ik was degene die dit topic opende...) Voor dat printjesprobleem heb ik wel een oplossing: alleen gaan en dan mag jij kiezen! Maar kies iets, wat bij alle kleren past; wel zo makkelijk. Ben benieuwd uit welke je kan kiezen. Bij ons hadden ze een heel boek. Met ja, zelfs de Teletubbies er nog in!
Kibbeling wij zitten in Nesselande, maar ik woon in Zevenkamp Donderdag moeten wij voor de vervolg afspraak bij dokter b.olt Wat grappig! Wij zijn nu twee weekjes bezig en zie nu al verbetering . Tussen welke motiefjes twijfelen jullie? Ik zou idd iets kiezen wat overal bij past.
ducky wat geinig!! Denk dat we dezelfde fysio hebben. Heb je ook een vrouw? Mijn zus woont in de Nesselande. Dus ben wel bekend. Wij wonen zelf in ommoord grenzend aan zevenkamp. Guusje dat molentje gaat idd ineens heel snel. Maar weet idd dat het voor een goed doel is en als ik al lees dat sommige van jullie pas zo kort bezig zijn en toch al verbetering zien dan gaan we ervoor. We hebben alle andere dingen ook overleefd onder het mom van alles voor mn binkie Motiefjes; ik vond die met spijkerstof wel stoer en dacht dat kan bij veel dingen. Manlief zei leuk die legerkleur en motief.....
als ik op balkon sta kijk ik links op de hessenplaats! Haha wat grappig zijn we bijna buren van elkaar. Wie weet komen we elkaar dan wel eens tegen op de boulevard Nesselande of Alexandrium
Ha dames, heb een hoop gemist een drukke week achter de rug dus vluchtig bijgelezen. Ook weer nieuwe bij gekomen welkom. Mijn update is dat we vanmiddag naar Zwolle zijn geweest. Hij heeft vanaf dinsdagochtend zijn helm niet meer opgehad omdat hij veelste straks zat. Kreeg drukplekjes de rondjes stonden in zijn hoofdje. Mocht na 4 weken komen en dat hebben we dus niet gered. Nu wilde ze weer over 4 weken doen maar heb gezegt doe maar 3 weken want stel dat het weer zo gaat zit ik weer of moet ik tussentijds komen en das minder gezellig aangezien wij ver moeten rijden gaat er nu iemand mee. Maar goed word toch weer lang verhaal maar de helm is aangepast en zit weer goed, ze was tevreden en mag dus over 3 weken terug dan gaan ze meten. Hij is dan 8,5 maand en 2,5 maand aan de helm. Dan ga ik nu maar gauw slapen!
@kibbeling Welkom Dus toch wel een helmpje voor de kleine man Dan word het ineens wel heel echt he, als het allemaal zo snel gaat.. Ik moest er ook erg aan wennen hoor, maar mijn vriend nog meer.. (maar die heeft er nu een nieuwe benaming voor Ijshockeyhelm) Dus het gaat steeds beter. Volgende week moeten wij heen.
Hier 2 foto's van mijn kereltje, zie je ook gelijk zijn achterhoofde, al zijn deze foto's nog voordat hij fysio kreeg... zijn hoofdje is nu wat ronder Bekijk bijlage 198265 Bekijk bijlage 198266