Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ducky en Kibbeling Haha! Het wordt hier bijna een ontmoetingsforum!:D Wat grappig dat jullie ook zo dicht bij elkaar wonen!

Kibbeling ik heb de helm alleen uit moeten zoeken (dachten dat we hem niet kregen, dus man ging niet mee) en heb voor het spijkeprintje gekozen. Ons zoontje heeft blauwe oogjes en het staat echt heel mooi. De legerprint (en dan de blauwe) heb ik ook over getwijfeld. Wij konden ook uit blauwe regendruppels kiezen, vond ik ook wel mooi en later bleek dat die groen op de helm komen... snapte het ook niet, maar we vonden het niet verkeerd (hebben die in het echt gezien). Misschien dat wij nog een tweede helmpje moeten en dan hebben we dus nog wat te kiezen!:D

JBM oh wat balen dat 4 weken te lang is... gelukkig mag je de volgende keer weer met 3 weken. Gaan ze de volgende keer ook weer meten? Hij is dan bijna 9 maanden, of zullen ze die keer erop meten?

Kibbeling wat een stoer mannetje!

Senna wat leuk in de Tummy tub! Je kan de afplatting idd goed zien en wat fijn dat zijn hoofdje nu al wat ronder is!

2. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Meiden wat een schatjes :D

3. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Guusje, ik mocht kiezen of ik over 3 of 6 weken ging meten maar ik ben zooo nieusgierig!

Senna, leuk in de tummytub haha en je ziet het inderdaad goed ik hoop dat het nog veel ronder gaat worden!

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Guusje stijn heeft ook van die mooie heldere blauwe ogen (heeft ie van zijn mama :p) dus ik denk wel dat het iets met blauw zal gaan worden.
    Waarom heb je misschien 2 helmpjes straks?

Senna over 2 weken heen jeetje gaat snel ineens dan he? Je ziet idd wel dat hij een afplatting op zijn hoofdje heeft. Gelukkig kunnen we straks zeggen wat een mooi bolletje!

JBM zou dan ook wel benieuwd zijn en als je toch mag kiezen wanneer ze gaan meten dan maar idd snel.

Hier vandaag wezen zwemmen en het lijkt ook wel of ik er extra van geniet om naar zijn bolletje te kijken in de wetenschap dat hij straks een helmpje op heeft. Gek he?

5. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Kibbeling, niet gek hoor! Zeker genieten! Het lijkt echt allemaal heel erg maar ik vind het nog steeds mee vallen. Op sommige momenten bijv na een kopstoot heb ik wel zoiets van die rothelm maar ja het hoort bij hem, hij heeft het nodig en het werkt echt goed dus vind ik het best meevallen. Wij hadden hem de afgelopen week ruim 3 dagen niet op kunnen zetten omdat hij te strak zat. Dat was heerlijk weer lekker geknuffeld maar nu die op is, is het ook weer gelijk goed.
    En aangezien we al goed verschil zien ben ik zo benieuwd naar de meting!

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kibbeling misschien een tweede helmpje, omdat de eerste dan niet meer zou passen. Wij zijn al met 4,5 maand begonnen i.v.m. het risico op eventuele hersenoperaties.

JBM ik zou het ook willen weten!;)

All wij mogen morgen weer voor controle. Wat gaan die weken toch snel! Geloof niet dat hij veel zal aanpassen, want ik zie nog best wat groeiruimte.

7. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Guusje, Nou ben benieuwd vandaag. Wanneer gaan ze bij jou meten, dan ook pas met 9 maanden ong.? Aangezien jullie al eerder zijn begonnen. Kan me dan echt voorstellen dat je nu al reuze nieuwsgierig bent!

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vanmorgen weer op pad geweest. Waren niet heel snel klaar, maar de klitte bandjes werden ook vervangen. Omdat we al met 4,5 maand zijn gestart leek het de helmmaker slim dat de volgende afspraak weer met arts is. Ik mocht kiezen tussen 3 en 4 weken en ga natuurlijk voor over 3 weken:)
    De meting van 2 weken geleden was erg positief. Dan zijn we weer 5 weken na deze meting dus ben wel benieuwd!

Sprak net nog een oma in de supermarkt. Bleek haar kleinzoontje misschien ook een helmpje te moeten. Ik heb het toch wel aangeprezen. Eigenlijk stelt het niks voor en je krijgt zoveel resultaat!

JBM ben idd wel weer benieuwd. Van mij mogen ze wel iedere week meten:D

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@Guusje en JBM1985
    Ik had geen tummytub gekocht, omdat het naar mijn idee toch niet lekker zou werken. En ik had toevallig deze emmer(action) staan, en de kraamhulp zei dat dit makkelijker was als het zware badje te tillen, eenmaal gevuld, en de kleine man vond het heerlijk vanaf dag 1 (hij past er nou niet meer in...) Heb nu zo'n kleine wasmand van de action hihi

@hoofdje
    Zal 1 deze dagen ff een nieuwe foto plaatsen, maar mijn bluetooth van de laptop werkt niet helemaal mee..

@all
    Wie weet wat voor printjes je kan krijgen bij Proreva? Had al even op de site gekeken maar kan niets vinden... Had wel bij hyves gekeken, en daar zag ik maar een paar..
    Redressiehelm Hyve - hyves.nl

@Guusje
    Over 3 weken weer een meting? Spannend!! Hopelijk een goede uitslag

10. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @guusje, was je net in het dorp? Heb je dan zien lopen volgens mij toen ik langs de ah reed. (was net 1 minuut daarvoor ook in de ah geweest haha) Maar zag een kindje met een helmpje lichtblauw wat ik even snel kon zien.

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Haha it wasn't me!:cool: :)
    Maar ik heb gehoord dat er meerdere kindjes in het dorp een helmpje hebben. Van één weet ik dat hij binnenkort mag stoppen; leeftijd van 1 jaar bereikt.

Vanmorgen bij Roessingh zag ik ons helmpje ook regelmatig voorbij komen. Die jeansprint is populair!:D

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Tummytub was hier ook populair, totdat hij in bad ging; geweldig! En het grote bad is helemaal fantastisch!
    Ach en een tummytub is in mijn ogen ook gewoon een vergrote emmer;):)

13. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    oh haha was me nooit opgevallen eigenlijk.
    Was nu de eerste keer dat ik een kindje met een helmpje zag. En omdat dit maar een klein dorpje is dacht ik nou zal jij wel zijn dan haha.

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hihi, nee dus!:D

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier in het dorp heb ik nog geen een kindje gezien met een helmpje..

@guusje
    Ja dat is ook zo :D

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ JBM nu het dichterbij komt en ik het er wat meer over hebt dan begint het langzaam aan wat te bezinnen en weet ik dat het voor een goed doel is. Die kopstoten is ook wel waar ik de meeste vrees voor heb, hij kan ook zo lekker kroelen nu en dan met zijn bolletje in je nek. Dat zijn dingen waar ik dan wel een beetje tegen op zie.

@ Guusje dan ben je ook al een tijd bezig met een helmpje. Wat spannend dat je de volgende afspraak hebt met de arts erbij. De klittenbandjes zijn dus weer schoon.

@ Senna ik kan je helaas niet helpen.

@ Hier vanmorgen gebeld door de HA dat de verwijzing klaar ligt. Deze vanmiddag dus maar gelijk opgehaald. Weer een stap dichterbij..

17. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Bij ons op het dorp heb ik nu ook al een aantal keer een helmpje gezien. Je hoort wel mensen ook zeggen je ziet het steeds meer.

Kibbeling, weer een stapje dichterbij ben benieuwd wanneer je terrecht kunt.

Hier gister met de helm afdoen 2 rode (druk) plekjes gevonden. Hij is zonder helm naar bed gegaan. Jammer want nu zijn we al 2 weken bijna aal het rommelen.
    Heb van de week achter zijn haartjes even bijgeknipt daar was het nog steeds erg lang. Maar nu het geknipt is zie je nog beter hoe mooi zijn hoofdje al aan het worden is. Leek door de lange plukken wel kaarsrecht achter maar gelukkig is dat niet zo. Nou nu maar kijken wanneer zijn rode plekjes weg zijn dan ga ik rustig aan weer opbouwen met de helm. Hij zit ook ruim zat, zo ruim heeft hij nog nooit gezeten hij schuift nu zelfs dat hebben wij nog niet gehad.Dus waar ze vandaan komen is mij een raadsel. Anders eerder terug naar ProReva.
    Pff lang verhaal weer, maar baal dr wel van.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    JBM Dat is even balen die drukplekken... Misschien even afplakken met Leukoplast? Dat zeiden ze bij ons bij eventuele drukplekken. Succes!

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Nou de uitslag van de eerste meting
    ODDI 106
    CPI 90

de kinderfysio en ik waren een beetje verbaasd...dit vinden we meevallen....gezien de erg zichtbare afplatting hadden we een andere waarde verwacht eigenlijk :(

20. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Kibbeling, ja dat knuffelen daar mOest ik wel aan wennen hoor met zon helm. Maar wij hebben gewoon smorgens in bed een knuffelmoment zonder helm en dan Savonds weer!
    En nu is het toch wel heeeel leuk om dan kusjes te geven op een steeds rechter wordend koppie :)

JBM, balen v die drukplekjes zeg. Hier geloof ik ook drukplekjes?
    Hmmm twijfel nog, het lijkt iig alsof de helm veel strakker zit de afgelopen dagen. Soms staat er helemaal een rand in zijn voorhoofd.
    Dus 6 dec gaan wij ook niet halen. Zal morgen maar weer even bellen naar Westland.

Senna, bij ons stonden de printjes in de folder, weet niet of provera een folder heeft?

Pandora, dat valt idd mee, WAT GOED!
    Misschien dat jullie dan wel genoeg kunnen bereiken met de oefeningen vd Fysio? Hij is nog zo klein?

Deel Deze Pagina