Ducky misschien heb ik wat gemist, maar waarom is het bij jullie erfelijk? Wist niet dat ze zoiets kunnen beoordelen.
nou, goed nieuws. Was weer naar het CB geweest om de hoofdomtrek van ons manneke te laten meten, maar 2 mm gegroeid in 2 weken.....dus hij ging hiermee terug naar de lijn die hij aan het volgen was, ipv een flinke piek naar boven maken voor nu is een doorverwijzing naar de KA niet nodig, maar ze blijven de groei wel in de gaten houden
Hey meiden, We waren eerder aan de beurt, want er waren er 2 afspraken tussenuit gevallen. Dus dat kwam mooi uit, al waren we er 20 minuten eerder, voor de zekerheid. Na de hoofdmeting, werd er gekeken wat de uitslag was. En die was nog steeds 98.48% Dus geen verbetering! Hij vroeg of we wel een helmpje wilden. ja natuurlijk! Dus de spullen gepakt en naar het andere kamertje toe. Daar kreeg hij folie om zijn hoofd, de oren werden afgetekend en daarna gelijk het gips, dat was na 2 minuten hard. De arts heeft het gips achter zijn oren doorgeknipt, en daarna van zijn hoofdje gehaald. Daar moest hij even om huilen, maar er werd natuurlijk een beetje aan zijn hoofdje getrokken. We hebben allemaal foto's gemaakt, en we hebben gekozen voor camouflage blauw. Weer aangekleed, en we zijn naar huis gegaan. We zaten net in de auto en de kleine man sliep... Maandag bellen voor een nieuwe afspraak maken voor het ophalen voor het helmpje, en dat zal over 2 weken zijn
@Guusje Ja is snap het Volgens mij went het redelijk snel als hij zijn helmpje op heb. @Ducky Hier heel wat foto's gemaakt En ik vond dat koppie met het gips om wel schattig staan Wel balen van dat drukplekje @Kibbeling Soms toch best vermoeiend he, al die afspraken enz. Ff lekker genieten van jullie 'vrije' weekje. Hopelijk helpen de oefeningen. @Pandora Dat is zeker goed nieuws!! Dus het blijft nu wel redelijk stabiel Bekijk bijlage 199998 @Meten: De CPI was hetzelfde gebleven, 98,48% En de ODDI was 100% We kregen zijn bandje ook mee, en het printblaadje waar ze op gemeten hadden
Pandora wat een super nieuws! Dat moet je een hoop rust geven of niet? Wij zitten ook in de 'we houden het in de gaten fase'. Senna van de hele helmtherapie is het afhalen van het gipsmalletje het vervelendst. Dus dat heb je vast gehad! Denk dat het goed is dat je voor het helmpje bent gegaan. Leuk printje heb je gekozen! Geniet van de laatste helmloze weekjes!
Pandora wat super dat zijn hoofdomtrek weer op de lijn zit. Hopen dat dat zo blijft. Senna wat een schattige foto van het gipsen. Kan me voorstellen dat het vervelend zal zijn geweest voor de kleine toen het eraf moest. Geniet nog maar even van dat kale bolletje. Wel een toffe kleur hebben jullie gekozen. Hier genieten we nog van elke dag die we zonder afspraken hebben. Denk dat het na volgende week ineens allemaal snel zal gaan.
Shit meiden ik ontdek net een beetje exceem op het achterhoofd van b. Hij Greet nog nooit exceem gehad? Wat nu?
Ducky, misschien even de dokter bellen, zou anders niet weten wat je kunt doen. Misschien ook even de helmmaker bellen of hij wel op mag. En smeren, wij gebruiken natusan voor rode plekjes en dat werkt altijd super, hij heeft er veel last van onder zijn kin en nekje. Ohja en hoe zat dat ook alweer met erfelijkheid wat jij zei? Pandora, wat een super goed nieuws over zijn hoofdomtrek, hopelijk blijft hij lekker zijn lijntje goed volgen. Senna, fijn dat de helm is aangemeten, zijn hoofdje is inderdaad erg plat. Maar wat een heerlijk ventje heb je zeg! En ja dat gipsen en het eraf halen is niet zo leuk. En jullie hebben een leuk printje gekozen. Ik zat er toen ook aan te twijfelen maar mijn man wilde liever spijkerprint. Weer een stoere motormuis erbij! Senna en Kibbeling, lekker nog ff genieten van jullie helmloze tijd, maar als die er is ben je zo gewent!
ducky dat is balen van die eczeem. Hoop dat het mee valt. je kan idd beter even bellen met HA of de helmmaker. JBM ik geniet er zeker nog even van. Hier lekker rustig wezen zwemmen en verder weinig nieuws.
Nou hier net weer met de helm af doen weer rood op zijn hoofdje. Precies aan de kant waar hij juist naartoe moet groeien... Ik snap er niks van, de helm is vorige week nog verbreed. Juist omdat hij daar alsmaar rood was. Als het morgen nog zo erg is even bellen want dit is niks we rommelen al eventjes aan zo. Baal dr verschrikkelijk van, had gehoopt we de komende 3 weken voordat we gaan meten nog flink ertegen te kunnen gaan maar helaas. Ohh lekker wezen zwemmen, heerlijk he met die kleintjes!
JBM kan me voorstellen dat je er vanbaalt zeg. Dat aantobben gaat hoop ik snel over. Ik ben het water niet ingeweest vandaag, maar het blijft wel leuk om te zien ook!
Hoi meiden, Hier ook een zoontje met een afgeplat achterhoofd. Als ik de foto van de zoon van Senna zie, dan herken ik dit heel erg! Ik zal deze week ook even een foto maken zodat jullie kunnen 'meekijken'. Ik heb toen Daan twee maanden was al mijn zorgen geuit over zijn platte achterhoofd bij het CB, maar die vonden het wel meevallen. Met 3 maanden weer aangegeven en toen vonden ze het ook nog niet zorgwekkend. Vorige week weer geweest (met 4 maanden) en toen gaven ze eindelijk aan dat ik dan maar bij een fysio langs moest gaan om het op te laten meten. 2 december heb ik de afspraak. Achteraf heb ik een beetje het idee dat ik te lang met mij heb laten sollen... en dat het beter was geweest als ik veel eerder was gegaan... . Wanneer zijn jullie voor het eerst gegaan? En na hoe lange tijd is besloten dat het toch een helmpje wordt?
Ingrid, wat vervelend dat Daan ook een afgeplat hoofdje heeft en het CB jullie niet eerder heeft doorgestuurd. Ik ben ongeveer met 2 maanden begonnen met fysio omdat ik me druk maakte om zijn voorkeurshouding. Het CB zei alleen dat ik moest uitkijken anders moest hij een helmpje en kreeg een folder mee, maar verder niet doorgestuurd dus ben zelf naar de huisarts gegaan en die heeft gelijk een verwijzing geschreven. Maar goed je krijgt nu fysio en wie weet helpt het nog goed. Meeste beginnen met 6 maanden aan de helm.
JBM Wat enorm balen! Hoop echt dat het vanzelf overgaat... pfff wil je even lekker voor de meting doorpakken, heb je dit... succes! Ingrid Welkom. Je verhaal is voor mij heel herkenbaar. Terwijl iedereen riep dat zijn hoofdje wel heel erg afgeplat was, hield ik vol dat het wel goed zou komen. Het CB was immers ook heel laconiek. Totdat ik bij geloof 2 maanden de wijverpleegkundige kreeg die direct de arts erbij haalde. Gelijk afspraak gemaakt bij fysio en zei meldde al direct dat een helmpje erin zou kunnen zitten... Wij zijn met 4,5 maand gestart (116,4%), omdat er nog een eventuele hersenoperatie aan zit te komen en dan zou het helmpje niet af kunnen... Ik herken je gevoel. Maar dat gevoel is niet goed; je hebt met de kennis van toen het beste voor je zoontje gedaan. In mijn ogen faalt het CB regelmatig met afgeplatte hoofdjes. Ik hoop dat je zoontje een mooi bolletje krijgt! Ben benieuwd naar de foto en meting! All Net weer bij fysio geweest. Doe ik zijn helmpje af zit er een rood geïrriteerd plekje op zijn hoofd. Precies daar waar het klitteband is vastgemaakt. (Vorige week hebben ze dit vervangen en ik denkt iets beschadigd, want sindsdien zit er witte leukoplast aan de binnenkant). Op die plek zit dus nu een plekje. Even goed in de gaten houden en anders ook weer een afspraak maken... pfff we zijn er maar druk mee! Verder doet hij het redelijk goed. Is geen voorloper in zijn ontwikkeling, maar hij ontwikkelt zich nog altijd en daar zijn we blij mee! Overigens ga ik nu pas over 4 weken weer. Voel me soms net een jojo...
Ingrid welkom! Wat vervelend dat ze je zo lang hebben laten doorlopen. Helemaal vervelend dat het jou nu een rotgevoel heeft bezorgd. Hopelijk kom je met de fysio oefeningen een heel eind. Wij zelf hebben als sinds dat Stijn 2,5 maanden is fysio. Bij de 1e meting zat hij op het randje en nu bij 5 maanden bleek de afwijking groter te zijn geworden en kregen we te horen dat hij toch een helmpje moet. Wij hebben voor volgende week dinsdag een aanmeet afspraak staan. Ik heb even een foto erbij gedaan zodat jullie een beeld hebben van hoe zijn bolletje nu is. Guusje wat balen dat er een roodplekje zit. Hopelijk trekt het snel weg. Hoef je pas over 4 weken weer naar de fysio?
Hallo, Ook mijn zoontje krijgt waarschijnlijk een helmpje. Zijn eerste meting was oddi 110 en cpi 78. 30 november wordt zijn hoofdje opnieuw opgemeten door de fysio en als uit die meting komt dat zijn hoofdje nog steeds scheef is worden we doorverwezen naar het ziekenhuis voor een second opinion. Dit is trouwens gekomen door een voorkeurshouding. Ook ik heb dit al ruim optijd aangegeven bij het cb, maar volgens hen viel het wel mee.
@ducky hoe is het nu met het ecxeem? @Jbm Ik zat te twijfelen tussen de zebra gecombineerd met een zwarte achterkant/voorkant, maar dat vond mijn vriend niet mooi... We mogen hem op 5 december ophalen