@ingrid Welkom, Jou verhaal komt me heel erg bekend voor, hier was het CB ook zo.. Gelukkig kreeg ik daarna een andere arts, en die zei gelijk je moet de fysio bellen. Vind wel dat het CB er weing van weet...en er weing advies over geeft..terwijl het tegenwoordig steeds meer voor komt.. Zal zo ff een foto plaatsen van de uitslagen van de meting. Bekijk bijlage 200621 Bekijk bijlage 200620
Mona welkom. Hoop echt dat de tweede meting meevalt! Je bent nu onder goede controle en dat is fijn. Senna nu kun je goed zien dat hij een breed hoofdje heeft. Hier was dit juist niet het geval, maar wordt door de helm gelukkig al breder. All hier ook rood plekje... Zag er heel fel uit binnen een paar uur. Het leek ook of er onderhuids van alles aan het verschuiven was, heel gek. Hij heeft vanaf 12 uur daarom ook geen helm meer op. Vannacht weer met slapen. Morgen kunnen we gelukkig al terecht om ernaar te laten kijken. Het is heel leuk om te zien dat hij nu niet meer alleen op zijn voorkeurskant ligt.
Hallo Dames, Hoe gaat het? en met de kleintjes? Hier vanmorgen naar de otho geweest, het helmpje werd nog aangemeten voor Milan hem volgende week krijgt. Hij vond hem nu al helemaal geweldig, dus we hopen dat hij er niet veel last van gaat krijgen. Een mooie blauwe leger helm. Milan hoeft hem geen 23 uur op te hebben, vanwege zijn extreme exceem. Maar toch wel proberen 10 uur aan te houden. Wij hebben het er thuis nog eens over gehad, en proberen toch echt elke keer als MIlan ligt of dat er iig druk op zijn hoofte krijgt, de helm op te zetten. Mocht dit toch niet willen en het exceem word dusdanig erger zijn wij verplicht om ermee te gaan stoppen. Dus lets hope dat de exceem wat mee gaat werken en niet erger word. Ben benieuwd volgende week
Nieuwe meiden, welkom Eczeem, lijkt hier voor het grootste deel weer weg gelukkig. Ik heb er steeds een beetje vaseline opgesmeerd. Erfelijkheid, als baby had ik zuigelingen scoliose. (scheefgroei vd rug) Met Fysio ben ik eroverheen gegroeid. B heeft dit ook een beetje. En in de familie van mijn man hebben ze allemaal een aangeboren afwijking van de ear deviation :-D Dubbel belast dus.... Jbm, balen is het cker hè als het helmpje door allerlei omstandigheden niet opkan. Guusje, niet leuk van die plekjes. Gelukkig kunnen jullie morgen al terecht! Typje, hopen dat het goed gaat volgde week! Leuk de legerkleurprint. Euh verder ben ik het even kwijt...
Zo weer ff verder reageren, waar ik gebleven was. Het lukte zopas niet helemaal want het andere toetsenbord deed de spatiebalk en een aantal letters niet... @kibbeling Je ziet het idd op de foto @Guusje Das echt balen, dus weer een rood plekje! Het lijkt me wel vervelend iedere keer.. @Mona Welkom Ben benieuwd naar de volgende meting. @guusje Idd hij heeft een breed hoofdje, van voren zien mensen ook niet dat hij een plat achterhoofdje heeft, en de zijkanten zijn beide gelijk. @typje Volgende week ophalen. Spannend!! leuk kleurtje! ook bauwe legerhelm Wel balen van die extreme exceem
Typje hoop echt voor jullie dat het exceem niet erger wordt en jullie goed resultaat kunnen boeken! Je staat er positief in! All vandaag vertelde de fysio dat de scheefstand van zijn oren ook met 2 mm/cm? Was afgenomen. Dit is natuurlijknsuper! Ze vertelde ook dat als je er niets aan doet later een bril lastig kan zijn met scheve oren, maar ook dat je kaken helemaal scheef kunnen groeien... In mijn ogen is het dus niet alleen cosmetisch.
@Guusje Oh dat wist ik niet eens dat de kaken ook scheef konden groeien... Super dat de scheefstand is afgenomen!!
Hoi meiden, Bedankt voor het delen van de ervaringen. Slecht om te horen dat de meeste CB's zo laconiek zijn. Ben in iedergeval blij dat we nu stappen ondernomen hebben. Om mij heen krijg ik ook vaak te horen dat het wel erg plat is, maar omdat de 'deskundigen' zo relaxt reageerden dacht ik in eerste instantie dat het wel mee viel. Woensdag heb ik mijn vrije dag, dus zal dan wat foto's maken om jullie mening te horen. Groetjes!
Cb bij mij was het juist het cb wat mij erop wees dat ik erop moest letten en kreeg ook een boekje met tips mee om aan zijn voorkeurshouding te werken. Dit mocht helaas niet baten en een week later ben ik naar cb gegaan voor een verwijzing naar de fysio. Bij ons verliep dat dus allemaal snel en soepel. Senna wat een aparte kleur combi die strepen die je eerst wilde. Leuk dat je foto's hebt gemaakt van de meting. En 5 dec al de helm halen das een apart sint cadeau Guusje balen dat die rode plek er zit. Fijn dat je morgen al terecht kan om er naar te laten kijken. Grappig dat je nu al ziet dat hij niet meer alleen op zijn voorkeurskant ligt. Bij stijn kon je ook duidelijk in zijn gezicht de scheefstand zien, die is gelukkig met 4% afgenomen daar waren we wel blij mee. Hij heeft ook een wat groter oogje en een wat kleiner oogje. Zijn ene oor stond ook iets verder naar voren dan de andere. Dit is nu meer op 1 lijn. Wel super dat het bij jullie ook verbeterd. hie besloten om de kleine vannacht niet in de zijslaper te laten slapen. Hij heeft zich afgelopen nacht meerdere keren omgerold naar zijn rug en word dan wakker. Zullen morgen weten hoe het gegaan is, hij is uit logeren bij mn zus. Typje ik duim voor je dat de eczeem rustig blijft en de helm dus geregeld langer op kan. Ducky jeetje dat zijn wel wat erfelijkheden in de familie zeg.
@Kibbling Dat kon omdat de helm 2 aparte schalen zijn, die bovenop vastgezet zijn..en aan de zijkant met klittenband. Daarom konden we dus ook 2 kleuren uitzoeken. Maar toch maar 1 kleur gedaan zoals hiernonder Bekijk bijlage 200774 Ben benieuwd hoe gaat met het slapen
Senna hij ziet er wel stoer uit zo. De helm van jullie zit dus ook niet met een riempje onder zijn kin.
als het goed is niet. Dat is in elk geval wat in de folder stond en wat de fysio vertelde daarom heeft ze ons ook daarheen gestuurd.
Senna, wat een stoere helm! Echt leuk die legerprint. Cb, hier ook nogal laks geweest. Kibbeling, hier het cb helemaal niet alert. Zelfde verhaal als de andere. Zit jij ook bij de w. Eegschaalhof ? Ze kwamen pas met een folder toen ik het zelf aankaarten. Enne de Fysio kon vlgs hen nog wel tot de vlgd afspraak wachten 7 weken later) ik heb toen zelf Fysio ingeschakeld. Zij zei direct, houd maar rekening met een redressiehelm.
Slapen, hier alleen de eerste nacht drama. Dat kwam denk ik vooral omdat de helm piept/ kraakt op de aerosleep. Dat vond hij reuze interessant Hij lag steeds met zijn hoofd te draaien
Haha geweldig! Merk trouwens wel dat het aerosleep overtrekje begint te pluizen. Komt door het klittenband. All Helmpje zat inderdaad te strak. Onderhuids vocht begon zich te verplaatsen, dus het is goed dat ik gegaan ben. Hij vroeg ook hoe lang we het helmpje al hadden; 2 maanden. Vind het wel maf dat ze dit zo'n beetje bij ieder bezoek vragen. Heb vaak een ander hoor, maar denk nu echt dat we nog een keer een tweede mogen uitzoeken. Senna, misschien dan wel die van jullie, want ook die ziet er super stoer uit!
@Kibbeling De fysio stuurde ons hierheen, ook omdat er geen kinbandje aan zit, en de oren vrij zijn. En het is een licht gewicht helmpje. @ducky Dank je wel Wat grappig dat hij het geweldig vond hihi @Guusje Is het maar goed dat je weer heen bent gegaan. Jeetje hebben jullie al 2 maanden een helmpje. Meende dat ze rond de 6 maanden begonnen, als ik het fout heb moet je maar ff zeggen
@ Ducky ik zit niet bij de weegschaalhof daar moest ik alleen heen voor de gehoortest. Ik zit bij restaurant de gulle gans in (thomas more volgens mij). Daar zijn de meiden echt heel alert en meedenkend. @ Guusje wat goed dat je terug gegaan bent dan. @ Senna grappig wij werden om dezelfde reden doorgestuurd naar deze praktijk. De fysio is groot voorstander van vrije oren. @ Hier vandaag was de kleine in de douche geweest en ik zei zo tegen manlief ja volgende week om deze tijd zijn we al bij Westland geweest voor het aanmeten. Gek idee en ineens komt het zo dichtbij...
Senna wij zijn zo vroeg begonnen omdat er misschien nog een hersenoperatie aan zit te komen. Daarbij vonden ze het helemaal niet erg dat we zo vroeg kwamen want met ruim 116% hebben we de tijd hard nodig