Mona, wat super, lekker zeg geen helm! Kibbeling, wat is ice age haha dat zegt mij niets namelijk! Typje, wat ontzettend vervelend, ik hoop dat het helpt, zou zonde zijn als hij zijn helm niet meer op zou kunnen en hopelijk lukt het dan met alleen snachts dat scheelt waarschijnlijk wel. Nou laat nog weten of het helpt! Ik ga voor jullie duimen!
Hey meiden, Hier nu 3 dgn de helm, en de 1e nacht met helm+hormoonzalf.... Helaas weer rode plekken Overdag dus zonder helm en maar smeren. Dan is het ook goed, en verdwijnen de vurige plekken snel. Maarja hopeloos is het wel. We willen zo graag resultaat zien. Maar zo gaat het ook niet, we plagen hem er alleen maar mee. De helm heeft hij verder ook geen last van, alleen de jeukerij. Dus we houden het nog ff vol, tot ongeveer twee wkn, en kijken dan verder"misschien moet zijn huidje er ook nog aan wennen" Hoe gaat het met jullie kleintje? x
Dag allemaal! De koorts van afgelopen weekend heeft doorgezet met op maandag 40,1. Bij de huisarts vertrouwden ze het niet en is hij per ambulance met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht, omdat ze erg bang waren voor hersenvliesontsteking. Hij hield zijn hoofdje helemaal achterover, ogen waren omhoog gedraaid en we konden geen contact meer met hem maken, daarbij had hij hoge koorts. Gelukkig was het niet wat ze vreesden. Hij heeft een infectie opgelopen waarop hij heel heftig heeft gereageerd. Hij heeft antibiotica gekregen om hiervan te herstellen. Gisteren mochten we hem weer mee naar huis nemen. Het is dus allemaal gelukkig goed afgelopen, maar de schrik zat er hier goed in.
Kibbeling goed dat jullie voor een helmpje gaan. Nu heb je de keus, mocht hij ooit kaal worden, dan gaat een helmpje niet meer werken. Waar moet ik aan denken bij Ice Age? Typje mooi helmpje! Stoer die print! Heeft deze geen kinbandje? Lief jongetje hoor! Oh, oh, wat enorm balen van het exceem! Hoop heel hard voor jullie dat de zalf mag helpen. Goed dat je het even 2 weken geeft en niet gelijk stopt. Soms moet een lichaam ook gewoon even wennen. Duim voor jullie hoor! Ducky dat op het hoofdje krabben doet hij hier ook, al is het meer wrijven. Wij vinden het wel schatting. Als hij wondjes krijgt, misschien zijn nageltjes even goed kort houden? Mona wat een mooie meting! Gefeliciteerd! Hier helmpje is weer op, maar ik heb echt het idee dat hij gewoon te klein is. Maandag mogen wij weer op pad en dan krijgen we ook de arts. Ben benieuwd.
Guusje, wat ontzettend schrikken, getsie! Gelukkig gaat het alweer beter met hem! Het zou best kunnen hoor dat de helm nu te klein is. Je hoord het wel vaker als de helm ff is afgeweest en ze zijn ziek geweest. Raar he je zou eerder verwachten dat ze juist stil staan. Typje wat balen dat het nog niet lekker gaat. Maar de eerste 2 weken moeten ze ook erg aan de helm wennen alle kindjes zweten dan juist ook meer, zou dat het ook niet erger maken? Goed dat je het probeerd inderdaad misschien gaat het na 2 weken wel iets beter!!
JBM het was idd enorm schrikken! Voordat hij ziek werd vond ik hem al niet zo goed meer zitten. Fysio zei ook dat zijn hoofdje breder is geworden en ik denk ook dat dit ervoor zorgt dat hij niet goed meer past. Aan de zijkant wordt onderhuids vocht weggedrukt. Nou ja we houden het in de gaten en zullen maandag wel horen hoe of wat.
Meiden wat een nare berichten! Guusje wat schrikken zeg! Phew arm kereltje in de ambulance en het ziekenhuis . Zou het ook te maken kunnen hebben met de andere dingen die er spelen rondom zijn gezondheid. Typje, wat rot zoveel exceem. Wat jbm zegt klopt wel. Hier ging het na een weekje ook beter. Sterkte dames!
@ Typje we wilden eerst gaan voor die spijkerstof maar die hadden ze hier niet Dus dan maar ice age. Wat balen dat Milan zoveel last heeft van eczeem en dus de helm niet op kan. Ik snap dat als de zalf niet werkt je toch voor je kindje kiest en dan helaas de helm vaarwel moet zeggen. Ik hoop dat de zalf snel aanslaat. @ JBM ik zal ff een foto plaatsen. @ Guusje jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Je kleintje in de ambulance met sirene aan. Gelukkig dat het nu beter gaat en hij weer thuis is. @ Hier drukke dagen achter de rug. Veel bezig geweest met en voor Stijn en daarnaast ook nog mn werk. Vandaag hadden we ook weer fysio. Ze was gelukkig erg positief en we hebben het nog even over de KA en de helm aanmeting gehad. Ze vond dat Stijn het super goed doet in zijn motorische ontwikkeling. Hij loopt voor op het gemiddelde schema. Ze was ook erg verbaasd dat hij al stevig op zijn voeten kan staan. We zetten hem soms bij tafel (we houden hem wel vast hoor) en dan kijkt hij om zich heen en begint alles wat binnen handbereik proberen te pakken. Ze vond het zo stoer (wij ook ) We hebben voor nu even een korte adempauze. De 16e zijn helm halen en de 30e pas weer fysio. Mocht ik eerder vragen hebben dan mag ik altijd bellen.
Guusje ben benieuwd maandag! Kibbeling wat stoer die Ice Ace, gaaf zeg! En geniet nog lekker deze 2 weken zonder helm met je sterke ventje! Knap hoor al aan de tafel staan!
Ducky de artsen achtten de kans aanwezig dat hij zo heftig op de pijn reageerde door wat er allemaal in zijn hoofdje zit. Gelukkig houden we hem goed in de gaten. Vandaag belde zelfs de kinderarts hoe het met hem ging. Kibbeling wat mooi dat ice age! Super dat Stijn al staat! Leuk dat de fysio ook zo positief is!
JBM ik geniet zeker van die 2 weken zonder helm. Het gaat al zo snel de tijd. Guusje wij vonden die kleur ook echt super gaaf en omdat stijn van die mooie heldere blauwe oogjes heeft zal het hem denk ik heel goed staan.
Kibbeling dat gaat zeker leuk staan! Hier ook blauwe ogen en blauwe helm. All vandaag sint bij opa en oma vieren. Hij heeft nieuwe kleertjes aan, papa heeft zijn haar leuk in een kuif gedaan, dus wij laten de helm vandaag een paar uur af. Even foto's en film zonder helm. Dit is trouwens het eerste moment dat ik echt baal van de helm. Hij heeft een bos haar gekregen! en dat zie je normaal dus niet...
Guusje, groot gelijk af die helm met dit soort momenten lekker foto's schieten en genieten zonder helm. Hier morgen hetzelfde dan is mama jarig en krijgt hij sint kadotjes dus dan ook geen helm! Kerst ook niet!
@ Guusje kan me voorstellen dat je dan wel even baalt van de helm en denkt nu even zonder. Ik zie daar ook wel een beetje tegen op met kerst.. Maar wie weet is hij er dan nog helemaal niet aan gewend.. Als ik zo lees dan hebben we een goede kleur uit gekozen. @ JBM grappig ik schreef net naar guusje dat ik twijfel voor de kerst. Maar denk dat ik hem dan ook niet op doe. Behalve als hij dan gaat slapen, maar met fotos maken lekker af!!
Net op controle geweest. Helm is te klein geworden en nummer 2 is gelijk aangemeten. Weer hetzelfde jeanspatroontje, want die is gewoon erg leuk Kereltje heeft zich hevig verzet toen zijn koppie werd ingegipst. Was zielig, maar moest even. We moeten kijken of het nog gaat met de huidige helm en anders moet hij maar af. Hier zouden we heel graag aan toe willen geven, maar daar wordt niemand beter van. We zetten weer even door. Over 2 weken is de nieuwe klaar.
Wow Guusje wat lekker dat je een nieuwe helm krijgt betekend toch dat hij de afgelopen met de maanden er lekker in is gegroeit! Gaan ze bij jouw ook bij 9 maanden weer meten?
Ik had een beetje gehoopt dat ze vandaag weer gingen meten, maar idd doen ze dat pas met 9 maanden. Zijn hoofdje is vooral breder geworden. Het komt ook doordat wij al met 4,5 maand gestart zijn. Dan groeit het hoofdje nog heel hard. We wisten dat we 2 helmpjes zouden moeten, maar had niet verwacht dat het al zo snel zou zijn.
hoi meiden, is hier ook iemand die ervaring heeft met een helmpje bij een kindje ouder dan een jaar? wij zijn vandaag doorverwezen naar een kinderneuroloog omdat ze misschien een helmpje moet, maar ik vind het geloof ik zo laat... ze is nu bijna 13 maanden
Ben je van de kinderarts naar de kinderneuroloog doorgestuurd? Wij zullen vanwege de forse afplatting nog iets langer dan een jaar door moeten, maar veel langer ook niet, omdat dan de fontanelletjes zijn dicht gegroeid en er dus geen correctie meer mogelijk is. Heeft ze een heel plat hoofdje?