Morgen halen we idd de nieuwe helm op. Precies dezelfde, want de jeansprint is gewoon makkelijk te combineren en staat hem zo leuk! Ja idd; wij vinden de helm leuk staan. Al zal het morgen wel weer wennen zijn... Lekker dat je rustig kan wennen. Wen je zelf ook wat rustiger Heb je het idee dat de helm goed is? Weet nog dat ik de vorige keer om de paar dagen weer op pad moest, omdT hij niet goed zat.
Guusje kan we wel voorstellen hoor nu wij de helm hebben dat je hem "leuk" vind staan. Het is idd heel gek maar wij zijn er al erg aan gewend. En hij heeft hem dan niet eens de gehele dag op gehad nog. Voor mijn gevoel zit hij wel goed, alleen heeft hij 1 plekje op zijn voorhoofd wat een beetje rood was en ook wat langer rood bleef. Maar ja nu ligt hij op bedje zonder dus morgen zullen we verder zien. Hij gaat maar heel kort naar het kdv toe ivm arts afspraak dus dan ben ik zelf ook weer met het laten wennen. Al weten de meiden op het kdv ook wel hoe ze er mee om moeten gaan. Er is nog een jongetje in de groep geweest en die is er net vanaf.
Kibbeling, wat vervelend dat je mannetje ziek is gelukkig gaat het alweer beter. Zie dat je lekker rustig met opbouwen ben begonnen en het op de rode plekjes na goed gaat. Zijn hoofdje moet natuurlijk wennen en gewoon kijken hoelang het duurt voor ze weg zijn en anders wat langer afhouden. Hier is het ook wel vaak rood op bepaalde plekjes maar bij de helmenboer vinden ze het niet ernstig dat hoorde erbij, belangrijk is dat hij er geen last van heeft! Maar wat een knap kereltje zeg en die helm staat hem stoer hoor, die kleur is echt gaaf! Guusje, morgen de helm ophalen zie ik fijn dat jullie weer verder kunnen! Je zal ook wel weer even moet wennen denk. Hier houden we hem overdag lekker vaker af, we zijn al zo blij met het resultaat en met slapen gaat hij lekker op. Dus weinig nieuws haha
JBM wij kregen ook te horen dat de rode plekjes erbij horen. Wel moesten we in de gaten houden dat de plekjes niet te lang blijven en zijn bolletje moet er ook aan wennen. Manlief vroeg ook van mogen we er wat opsmeren en die man zo nee dat mag niet. Je moet het zien als nieuwe schoenen die je in moet lopen. Toen begreep manlief het wel. Dank je wel voor het compliment over de helm Lekker hoor dat het bij jullie al zo goed gaat dat je nu alleen met slapen de helm op zet.
Kibbeling, wat raar dat jullie er niets op mogen smeren, misschien alleen in het begin? Om te kijken hoe of wat want normaal mag je het wel insmeren hoor. Ik heb het ook welleens gedaan. En als het helpt waarom niet. Maarja verschillende helmboeren hebben hun eigen ervaringen natuurlijk. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Hopelijk gaat alles ook lekker voorspoedig!
HAllo Dames, Sorry maar ben niet heel vaak meer op zp, we hadden laatst al problemen met onze laptop, dus is al naar de laptopdokter geweest Helemaal klaar,maar liep steeds vast...erg irritant. ff korte update: De buikgriep heerst hier nu, manlief is het hele weekend bevriend geraakt met onze toilet En nu onze kleine boef helaas, arme ziel....zo sneu hangerig,huilerig,braken wat lichte verhoging....dus ben blij dat ik ff vrij heb van het werk,zodat ik voor hem kan zorgen ipv de oppas(Oma) MAma's liefd eis toch ff anders. Dus nu wasmachine continu aanpffff Maargoed, het helmpje gaat prima ondanks zijn exceem. Hij draagt hem vooral snachts, en mogen nu zelfs proberen om hem er overdag ( 2 a 3 ) uurtjes aan te laten wennen. Dus ben benieuwd. Hij draagt hem nu een dikke maand alleen snachts, maar zien al verbetering gelukkig. En krijgen zulke leuke reactie's geweldig....Had anders verwacht Owja Milan wil jullie alvast het volgende wensen( + papa en mama natuurlijk)
Typje wat super dat de helm nu zo goed gaat! Toevallig moest ik net nog aan jullie denken; was benieuwd hoe het ging. Ik hoop dat het op de dag nu ook beter mag gaan! Beterschap met de mannen! Kibbeling wij mogen ook smeren. Bijv. Sudocrème. All nieuwe helm is op! Een mooie donkere jeansprint die hem ook dit keer weer lekker ondeugend staat. Het pas maken duurde erg lang. Wel 1,5 uur! Er was een stagiaire bij, maar het ging verder prima. Hij hield het goed vol. Ik ga hem even afzetten om evt. drukplekken te verlichten.
@ JBM ik dacht wel van ik heb nog een stick liggen om blaren tegen te gaan als het op zijn bolletje ook een plek wordt dacht smeer ik dat erop?? Wat smeerden jullie erop dan? @ Typje oh wat fijn dat het met de helm ondanks de exceem goed gaat. Hoop dat het wennen overdag ook goed zal gaan. Super dat je al verschil ziet ook al draagt hij hem alleen in de nacht. Wel balen dat jullie last van de buikgriep hebben. Beterschap voor allemaal!! Ps Leuke kaart!! @ Guusje jeetje wat duurde dat lang dan 1,5 uur! Hopelijk zit hij wel in 1x helemaal goed. Moet je nu weer helemaal opnieuw opbouwen of dat niet? Sudocreme hebben we wel in huis, smeer je dat dan op de rode plekjes die lang nodig hebben om weg te trekken?? @ Hier vandaag voor controle naar de HA geweest met Stijn. Naar zijn longen geluisterd en deze klonken weer schoon. We mogen stoppen met de puf en hem zo nodig nog geven. Wel nog doorgaan met de neusspray tot hij niet meer verkouden is en de AB kuur nog afmaken. Verder gaat het wennen aan de helm goed. Gisteren een uurtje op en dan weer uurtje af gehad en vandaag uitgebreid naar 2 uurtjes op en 1 uurtje af. Met zijn slaapjes heeft hij hem nog niet op gehad, mag nog niet. Morgen gaan we zijn helm 4 uur op en dan 1 uur af doen. Kijken of dat ook zo goed gaat. Hij heeft wel een plekje op zijn voorhoofd wat rood is en ook wat langer nodig heeft om weg te trekken. Dat houden we dus extra in de gaten.
Typje, wat fijn dat het snachts al zo goed gaat en vooral dat jullie verschil zien. Hopelijk gaat het ook goed overdag! En wat een leuke foto zeg! Guusje, wat vervelend dat het zo lang duurde, hopelijk zit hij goed! Maar dat mag je toch wel aannemen na zo'n tijd. Je zal ook wel weer moeten opbouwen of niet? Kibbeling, wij smeerde er zinkzalf op van Natusan. Gelukkig gaat het alweer wat beter met Stijn.
Kibbeling fijn dat het met Stijn weer zoveel beter gaat! Nu lekker concentreren op de helm. Ik heb volgens mij nog nooit gesmeerd, maar als het zou moeten zou ik voor Sudocrème gaan. All Volgens mij heeft zijn helm nog nooit zo goed gezeten als nu! We moeten inderdaad weer eerst gaan wennen, maar daar ga ik in sneltreinvaart doorheen. Vandaag af en toe even af om zijn hoofdje te controleren, maar dat zag er tot nu toe steeds goed uit. Vannacht heeft hij er ook mee geslapen en ik zie geen enkele rode plek, dus we gaan gelijk door! Vanmiddag heeft hij nog wel een MRI van zijn hoofdje, dus dan is hij af. Zal even een fotootje bijvoegen van beide helmpjes. Wat een verschil hè?! De linker helm is met 4,5 maand aangemeten en de rechtse met 7,5 maand. Bekijk bijlage 208305
Kibbeling, fijn dat het weer beter gaat met jullie kindje en je nu verder kan gaan opbouwen met de helm. Vind het wel grappig dat ik precies weet hoe de scan enz ging. En welk speelgoedding, bumbo en man je bedoeld haha Guusje, wow wat een verschil! Wat goed.... Wat worden onze kleine kindjes snel groot Maarja als hij dan van enthousiasme bijna zijn kinderstoel uitvalt als ik met iets te eten aankom is groot worden ook wel weer leuk Typje fijn dat het goed gaat met helm + exceem en jullie ook kunnen gaan opbouwen. Wat een mega cute mannetje! Smeren: ons werd alles afgeraden, Haha maar dat wist je al Als de plekken niet wegtrekken na 20 min gewoon bellen. Meestal kan ik dezelfde dag nog terecht.
Guusje, jeetje wat een verschil zeg! Lijkt alleen of nieuwe helm erg vlak is van achter vergeleken met de oude helm. Die lijkt me ronder. Ik vond dat bij ons helmpje ook namelijk en dat zijn hoofdje dan zo puntig werd van bovenop naar beneden. Heb de laatste keer gevraagd of ze dat nog gingen bijstellen anders was ik gestopt met de helm, vind wel dat het achter boven bol moet worden. Maar daar gingen ze nu aan werken gelukkig.
Guusje jeetje wat een verschil in helm. Maar wat een onwijs gave kleur zeg. Nu snap ik waarom je daar weer voor gekozen hebt. Ducky geinig wel he om dan te lezen en precies te weten wie het is Ik moet zeggen ze zijn wel heel tof daar. De plekken trekken tot nu toe wel snel weg. Maar zal onthouden dat wanneer ze dat niet doen ik ze bel. Het is ook wel herkenbaar dat ze van enthousiasme uit hun kinderstoel "springen" als je aankomt met iets te eten. Net als dat ze bijna uit de kinderstoel klimmen om naar het eten toe te komen als het niet snel genoeg gaat JBM lijkt mij ook wel dat je geen puntje op het bolletje wil hebben. Hebben ze de helm dan nu aangepast ofzo?? Hier het wennen gaat echt super goed. Gisteren hebben we hem 2 uur op en 1 uur af gehad. En vandaag gewoon al 4 uur op en 1 uur af. Morgen gaan we voor de 8uur op en 1 uur af. Vandaag dan ook nog een nachtje zonder helm slapen en morgen wordt zijn 1e nachtje met helm. Ben dan ook wel erg benieuwd naar hoe dat zal gaan. Gelukkig eerst nog een nachtje "ouderwets".
Guusje, wat een verschil qua grootte helm! Ook nooit geweten dat het zo hard gaat . Kibbeling, fijn dat het wennen zo goed gaat. Dat geeft de burger moed! Morgen hebben wij de afspraak met de kinderarts. Ik laat jullie wel even weten wat het vervolg wordt!
Ingrid, succes vandaag! Kibbeling, ja ze hebben nu de helm aangepast en boller gemaakt wat meer bovenop. Fijn dat het zo lekker gaat met opbouwen, daar doe je het toch voor. Ben benieuwd hoe het vannacht met slapen zal gaan. Maar dat zal vast goed komen.
Hoi meiden, Tijd voor een update, want we zijn ineens twee stappen verder! Vanmorgen bij de kinderarts geweest. Eerst gemeten en gewogen, onze reus blijft maar doorgroeien: 9300 gram en 71 cm. Daarna gesprek met de arts, ze heeft zijn motoriek en ontwikkeling bekeken, deze was prima. Daarna het hoofdje bekeken en die was inderdaad behoorlijk afgeplat. Ze gaf aan dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat een helmpje noodzakelijk is. Het hoofdje kan ook uit zich zelf weer rond worden, maar vooraf is natuurlijk nooit in te schatten of dit gaat gebeuren. Zij gaf dus ook aan dat de ouders zelf de keuze maken, maar dat zij wel een verwijzing voor ons uit kon schrijven. De keuze was snel gemaakt: doen we! Daarna gelijk de helmenmaker gebeld en die had vanmiddags zelfs nog een gaatje. Omdat we nu toch allebei een vrije dag hadden, zijn we dus maar gelijk doorgegaan. Daan kreeg een soort mutsje op en wat stickers bij zijn oor en ging toen door de scan. Daar werd een 3D scan van zijn hoofdje gemaakt. De meting die daar uit kwam was 99,2 dus weer een stuk hoger dan de tweede meting bij de fysio. We hebben daarna nog een print uitgezocht (de blauwe jeans!) en nu is het dus wachten op de helm. Woensdag 4 januari is hij al klaar. Het gaat wel heel snel zo, kan het nog amper bevatten . Dus nu begin ik aan allerlei praktische dingen te denken. Het helmpje heeft namelijk een groot gat bovenin, dus neem aan dat je nu nog gewoon een muts er overheen op moet doen? Hoe doen jullie dat? En moet ik nog rekening houden met kleding? Dingen die wel of juist niet handig zijn?
@ JBM wel fijn dat ze hem dan nu wat boller hebben gemaakt zodat daar ook ruimte zit om te groeien. Het opbouwen gaat goed alleen slapen doen we niet vannacht met helm op. Lees maar bij @ Hier. @ Ingrid jeetje dat is wel allemaal in sneltreinvaart gegaan zeg vandaag. Wel goed dat jullie toch hebben besloten om door te gaan voor de helm. En de Jeans is zo mooi (wij wilden er ook voor gaan maar ze hadden hem niet). En 4 januari klaar das snel. Qua kleding kan hij eigenlijk alles wel gewoon aan, alleen met slabben moet je er wel rekening mee houden dat ze niet over zijn hoofd kunnen. Dus of slabben met een touwtje of drukkertjes. Wat betreft muts op zetten, wij hebben gewoon de capuchon van zijn jas er overheen als we naar buiten gaan. Dit biedt voldoende warmte om zijn hoofdje warm te houden (en Stijn zit ook nog achterop de fiets in de maxicosi). Mocht het voor de kleine toch te koud zijn of zijn jasje heeft geen capuchon, dan kan je er nog een gewone grote mensen muts over doen. Geniet nog lekker van je laatste dagen zonder helm. Al went de helm ook snel hoor en is het bolletje gewoon kaal of bloot zonder helm. @ Hier Stijn heeft vandaag zijn helm 8 uur achter elkaar op gehad en toen ik hem af deed zag ik geen rode plekjes Na een uurtje de helm weer op gedaan en voor het slapen gaan hem even af gedaan. Toen zat er een rode plek op zijn rechterslaap en deze was na een uurtje nog niet weggetrokken. We hebben dus besloten om de helm voor de nacht niet op te zetten. Morgen (als de rode plek wel weg is) gaan we de helm weer 8 uur op zetten en kijken hoe het dan gaat. Als er dan geen plek komt dan zal hij er wel mee gaan slapen voor de 1e keer.
Kibbeling, wat gaat het goed bij jullie! Goed om de helm deze nacht nog af te laten. Rustig opbouwen, want wondjes laten genezen duurt lang. Ingrid wauw! Dat is heel snel gegaan allemaal! Zal ook wel even schrikken zijn, maar als het toch moet dan maar gelijk ook. Van die scan heb ik volgens mij nog niet eerder gehoord... Jammer dat de afplatting weer is verergerd, maar dat geeft denk ik ook aan dat de kans klein is dat het vanzelf bijtrekt. Leuk de jeansprint. Hier ook weer? Vooral met slapen let ik op niet te veel aan te trekken. In de maxicosi zit hij in een voeten zak; vaak is een vestje voldoende. In de wagen (buggy) zit hij ook in de voetenzak, maar wel met jasje aan en sjaal om. Bij veel wind trek ik het hoofdgedeelte aan. Dan wordt het ook een soort mutsje. In de winkels moet ik erop letten snel voetenzak en jasje los te doen. Ik heb expres geen mutsje gekocht ondanks het gat bovenop zijn hoofd, er is mij verteld dat hij hierdoor nauwelijks warmte verliest. Succes!