Guusje dat was ook een beetje mijn gedachte en ikdacht he hij moet hem ongeveer 6 maanden dragen dus tijd genoeg!!!!
Ingrid, Jeetje wat is dat snel gegaan, maar wel lekker toch hoe eerder je kunt beginnen hoe beter. En ook een stoere jeans print. Hebben wij ook, gaaf hoor. Geniet lekker van de helmloze tijd. Maar het wennen met helm gaat snel hoor. Dus eigenlijk weinig te melden, heb dezelfde antwoorden net als Guusje en Kibbeling, ook over de kleding ect. Kibbeling, verstandig nog lekker een nachtje overslaan, niets overhaast doen, want als het zeker een uur duurt voordat een rood plekje weg gaat duurt het eigenlijk al te lang.
Hey Meiden, Heb al een tijdje niet meer gelezen, en ben benieuwd hoe het met jullie is en met jullie kleintjes... En hoe het gaat met de helmpjes. Zien jullie al vooruitgang? Hier is alles goed, onze kleine doet het erg goed. Sinds hij 5 weken was liepen wij bij de kinderfysio...De kleine had een scheefkoppie van 107,9%! Op het randje...de afgelopen maanden meerdere metingen gehad, z'n koppie was toch nog ong. 5 weken terug rond de 105,6%! De afgelopen weken is hij onwijs gegroeid (en z'n koppie ook) en vandaag weer een meting gehad, en de fysio weer meten en ze kwam uit op 100%, we konden het niet geloven, nog een keer meten, en weer 100%...onze inzet en doorzettingsvermogen heeft geholpen! Liefs, Justme86
Justme wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Vind het erg leuk voor jullie! Nu blijven opletten, zodat het niet alsnog verslechterd, maar mensen wat een mooi resultaat: 100%!
justme wat super dat de meting zo goed was!!! Je zal erg blij met het resultaat zijn kan ik me indenken. Hier heeft stijn de helm vandaag van 7 uur vanmorgen tot 7 uur vanavond opgehad. Vij het afdoen zat er weer een rode plek op zijn rechter slaap. Nu om 10 uur zat deze er nog. Ik ga morgen even bellen en kijken of ze er zijn en we langs kunnen komen. Op deze manier kan hij hem nooit 23 uur gaan dragen an ook niet mee slapen nu. Weer een nacht zonder dus....
Kibbeling in het begin is het echt zoeken naar de juiste 'maat' helm. Kan best zijn dat ze hem iets moeten aanpassen. Het is al netjes dat hij hem zolang op heeft. Als hij straks goed zit en helemaal gewend is haal je de -voor jullie- gemiste uurtjes zo in. Komt goed!
ik weet ook wel dat het goed komt en hij doet het ook zo goed . Dus morgen maar even kijken of we langs junnen komen anders wordt het pas na de kerst....
Justme, wow wat super, heerlijk zeg helemaal 100%! Kibbeling, wat jammer van zijn rode plekje inderdaad maar even bellen. Maar rustig aan het gaat toch niet om die paar dagen nu. Hij heeft hem overdag wel al lekker lang opgehad!
Guusje we hebben vanmorgen gebeld en aangegeven dat er een rood plekje zit bij zijn oor. De man gaf aan dat we het flapje iets moesten buigen ongeveer in een hoek van 70graden en de helm voor vandaag maar af moeten laten. Als het plekje morgen weg is (waar het wel op lijkt) dan kunnen we morgen de helm weer opzetten. Volgens de man aan de foon is het een bekend probleem maar als we de flap iets buigen moet het beter gaan. Vandaag dus een helmloze dag. Stijn is er wel vrolijk onder, het maakt hem geloof ik weinig uit of de helm op zit of af is
Kibbeling kun je de helm dan zelf buigen?! Gaat me hier alleen lukken als ik hem met de föhn verwarm... Wel fijn dat jullie ook tijdens de kerstdagen kunnen blijven wennen. Hier gaat morgen en overmorgen op de dag de helm af. We maken foto's en we gaan filmen. Zijn eerste kerst moet niet de boeken ingaan met helm vinden wij. Zodra de familie weg is gaat de helm wel weer op, want we gaan voor een rond koppie!
guusje je kan alleen de zij zijflappen iets verbuigen. Dit hoef je niet perse warm te maken om ze iets op zij te buigen. Dus dat hebben we nu gedaan en dan morgen kijken hoe het gaat. Ik denk dat het ook gewoon 4 uur op wordt of als hij een slapaje gaat doen. Nog even kijken hoe het gaat...
Kibbeling, hopelijk trekt het rode plekje dan nu wel weg. Lekker toch met de kerst dat hij af mag, leuk voor de foto's. Guusje, hier gaat hij ook lekker af de komende 2 dagen, Lekker alleen snachts op en haar in een kuif overdag. Ennuh fijne kerstdagen dames!
Plekje was zo goed als weg vanavond. Ben nu alleen erg aan het twijfelen of ik morgen de helm op zal zetten?? We doen pas 2e kerstdag de cadeautjes... Ik kijk morgen wel en anders beginnen we gewoon dinsdag met opbouwen! Zijn 1e kerst moet hij er wel stoer opstaan zonder helm!! Meiden hele fijne dagen en maak er wat gezelligs van!
Kibbeling, anders begin je toch weer rustig met een uurtje en voor de foto's lekker af zetten! Dan kun je weer langzaam opbouwen en per keer bekijken hoe rood het word! Succes.
Dag allemaal! Kerst zit er weer bijna op; dus de helm mag ook weer op! Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen behoorlijk geschrokken ben van zijn hoofdje. Niet zozeer de afplatting, maar de scheefheid! Als je hem recht aankijk zie je links van zijn hoofd nog veel hoofdhuid, terwijl je rechts niets ziet... alles is dus naar links gedrukt. Baal echt! Hoop van harte dat het de komende 5 maanden nog bijtrekt! We zijn net weer thuis en ga gelijk zijn helmpje maar halen. Oh en vandaag had hij trouwens zo'n beetje de hele dag rode vlekken op zijn voorhoofd. Denk dat de helm vannacht niet helemaal goed heeft gezeten.
Hey Meiden, @kibbeling, is z'n rode plekje weggegaan? Hopelijk kun je het nu wel gaan opbouwen...En is het nog gelukt met het buigen van het helmpje? @guusje dat is wel schrikken zeg; maar jullie hebben nog even te gaan! Hopen dat het bijtrekt! Zagen andere familieleden het ook heel erg? @iedereen wel leuk dat jullie allemaal een helmloze kerst hebben gehad, ieder geval op de foto's en films, is wel leuk Hier gaat alles prima, de kleine draait z'n hoofdje goed, nu naar allebei de kanten zeg maar, zijn nekje wordt langzaam sterker. Moet wel toegeven dat we uiteindelijk besloten hadden hem in z'n zijligkussen hebben laten slapen (eerst bij ons op de kamer) toen het goed ging bij ons. Dus als hij slaapt ligt ie op z'n zij. Dit is de laatste maand hij mag in dat kussentje...(hij wordt te groot) Hij slaapt ook niet meer op z'n rug, wordt ie gelijk wakker...Overdag slaapt ie op zn buikje, bij mij in de woonkamer...maar hij probeert nu steeds meer te rollen, dus binnenkort is het aan hem hoe die wil slapen... Over een kleine maand weer naar de fysio en kijken of zijn spierspanning beter is rondom z'n nekje..
Hoi meiden, allemaal de kerst weer overleefd en idd nu allemaal weer de helm op. Justme het buigen is wel gelukt. Wil jouw kleintje graag op de buik slapen maar vind je het nog eng? Wij hebben het hier met stijn ook gehad en ik ben idd begonnen met in de box op zijn buik slapen als ik erbij was. Daarna in zijn bedje met de deur open en nu leggen we hem soms in de nacht op zijn buik ipv zij in de zijslaper dan slaapt hij het lekkerste... Hier wij hebben hem vandaag weer opgedaan en hij heeft hem vanaf vanmorgen (geloof 9 uur dat mams zei) tot aan 17 uur opgehad. Op zich zag zijn hoofd er goed uit. Alleen een klein plekje op zijn achterhoofd. Dit trok wel snel weg. Nu weer langzaam verder met opbouwen en kijken hoe het gaat. Hij heeft er vanmiddag mee geslapen en dat ging goed. We hadden hem voor de nacht op gedaan en in bedje gelegd maar hij wil er niet mee gaan slapen. Meneer is ook een zij/buikslaper en hij lag nu op zijn rug dus dat kan er ook nog mee te maken hebben. Vannacht dus maar zonder helm naar bed en morgen kijken hoe het gaat.
Guusje ik vergeet helemaal te reageren!! Wat balen dat jij zelf nog zoveel verschil in zijn aangezicht zag. Heeft hij dan een afplatting aan de zijkant of echt achter op zijn hoofdje?? Stijn heeft het aan de zijkant en heeft dus ook een verschil in aangezicht. Volgens onze fysio wordt het wel minder en met de helm moet het nog minder gaan worden omdat zijn bolletje ronder wordt.
@ Kibbeling; Gelukkig dat het rode plekje snel wegtrok...Hopelijk blijft het niet terugkomen als hij zijn helmpje lang draagt...Succes met het opbouwen... Laat je hem ook met zijn helmpje op zijn buik/zij slapen? Op zijn buikje laten slapen durf ik inderdaad niet, overdag durf ik het wel. 's Nachts doe ik het liever niet, ook omdat we de deur liever niet open hebben ivm de kou (we hebben alleen een gaskachel in de woonkamer), ook al hebben we een babyfoon...Nog even en dan vind ik het een idee, zeker als zijn spierspanning in zijn nekje helemaal goed is...