Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Meiden hoe zijn jullie kerstdagen geweest?

Guusje, wat balen dat je zo bent geschrokken van de scheefheid van zijn hoofdje. Hopen dat dit de komende periode nog bijtrekt. Hier had hij ook een ontzettende bult rechts op zijn hoofd en links was hij mega plat. Het verschil tussen beide kanten was echt heel groot, hier is het vrijwel bijgetrokken. Ik vind alleen dat hij plat is op zijn achterhoofd, terwijl altijd zijn Oddi veel erger was dan de cpi.

Justme, 100% wat goed zeg! Nu hopen dat de spierspanning rondom de nek ook verminderd! Wel heel fijn zeg, zulke mooie resultaten zonder helm.

Hier heerlijke kerstdagen gehad. B is wel wat eenkennig de afgelopen weken, dus lekker dichtbij mama en papa gebleven. Verder heeft hij het super gedaan. Helmpje eigenlijk net zoals altijd alleen tijdens het eten afgehad. Misschien iets langer dan normaal, maar niet veel denk ik. Hij had nog wel een flinke drukplek boven zijn ene oor, dus mijn man is vrijdag nog even geweest om dit aan te laten passen. 3jan weer de volgende afspraak, hij heeft zijn helm alweer 2 maanden. De tijd gaat echt super snel!

2. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Kibbeling, dus ook zijn eerste slaapje met helm! Hier was de eerste nacht met helm DRAMA, nou moet ik wel zeggen dar wij sowieso echt geen doorslaper hebben :D maar de tweede nacht ging al beter en daarna was hij ook snachts gewend. Je mag de helm van westland idd zelf buigen.
    Dat kan heel hardhandig, maar ik ben toch altijd bang dat ik die zijkanten breek....

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Justme hij heeft met zijn helm alleen nog maar slapajes overdag gedaan en dan lag hij op zijn rug. We zijn nog aan het opbouwen en hij mag volgens de orthopeed wel op zijn zij/buik slapen, maar ik weet idd nog niet of ik dat wel prettig vind.. Zonder helm is het geen probleem Stijn was al heel snel sterk in zijn nekje.

@ Ducky wat goed dat jullie de helm gewoon steeds op hebben gelaten met de kerstdagen. wij mogen 2 of 4 jan weer terug voor controle. (volgens mij uit mn hoofd 2 jan) Alweer 2 maanden de helm wat gaat de tijd snel he?
    Hahaha dat was ik ook met buigen hoor. En idd ze hadden zelf al laten zien en aangegeven dat je hem zelf kon buigen. De 1e nacht met helm is niet doorgegaan… Wel zijn slaapje vanmiddag met helm. Ben dan ook wel benieuwd ik heb morgen de avonddienst en manlief gaat hem morgen op bed leggen (denk dat dat ook zonder wordt…)

4. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @Ducky, zie je al verschil met 2 maanden terug?
    Hier moet de spierspanning rond zn nekje juist meer worden en niet minder

@Kibbeling; snap dat je het met helm een minder prettig idee vind...Voor mijn info, hoe zwaar is zo'n helmpje?
    En als je kleine goed slaapt op zijn rug...En inderdaad je bent nog aan het opbouwen, straks is je kleintje helemaal gewend aan de helm en dan heb je er zelf ook meer vertrouwen in dat hij op zijn buik of zij kan slapen met helm...

Succes!

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    justme de helm is niet zo zwaar ff denken waar je het mee kan vergelijken... een lege emmer denk ik...

6. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    dat valt best mee...
    wat voor helmpje heeft je kleine?
    zo'n dunne of dikkere?

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    een wat dikkere er zit een beste schuimlaag in de helm.

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@typje
    Wat vervelend van die rode plekken en de jeuk.

@Guusje
    Jeetje dat is schrikken...Gelukkig was het geen hersenvliesontsteking.
    Dus ook al voor het tweede helmpje opmeten geweest. Das idd snel!
    Wel jammer dat ze niet gemeten hebben.

@lalalindsay
    Welkom
    Nee sorry, daar heb ik geen ervaring mee, meende dat de schedel rond het jaar te hard was en dat je dan niet meer een helmpje hoefde.

@Ingrid
    Hier is de fysio ook nog een paar keer geweest, maar zijn ontwikkeling is gewoon, dus ze hoefde niet meer langs te komen.
    Bij ons was het 98,45%
    Op de foto is zijn achterhoofdje idd erg plat

@JBM
    Wauw wat super die uitslag!!

@Ingrid
    Super dat jullie voor een helmpje zijn gegaan, en dat je zo snel terecht kan!

@Kibbeling
    Wat een leuke foto! Leuke kleur helm!
    Is je mannetje alweer een beetje opgeknapt?

@Ingrid
    Hier een dun helmpje, maar het gaat prima in de maxi-cosi enz. Alleen de truitjes met 3 knoopjes op zijn schouder kunnen over zijn helmpje. met aan en uittrekken, met andere shirtjesmoethet helmpje even afgezet worden

@Typje
    Wat een leuk kaartje!! :D

@guusje
    Ben wel benieuwd naar het tweede helmpje :D

Zal zo verder reageren, moet ff weg

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@Guusje
    Ik zag hem:D Wat een verschil tussen de 2 helmpjes! Dan kan ik me voorstellen dat die andere te klein werd.

@Smeren
    Ik smeerde er dan sudocreme op

@Ingrid
    Wauw das al snel! Super dat de helmenmaker nog een gaatje vrij had!

@Justme
    Wauw wat super!

@kerstfoto's
    We hebben foto's gemaakt met en zonder helm

@buikslapen
    Toen we net besloten hadden dat we voor de helm gingen, kon hij al goed omrollen, en sindsdoen ging k. op zijn buik slapen.

@Guusje
    Hopelijk trekt de scheefheid nog bij de aankomende maanden!

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Zo Senna, wat een verschil al! Je ziet echt al een ronding komen! Geeft de burger moed hè?!;)

Jbm zag dat je een keer had opgemerkt dat de 2de helm vlakker is aan de achterkant (ja, zag die reactie nu pas:)). Maar dat valt mee, komt denk ik meer doordat de achterkant van de helm nu langer is. Naar ons idee is helm nr. 1 van het begin af aan de achterkant te kort geweest.

All moet zeggen dat we op dit moment heel blij zijn met de helm; hij stoot steeds zijn hoofdje aan van alles en nog wat. Gelukkig heeft hij daar nu weinig last van.:p

12. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Guusje, wat jammer dat jullie zo geschrokken zijn, maar je hebt nog zoveel maanden dus dat komt vast allemaal weer goed.

Kibbeling, hoe gaat het nu?

Senna, woww wat een resultaat al met 3 weken. Mooi he, kun je nagaan als hij straks de helm een paar maandjes op hebt gehad dan moet het nog veel mooier worden.

@ ben ik nog iemand vergeten?

Hier fijne kerstdagen gehad, jullie ook?
    Op naar oud en nieuw ben benieuwd of onze kleine frummeltjes nog last er van krijgen en wat ze rond 12uur doen!

13. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @Senna; Wow wat zie je al een verschil zeg! Dat geeft hoop! Laat staan als hij de helm een paar maanden heeft!

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    he meiden,
    op advies de helm afgelaten en na de kerst weer opgedaan. De 8uur dragen ging goed. Wel een klein rood plekje maar trok snel weg Afgelopen nacht heeft voor het eerst met de helm op geslapen. Wonder boven wonder zonder veel problemen. Wel zijn speen 2x kwijt maar verder niets. Vanmorgen om 8 uur helmaf gedaan en hij had een hele rode afdruk van de helm op zijn rechterkant van zijn gezicht. Weer een rode plek op zijn linkerkant. De helm afgelaten en gekeken of de plekken weg zouden trekken. Helaas was dit niet het geval. De afdruk zit nog stees op zijn toetje. Ik kijk hoe het morgen is en dan misschien even opnieuw opbouwen. Maandag moeten we terug naar westland.

15. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    senna wat fijn dat je al zo snel verschil ziet.

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dank jullie wel, dat geeft idd moed, en je ziet waar we het voor doen.

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@kibbeling
    wat balen van die rode plekken iedere keer.. Hopelijk kunnen ze er maandag wat aan doen.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kibbeling dat klinkt alsof de helm toch niet helemaal goed is... balen zeg steeds die plekken! Gelukkig is het zo maandag, maar je wilt gewoon lekker kunnen starten. Ik hoop dat ze er maandag wat aan kunnen doen en dat jullie tot die tijd af en toe nog even kunnen wennen.

19. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Senna, wat een supergroot verschil. Heel erg mooi om te zien. Dat dat zo snel gaat he?

Kibbeling, wat vervelend die rode plekken... Je wil zo graag het opbouwen en nu is het toch steeds weer kijken of het wegtrekt. Hopelijk kunnen ze er maandag iets aan doen! Misschien ook even foto's maken van de plekken? Anders zul je maandag net zien dat het weg is en je niet meer precies weet waar het zat.

Voor ons schiet het nu ook echt op. Woensdagochtend om 8.30 uur gaan we het helmpje halen! Zijn jullie eigenlijk nog extra vrij geweest van je werk in de wenperiode of kan hij wel gewoon gelijk de dag erna naar de opvang... hoe hebben jullie dit gedaan?

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Senna en Guusje het is idd erg vervelend. Vandaag ook met de fysio overlegd en ik ben idd blij dat we ,aamdag al langs kunnen komen.

@ Ingrid wij zijn het weekend begonnen met wennen maar op de creche hadden ze al eerder een kindje met een helm gehad dus die waren er al bekend mee. Wel hebben we goed gecommuniceerd over hoe lang hij hem op moest en wanneer hij af mocht. Dit is gelukkig helemaal goed gegaan.

@ Hier kwam de fysio vandaag aan huis. Ze was grotendeels tevreden en zag al wel verbetering aan de vorm van zijn hoofd :D:D:D:D (ik helemaal gelukkig!!) Ook is zijn motorische ontwikkeling helemaal in orde en ze verwacht dat hij snel zal lopen… (alles dus maar goed opruimen :p)
    Wel gaf ze aan dat zijn nekje toch nog niet helemaal in orde is (hadden we zelf ook al gemerkt doordat hij zijn hoofdje weer meer naar links liet hangen), ze gaf aan toch nog een afspraak te maken bij de osteopaat. Even kijken wat hij ervan vindt. Maandag dus maar even doen. Ook nog aangegeven dat Stijn een flinke afdruk van de helm op zijn toetje heeft (lees deze zit er al 2 dagen!!) Ze gaf aan de helm een beetje warm te maken met de föhn en dan de helm iets verbuigen. Dan kon hij er mee slapen en moesten we kijken of het dan beter ging. Als het weer zo erg was dan moesten we hem zondag niet opzetten. Dit aan manlief doorgegeven omdat ik moest werken (avond en nacht), maar had hem net aan de telefoon en hij zei dat hij dat niet gedaan had. Stijn ligt zonder helm in zijn bedje… Morgen even kijken hoe zijn gezicht eruit ziet en of we de helm weer op kunnen zetten… Zo blijven we nog even doortobben L

Deel Deze Pagina