Kibbeling, jeetje nog zo rood die plek vervelend zeg. Ben benieuwd hoe het is gegaan bij de helmmaker. Verder iedereen veel plezier vandaag met oudejaar en ik wens iedereen alsvast een voorspoedig gelukkig gezond en liefdevol 2012!
Kibbeling, vind het wel een vreemd advies, volgens mij mag je de helm absoluut niet verwarmen! Wel balen, maar een helm die 2 dagen in zijn hoofd staat is echt niet goed! Ik zou hem mooi aflaten tot maandag! Senna, wat goed zeg! Ingrid spannend woensdag! JBM van hetzelfde! & een goed 2012 to you all! Mogen we allemaal kindjes met ronde bolletjes hebben in 2012 ;
JBM we gaan maandag naar de helmmaker terug. Ducky wij hebben de helm ook niet opgezet. Hij is nu aan het vervellen op de plek waar het echt zo rood was. Ik zei ook tegen manlief het lijkt net of het verbrand is daar. Net zoals bijv door de zon. @ All een heel goed uiteinde en op naar een 2012 met ronde koppies!!
Kibbeling wow wat een heftige reactie van jullie kereltje op de helm. Klinkt alsof het foam heeft zitten schuren op zijn huidje...?! Sneu hoor en gewoon ook balen dat je nu niet even kan bellen voor advies ofzo. Gelukkig zitten al die feestdagen er morgen weer op en kun je weer gewoon terecht. Hier heeft hij sinds vandaag ook weer een flinke drukplek, nu alleen op zijn voorhoofdje. Het lijkt ook wel wat schraal dus ik laat de helm ook maar even af! Hij ligt nu in bed zonder helmpje. Meestal zet ik de helm met dit soort dingen alleen tijdens slaapjes op. Maar het was nu zo rood, dat vond ik gewoon zielig. Dinsdag moeten we weer voor de 4 wekelijkse controle. Dus tot dan maar even uitzingen....
Kibbeling, hoe is het nou met het plekje enzo? Ducky, wat balen ook al een rood plekje, inderdaad maar even de helm aflaten. Ben benieuwd of het nu dan een beetje snel wegtrekt. Hoe was jullie oud en nieuw met jullie kleintjes, zijn ze nog wakker geworden? Hier wel hoor en hij heeft heerlijk naar het vuurwerk gekeken samen met mama en daarna weer heerlijk gaan slapen.
Ducky ik baalde er idd wel van dat de feestdagen er tussen zaten en we niet konden bellen. Gelukkig is het morgen alweer maandag en mogen we terug. Ik had zelf ook het idee dat de helm had geschuurd ofzo. Zag er echt heel erg uit. Nu is het zo goed als weg op alleen dat plekje na wat dan aan het vervellen is. JBM zoals ik al bij Ducky schreef is het zo goed als weg alleen nog dat plekje wat aan het vervellen is. Stijn heeft het super gedaan met o&n we waren bij de buren en hebben hem lekker in het campingbedje gelegd en hij heeft er dwars doorheen geslapen. Hij werd heel even wakker toen we hem uit bedje tilde om hem over te leggen maar sliep weer verder. Kwam om 2.30 even voor een speentje en sliep door tot vanmorgen.
he meiddn, gisteren naar de helmmaker geweest. Stijn zijn helm is aangepast en we moeten nu weer opnieuw gaan opbouwen. Gisteren heeft hij 2x een uurtje gedragen en vandaag weer uur op en uur af. Tot nu toe geen rode plekken te zien Hopelijk blijft het nu zo.
Kibbeling, zeiden ze ook wat over de helm dat ie niet goed was? Ik hoop echt dat jullie nu snel door de wenfase heen zijn en dat de therapie kan beginnen! Ducky, hoe was het bij jou? All, hier een mannetje wat overal heen rolt. Hij vindt het leuk om op zijn rug te liggen en dan met billen en hoofd over de grond te schuren. Gevolg dat de helm van nog maar een paar weken oud aan de achterkant onwijs beschadigd is! wel jammer, maar kan er ook niks aan doen. Hij vindt rollen geweldig en gaat voorlopig nog niet kruipen denk ik. Verder zat de helm de eerste 2 weken super, maar als we hem nu afzetten gaat hij gelijk over zijn hoofdje wrijven. Denk dat hij nu weer wat begint te knellen. Volgende week mogen wij weer.
@kibbeling Fijn dat de helm weer is aangepast, en gaat het opbouwen ook goed zonder rode plekken @Guusje Leuk he dat rollen, wel jammer van de beschadiging. @hier Keano heeft het tijgeren helemaal door, en gaat met de dag sneller vooruit. Het staan in de box lukt ook al aardig, maar moet nog een klein beetje ondersteunen..
Kibbeling, fijn dat de helm nu beter lijkt te zitten! Hopelijk kunnen jullie nu echt gaan opbouwen. Guusje, leuk dat de kleine man zo aan het rollen is.Zo'n helm is dan en mooi beschermmiddel . Wel jammer van de krassen, maar goed het is een gebruiksvoorwerp! Senna, leuk dat tijgeren... vlotte vent hoor! Morgen om half 9 hebben wij de afspraak bij Eemland om het helmpje te halen. Spannend! Wordt dus zelfs vroeg op, maar dan hebben we het gelijk maar gehad.
Hey meiden, Guusje, leuk zeg dat rollen. Wel balen vd beschadiging. Ik heb het los gelaten, het is een gebruiksvoorwerp, hier is dat ook duidelijk te zien Senna, tijgeren en zelfs al staan! Wat leuk zeg. Hier zakt ons spekkie echt nog door zijn dikke beentjes...haha Kibbeling, fijn dat er nu geen plekjes zijn! Hopen dat jullie nu kunnen opbouwen zonder verdere problemen. Hier vandaag de 4 wekelijkse controle. Weinig bijzonders en niet heel veel veranderd. Dat had ik zelf ook wel gezien...het gaat echt langzamer nu. Maarja daar hadden we ons ook op ingesteld. Helm is weer zo bijgesteld dat de drukplekjes weg zijn. Verder hoefde hij niet echt aangepast te worden, omdat hij nog lang niet in de aanpassing vd vorige keer gegroeid is. We gaan gewoon verder, maar ik merk wel dat ik soms toch de balen vd helm heb. Dat komt echt ineens met vlagen, terwijl ik het meestal helemaal niet erg vind. Maar nu heeft hij de helm dan 2 dagen weinig op gehad en dan moet ik echt weer wennen. Het zijn ook echt de kleine dingetjes, ik heb bv een mega stoere muts voor hem die heeft hij afgelopen dagen opgehad en dat staat zoooo schattig. Die gaat nu maar weer de kast in Herkenbaar?
@ Guusje nee dat was het rare die man zette hem op en zei gelijk wel raar want als ik zo kijk zit het goed. En hij had dit ook nog niet eerder meegemaakt. Hij heeft rechts aan de binnenkant wat weggehaald en nu lijkt hij beter te zitten. Ook kregen we als tip mee dat we er vaseline op mogen doen (rode plekken) en aan de binnenzijde mogen we van dat zijde tape (uit ehbo doos). Dan moet het goed gaan! Wat jammer dat hij hem al beschadigd heeft maar ook wel een goed teken dat hij zich niet laat belemmeren erdoor. En nu al weer knellen dat is dan ook snel. @ Senna het opbouwen gaat tot nu toe goed. We doen het wel langzaam aan hoor deze keer. Wat gaat Keano ineens snel in zijn ontwikkeling!! @ Ingrid wij doen het opbouwen rustig aan. Doe nu gewoon elke stap 2 dagen. Dan kan zijn hoofd er goed aan wennen en hoop ik dat het goed blijft gaan. Oh lees net dat jullie vanmorgen de helm mochten ophalen. Ben benieuwd hoe het gegaan is en wat de kleine er zelf van vind. Hoop dat het wennen bij jullie ook goed zal gaan verlopen. @ Ducky wat goed dat je controle geen bijzonderheden opleverde. En dat je af en toe baalt van de helm is echt zo herkenbaar. Vooral als ik lekker aan het kroelen ben met hem en weer eens kopstoot krijg .. Of als je hem oppakt en hij zijn hoofd naar voren buigt en tok tot gevolg Wij hebben ook echt een gave muts voor de winter en die kan hij idd niet op! @ Hier Stijn heeft gisteren zijn helm 1 uur op en 1 uur af gedaan. Ook heeft hij er stiekem al mee geslapen (hij was in slaap gevallen in de box). Telkens bij het afdoen gelukkig geen plekken alleen 1x op zijn voorhoofd een kleintje. Maar deze trekt snel weer weg! Vandaag naar het kdv gebracht en daar aangegeven dat we weer helemaal opnieuw aan het wennen zijn met de helm. Dus 1 uur op en 1 uur af. Niet slapen ermee behalve als hij in de box in slaap valt. We zullen vanavond zien/horen hoe het gegaan is.
Fijn om te lezen dat de meeste problemen weer verholpen zijn!' Ingrid, hoe is het gegaan? Ducky, zo enorm herkenbaar! Van mezelf mag ik er niet aan toe geven. Wij moeten ook nog zo lang... Nu nog zeker 4 maanden, terwijl we er al bijna 4 op hebben zitten. Een wintermuts heb ik hier gewoon niet gekocht. (Uit zelfbescherming)
Hoi meiden, even updaten! Vanmorgen om half 9 konden we ons melden bij Eemland. Daar hadden ze een gipsen hoofdje gemaakt op basis van de scan van Daan's hoofd. Op dit gipsen hoofdje hadden ze dan extra gips gedaan om de ideale vorm qua hoofd te maken en op basis daarvan is dus het helmpje gemaakt. Wel grappig om te zien. Het zou toch wel super zijn als het zo rond kan worden! Het hoofdje hebben we ook mee naar huis gekregen . Daarna dus het helmpje passen. Daan vond alles prima. Ze hebben toen de oren en de voorkant iets verder uitgeslepen zodat het helemaal op maat is. En daarna zat ie eigenlijk gelijk prima. Daar iets van 10 minuten opgehad en geen plekjes oid. Drie kwartier later stonden we alweer buiten! In de auto was ons mannetje gelijk al in slaap gevallen met de helm op. Hij heeft hem nu 2 x een uur opgehad. Als hij straks wakker is weer een uurtje proberen. Als de helm af gaat is het een beetje rood bij de flapjes voor zijn oren, maar dit trekt wel binnen een kwartier weer weg. Voor alsnog ziet het er dus goed uit! Over twee weken moeten we weer terugkomen voor de eerste controle. Gaat snel! Hier ook even twee fotootjes:
Ingrid, wat een liefje!!! Het helmpje staat hem goed! Wat lekker dat jullie zo snel klaar waren! Hier duurt het zo een uur... Dat het wat rood is bij die flapjes komt denk omdat de huid daar nog een beetje kan bewegen en er misschien ook niet altijd tegenaan komt. Oh en wat een lief jongensboxkleed heb je!
Ingrid wat een ontzettend mooi manneke heb jij zeg. Hij kan ook zo lekker ondeugend kijken op de 1e foto. Die rode plekjes bij de flapjes voor de oren zijn ook de plekjes waar stijn last heeft. Wij kregen de laatste keer als advies om er silk tape op te doen. Dan wordt het wat zachter zeg maar. Hier zijn we nu ook aan het opbouwen en tot nu toe gaat het echt super goed!! Denk wel dat de aanpassing juist is geweest, nog geen rode plek gezien