Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Hoi meiden,

Ook even een update van mij! We hebben morgen alweer een week het helmpje. We zitten nu op 4 uur op, 1 uur af. Hij draagt hem nu ook in bed overdag. Op zich gaat het goed! Hij is wel steeds blij als hij weer af mag. Als het helmpje af gaat heeft hij rode plekjes bij de flappen voor zijn oren, maar die trekken gelukkig wel snel weg.
    Vandaag zag ik dat hij ook een behoorlijk rood plekje in zijn nek achter heef en die trekt niet zo weg. Morgen even kijken of het al weer weg is, anders maar even rustig aan doen.

Kibbeling, kan me goed voorstellen dat je weer baalt van de rode plekken. Hopelijk zijn ze morgen weer weg! Heb je nog van dat tape erbij geplakt?

Morgen naar het consultatiebureau, die zullen wel verrast zijn dat hij een helmpje heeft. De vorige keer heb ik namelijk aangegeven dat ik toch wel naar een fysio wilde voor zijn hoofdje (zij vonden het volgens mij maar onzin) en nu twee maanden verder is het helmpje er dus al.

2. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Guus, als jullie het zelf al zien, dan moeten de cijfers dit zeker wel bevestigen! Is dit de eerste keer dat er weer gemeten wordt?

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ingrid we zijn gestart met een ODDI van 116,4. Maandje of 1,5 geleden was het 112,8. Daarna is de groeisnelheid flink verminderd, maar hoop over 3 weken echt onder de 110 te zitten.

Wat fijn dat het wennen goed gaat! Rustig aan en niets forceren!;)

4. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Kibbeling, jeetje wat balen meid, weer rood! Heeft hij dan eigenlijk geen gevoelig huidje? Misschien speelt dat wel mee.

Guusje, spannend! Ga voor jullie duimen op een mooie uitslag! Hoop ook voor jullie onder de 110%!

Ingrid, fijn dat de helm wel goed gaat. Ben benieuwd wat ze op het CB zeggen aangezien hun het wel mee vonden vallen. Hier waren ze ook al zo makkelijk.

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Goedemiddag,

@ Guusje kan me voorstellen dat je zenuwachtig ervoor bent. Wij hebben maandag een controle afspraak en dan gaan ze ook meten…. Ben net zo benieuwd naar de uitslag en dan is het alleen maar na het wennen eigenlijk!! (7 maanden is hij dan)

@ Ingrid zijn plekjes waren bijna helemaal weg en ik heb idd tape geplakt. Ook bij de flapjes bij zijn oren. Daar heeft hij steeds plekjes. Volgens mij is dat ook een gevoelig stukje huid.

@ JBM ik weet niet of hij last heeft van een gevoelig huidje. Het zou kunnen, maar met zeep enzo heeft hij er geen last van. Ik heb dat namelijk wel kan ook niet tegen alle zeep en wasmiddelen.

@ Hier vanmorgen de helm met leukosilk afgeplakt aan de binnenkant en Stijn zijn bolletje ingesmeerd. Op het kdv aangegeven bij elke verschoning zijn hoofd te controleren en indien nodig de helm af te laten. Ben dus benieuwd vanavond/vannacht als ik thuis kom.
    Mocht het nodig zijn dan bel ik gewoon naar Westland of we er eventueel morgen langs kunnen komen of voor tips.

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@typje
    Fijn dat het goed gaat en dat jullie al wat verbetering zien! Wanneer gaan ze bij jullie meten?

@Kibbeling
    Hihi S. is een halve cm. groter, en 100 gram zwaarder als K. G volgende week donderdag weer met hem heen.

@JBM
    dAnk je wel

@ducky
    Zijn er zoveel overvallen?

@Kibbeling
    Jeetje weer rode plekken? Dat is wel balen zeg!

@Guusje
    Spannend over 3 weken weer meten!!

@Ingrid
    Fijn dat het opbouwen goed gaat! en dat de rode plekken snel wegtrekken!! Benieuwd wat ze gezegd hebben bij het CB.

@Kibbeling
    Hopelijk helpt de leukosilk, en zijn de rode plekken snel weg!

7. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Hoe is het hier met iedereen?

Wij zijn vandaag voor controle geweest. De helm word al aardig (te)klein voor hem en dus mogen wij over 4 weken voor de eindcontrole. Ze zei dat we hem waarschijnlijk niet veel langer dan daarna nog op kunnen doen en ze verwacht we over 4 weken na de controle nog even snacht door te gaan en dan zijn we klaar en hoeven we niet meer terug. De helm is nu weer wat groter gemaakt. Maar verder kan hij gewoon niet en omdat hij nu al 10 maanden is komt er geen nieuwe helm. Maar deze heeft goed zijn best gedaan met de laatste keer een Oddi van 105% zitten we al heel goed in de richting en de natuur mag daarna zijn werk doen.

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    @JBM, wat een mooi nieuws! Of waren jullie graag nog door gegaan? Ben je tevreden met de vorm van het hoofdje? Lijkt me echt heerlijk om een einddatum in zicht te hebben!

@Kibbeling, hoe gaat het bij jullie?

@all, bedankt dat jullie meeduimen!:) ik voelde net aan zijn hoofdje en een echte afplatting voel je niet meer. Vooral vanaf boven zie je scheefheid.

9. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Guusje, we zouden niet langer doorgegaan zijn dan zijn verjaardag maar nu word het lekker eerder en moet zeggen ben er ook wel aan toe. Maar dat komt denk omdat het resultaat er al duidelijk is. We zitten nog op een scheefheid van 105 en normaal is 100-104% Merk nu weinig resultaat ook meer maarja dat komt denk omdat hij er ook bijna is. En wij hadden denk nog de 'mazzel' dat hij begon met 'maar' 109%. Wij zien zijn afwijking nog maarja kijken er kritisch naar maar iedereen die kijkt zeg ik zie niks meer hoor en dat is belangrijk!
    En voor jou gelukkig kijken de mensen niet altijd van bovenaf naar zijn hoofdje ;)! Maar hij is 8 maanden dus er zal vast nog veel gebeuren met het helmpje. Ben ook zo benieuwd als jullie weer een meting krijgen. Dat schiet nu wel aardig op denk met 9 maanden toch?

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    JBM, kan me zo goed denken dt je dit wilt afsluiten. Kun je je lekker richten op de nieuwe spruit in wording!;) ik denk dat de kans wel aanwezig is dat het nog verder bijtrekt of niet? Oh, wat fijn dat de therapie zo'n mooi resultaat heeft opgeleverd!

Wij krijgen over 2,5 week de 9 maanden meting... Ben echt benieuwd!

11. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ JBM wat een super goed nieuws!! Nog een maandje en dan is het klaar voor jullie. Wat zal dat een fijn gevoel zijn zeg.

@ Guusje dat is dan ook weer dubbel. Geen afplatting meer maar wel de scheefheid.
    Bij ons gaat het op zich wel goed. Ik zal morgen even een foto maken van bovenaf voor het verschil.

@ Hier we zijn ondanks de grote rode plek op zijn voorhoofd gewoon doorgegaan. 1 dag hebben we de helm niet opgedaan en de andere dag gewoon weer opgezet. Wel met leukosilk erin en moet zeggen het lijkt goed te gaan.
    Ook op de creche zijn ze heel oplettend en meedenkend. Vandaag hebben ze daar heel even zijn helm af gehad en daarna weer opgedaan. Hij heeft hem nu overdag de gehele dag op en we hebben hem vannacht weer met helm op in bed gelegd. (DUIM DUIM DUIM voor geen rode plekken).
    Maandag om 9.30 uur terug voor controle en dan krijgen we ook een meting. Ik ben zo benieuwd of er al verbetering is in cijfers.. Zo op het eerste gezocht zien wij wel al wat verbetering.

Morgen eerst maar eens kijken of we geen plekken hebben en zo ja dat ze snel weg trekken.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kibbeling, hoe is de nacht gegaan?

13. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Hoi meiden, we zijn al weer 1,5 week bezig! Daan is de afgelopen week ziek geweest (met koorst), dus het opbouwen gaat wat langzamer dan verwacht. Hij krijgt hem nu 6 uur achter elkaar op en slaapt er overdag ook mee. Begin volgende week ook eens proberen een nacht op te doen. Vandaag was hij wel ontzettend aan het zweten. Toen zijn helmpje af ging was zijn hoofd echt drijfnat. Is dat wel normaal? Verder gelukkig geen vervelende rode plekken, dus dat gaat eigenlijk heel goed.

Guusje, ik duim mee voor een ODDI onder de 110. Dat zou super zijn!

JBM, ik had bij het consultatiebureau nu een nieuwe arts. Toen ze Daan's hoofdje zag snapte ze gelijk waarom we voor een helmpje waren gegaan... Ons mannetje groeit verder goed door: 71 cm en 9400 gram (onze boedha ;))
    Wat fijn dat jullie bijna klaar zijn met de helmtherapie!!

Kibbeling, wat smeer je op het hoofdje van Stijn? Heb je nog gebeld met Westland? Spannend maandag weer de meting!

Wij mogen a.s. woensdag weer naar Eemland. Gaan ze ook gelijk weer een meting doen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nu al iets veranderd is, maar ben wel benieuwd!

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ingrid, zweten is in het begin normaal. Toen wij de oude helm nog maar weinig op konden doen en we over gingen op de nieuwe helm die weer lang op ging, ging hij ook weer meer zweten. Wordt vanzelf minder.
    Ik smeerde Sudocrème op rode plekjes.

Wat meten ze bij sommigen vaak! Echt leuk! Ben al blij dat onze fysio tussendoor wil meten anders had ik maar 3 metingen in totaal. Begin-tussendoor-eind.

15. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Ingrid, ja zweten is normaal ongeveer 2 weken zeiden ze en bij ons klopte dat ook.

Inderdaad lekker dat ze zoveel meten en wij maar in spanning zitten Guusje met 3 maanden ertussen telkens!

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Guusje we hebben de helm vanacht voor het eerst pas weer in de nacht opgeaet. hij werd alleen om 4.30 uur wakker e hij wilde niet meer slapen... Uiteindelijk zijn helm afgedaan in het donker en dus ook niet kunnen kijken of er plekjes zijn. Mag manlief vanmorgen doen. Hij heeft wel op zijn buik geslapen en dat ging wel goed.

Ingrid wij hadden eigenlijk ook 2weken geleden een meting gehad maar omdat we de helm niet veel op hebben gehad ging dat niet door.

Hier gaan we best lekker met de helm al zweet hij op sommige momenten meer als op andere momenten. Morgen gaan we voor controle en voor de.meting. Spannend allemaal.

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hier vanmorgen naar de helmcontrole geweest. Ik ben echt zo blij :D:D:D Stijn zijn platte kantje is 1cm gegroeid!!!! En de bolle kant 3mm. :D:D:D En dat na 1 maandje!! Alles wat we nu doen, doen we goed. De rode plekken op zijn voorhoofd heeft hij omdat zijn hoofd ook in de lengte (lees van voor naar achteren) gegroeid is en de helm dus eigenlijk te klein is geworden. Ze heeft hem nu bijgeschaafd en hij heeft hem op gehad. Bij het afdoen zag ik helemaal geen plekjes op zijn voorhoofd. We moeten het nu goed in de gaten houden en indien nodig weer leukosilk erop plakken en als er dan nog rode plekken zijn dan moeten we even bellen. We hoeven pas over 4 weken terug te komen! En als hij hem in de nacht niet heel de nacht op kan houden ivm rode plekken is dat geen grote ramp.

18. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey Meiden,
    Lees over metingen( hier nog geen meting gehad, zal er morgen eens naar gaan vragen wanneer ze dit gaan doen.
    Ben benieuwd morgen.

Drukplekken: Erg vervelend, hier valt het qua drukplekken gelukkig mee, alleen de achter de oren wat

Zweten; Zweten jullie kindjes ook zo, als ik het helmpje smorgens af doen, stinkt het gewoon naar zweet:) Moet dan eerst het helmpje goed schoonmaken, en de kleine lekker badderen.

Exceem; Gaat redelijk, per dag verschillend...Nu rustig maar droog blijft het altijd. Smeer het 4x per dag in met vasalinecremé. En de rode vuroge plekken met hormoonzalf. Dan is het de eerste tijd wel weer te doen.

Ben zo benieuwd naar de meting:p:D;)
    Zal morgen er eerst eens naar gaan vragen hihihi
    Fijne dag meiden, knufff ;)

zwaai van

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Typje wat een lekker manneke!! Als ik het zo lees is het volgens mij met de eczeem wel te doen. Dat zweten hebben we hier ook hoor. De ene keer is het ook erger dan de andere keer.
    Ben benieuwd of ze morgen gaan meten en wat de uitslag zal zijn...

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Voor de helm en nu met 1 maand helm.

Deel Deze Pagina