Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kibbeling geen foto's van 2 verschillende kindjes plaatsen hè?!:D
    Wauw, wat een super resultaat al!!! Echt geweldig!

Typje misschien krijg je wel gelijk een meting als je ernaar vraagt?! Succes morgen en fijn om te lezen dat het nu best goed gaat!

All vandaag bij de fysio geweest en we mogen stoppen!:) Motorisch doet hij het goed; ze ziet geen beperkingen. Normaal gesproken zou ze dit doen, maar omdat we nog in het medische traject zitten, wil ze hem nog wel graag volgen. In ieder geval tot de helmtherapie is afgelopen. Ik vind dit ook wel fijn. Zij kan snel zien of hij achter gaat lopen en zolang wij geen duidelijkheid hebben omtrent zijn gezondheid, vind ik dit wel fijn. We gaan nu in maart weer terug.

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Guusje wat een goed nieuws zeg. Kan me wel voorstellen dat je het toch wel.fijn vind dat ze jullie blijven volgen.

Wat een super resultaat al he? En dat is nog.maar met 1cm!! Ik ben ook echt zo blij. Hoop dat het zo goed blijft gaan. Vanavond toch een ietwat rood plekje bjj zijn oor dus heb ik er maar leukosilk opgeplakt. Vanacht is hij logeren bij zus met helm op dus hoor morgen hoe het gegaan is. Heb wel gezegd dat als hij wakker wordt vanacht en niet meer wil slapen de helm af mag. Hij slaapt toch op zijn buik.

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@JBM
    Goed nieuws!! Dat is spannend zeg! Hij is dus gewoon bijna met zijn helmpje klaar :D

@Guusje
    Tuurlijk duimen we mee :D Fijn dat de afplatting al minder aan het worden is! Over 2.5 week de meting. Spannend!!

@Ingrid
    Fijn dat de nieuwe arts wel zag waarom jullie voor een helmpje gaan! Benieuwd naar de meting!
    Dat zweten heeft K. ook gehad,en dan trok ik hem wat minder warme kleertjes aan, of thuis zonder sokken :D

@guusje
    Hier ook maar 3 metingen door Proreva, en dan de 1ste meting van de fysio

@Kibbeling
    Wat fijn dat het zo goed is gegaan bij de controle, en dat zijn hoofdje zo goed gaat! Hopelijk over 4 weken weer goed nieuws, en geen last meer van rode plekken!

@typje
    Misschien krijg je morgen ook wel een meting. Leuke foto! :D

@Kibbeling
    Ja dat is al een mooi verschil hoor! Mooi resultaat! :D

@Guusje
    Wat goed dat jullie mogen stoppen met fysio!

@Kibbeling
    Lekker is dat he, als ze de helm af hebben, dat ze toch op de buik slapen. Ik vind het wel een voordeel :D

@hier
    Vrijdag zijn we op controle geweest voor K. zijn helmpje. Het helmpje is iets aangepast. Ze hebben het gedeelte wat bij zijn nekje zit, weer iets naar binnen gebogen, zodat de helm niet weer zover naar voren kan zakken. Er zat nog genoeg groeiruimte in de helm, maar toch al minder als de vorige keer. Dus dat gaatde goede kant op. Weer over 4 weken terugkomen, en dan gaan ze ook een tussenmeting doen. Ben heel erg benieuwd of de cijfertjes bevestigen van wat wij (en anderen) aan verbetering zien.

4. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Milan, wat ben jij een mooi mannetje zeg, deze mama smelt ook bij die mooie oogjes van je!

Kibbeling, jeetje wat een verschil joh en dat met eigenlijk grotendeels nog met minder uren, zie je wel elke uurtje heeft geholpen. Echt fijn zeg!

Guusje, lekker zeg dat je in principe geen fysio meer nodig hebt! Toch weer een lekker gevoel dat hij het goed doet!

Senna, fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat.

Ingrid, nou lekker dat deze arts wel het nut van het helmpje inziet. Maar ik neem aan dat jullie er toch niet over getwijfelt hebben wat het beste is voor jullie kleine! ;)

Hier alles nog steeds goed, maar ben blij dat het einde in zicht is! Hij heeft hem nu 4 maanden op en wat is die tijd snel gegaan zeg! Sowiezo dat ons mannetje over 2 maanden al bijna een jaar word!

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey Meiden,

Kibbeling; Wat een resultaat, mooi hoor.
    Guusje; Wat goed dat je mag stoppen!!:D
    jbm; Wat gaat dat snel he;)
    Senna: Spannend dan over 4 week

@ Hier; Vanmiddag met Milan naar de Orthopedist geweest, resultaat is zkr weten te zien. Volgende keer om precies te zijn 20 febr gaan ze een meting doen, zijn er ook erg benieuwd naar.
    Nu gewoon zo doorgaan

6. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Hoi meiden,

Even een korte update: we zijn vandaag weer naar Eemland geweest.
    Ze hebben weer een meting gedaan en dat zag er al best goed uit! Van 99,2 naar 97,9! Zijn hoofdje was dus ook niet meer qua breedte gegroeid, alleen van achteren.

De flapjes hebben ze weer wat bijgeschaafd en het stukje achter in zijn nek, zodat de drukplekken als het goed is ook weg gaan. Vannacht wordt het de eerste nacht met helm. Ben benieuwd!

Over drie weken weer de volgende check.

7. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Wow wat gaat dat snel zeg super. Ben benieuwd hoe het vannacht is gegaan!

8. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Senna wat goed dat ze de helm hebben aangepast en nu maar lekker doorgroeien.

@ JBM ik ben ook echt heel blij met het resultaat zeker omdat we best wel wat ellende met rode plekken hebben gehad.
    Over 2 maanden alweer een jaar jeetje wat vliegt de tijd zeg!

@ Typje wat super dat het resultaat al zichtbaar is. Hopelijk zijn de cijfers met de meting ook zo positief.

@ Ingrid wat een super snel resultaat al zeg!! Hoe is de nacht met helm gegaan?

@ Hier Stijn is na een paar dagen met verhoging gelukkig weer verhoging vrij. We hebben de afgelopen 2 dagen dan ook geen helm op kunnen zetten. Mijn zus zei tegen hem je doet er ook van alles aan om je helm niet op te hoeven he??? Eerst rode plekken en nu verhoging. Moest er wel om lachen. Vandaag was zijn 1e dag verhoging vrij, maar de helm nog niet opgedaan. Morgen weer het gewone leven en de helm weer op. Wel weer even in de gaten houden of er geen plekjes komen.
    Ik heb trouwens wel weer leukosilk in de helm geplakt bij zijn voorhoofd en bij de flapjes. Hier zaten toch weer rode plekken, misschien dat hij toch niet zo goed tegen dat schuim kan?

9. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ingrid, wat gaan jullie goed!!!

Kibbeling, jullie blijven zo wel tobben... Hoop dat jullie nu even kunnen doorgaan.

10. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    guusje ik hoop ook gewoon morgen weer "lekker" de helm op te kunnen zetten zonder al te veel ellende. Hij gaat morgen ook weer naar het kdv dus zal daar ook wel even aangeven dat ze hem met het verschonen moeten controleren op plekken...

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hoi hoi

ik heb hier in nov. even meegeschreven, omdat ons zoontje waarschijnlijk in aanmerking ging komen voor een helmpje

Ik heb me daarna even van dit topic afgezonderd, om er, behalve flink oefenen met de oefeningen van de kinderfysio, niet al teveel mee bezig te zijn ;)

vorige week kwam de kinderfysio aan huis, en ze was nog alles behalve tevreden....vandaag dus een nieuwe ( de 2e ) meting gehad

uitslag
    ODDI 108
    CDI 110

op het randje van wel/ geen helmpje volgens de kinderfysio

nou kan ik niks met "op het randje"

dus wij gaan naar het spreekuur in het Bernhove...ik wil daar nogmaals een meting laten doen

en als deze dezelfde uitslag geeft, dan gaan we voor een helm ;)

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    de eerste meting gaf trouwens deze waardes

ODDI 106
    CPI 90

:(

terwijl ik juist het idee had dat het weg aan het trekken was

deze meting hebben we overigens wel als niet betrouwbaar beschouwd, omdat de kleine erg overstuur was en het bandje naar mijn idee niet goed zat ;)

ik snap overigens niet goed waarom de kinderfysio zegt "op het randje
    bij een uitslag van ODDI 108 CPI 110

110 is behoorlijk toch??????

13. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Pandora wel balen dat het ondanks alle inspanningen toch iets verergert is. Kan me voorstellen dat je met op het randje niets kan. Bij ons was de 1e meting de oddi 108 en kregen wij ook te horen dat het op het randje was. Na alle inspanningen van ons was deze groter geworden naar oddi 110,9.
    Volgens mij gaat het meer om de Oddi dan om de CPI.
    Ik hoop voor je dat de meting bij Bernhove positief zal zijn voor jullie.

Hier nadat stijn weer een nacht met de helm had geslapen en de helm weer rood op zijn bolletje stond. Heeft hij de helm weer 2 dagen niet op gehad. We hebben nu besloten dat hij de helm in de nacht niet meer op krijgt. We hebben er meer ellende van (rode plekken en zelfs vervelling van zijn huidje) dan profijt. Gelukkig is Stijn een ware buikslaper dus dan ligt hij ook niet op de platte kant.
    Weet niet meer of ik al had geschreven dat we afgelopen vrijdag fysio hebben gehad... Maar ze was erg tevreden en ze komt pas over 2 maanden weer langs en dan waarschijnlijk zelfs voor de laatste keer... Na alle intensieve therapieën en oefeningen komen we op de helmafspraken na in rustiger vaarwater terecht. Moet eerlijk zeggen dat dat wel een fijn gevoel geeft (ook wel raar gevoel...)

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Pandora, ze kijken idd vooral naar de ODDI... Vanaf 108 kom je in aanmerking voor een helmpje. Maar onthoud dat het niet verplicht is! Als jullie niet willen hoef je het niet te doen! Het is vooral cosmetisch (bij ons met 116 niet meer, want alles is zo'n beetje scheef aan zijn hoofdje). Bedenk goed wat jullie willen en denk dat het goed is dat jullie de andere meting afwachten. Succes!

Kibbeling, denk dat het een goed besluit is om 's nachts geen helm meer op te zetten, want zo werkt dat ook niet. Fijn dat fysio bijna klaar is. Even wat meer rust!

All, helmpje zakt weer over zijn wenkbrauwen. Maandag weer pas maken en meten. Merk wel dat we niet langer dan 3 weken weg kunnen blijven, want dan past de helm gewoon niet meer.

15. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier heeft de fysio vandaag ook een hoofdmeting gedaan. Zijn achterhoofdje is goed 90,6, maar de zijkant van zijn hoofdje is 110,9. Gelukkig staan zijn oren bijna recht. Daar is nog maar 2 mm verschil. Wij gaan ook het traject in voor een helmpje. De fysio heeft er geen vertrouwen in dat het uit zich zelf goed gaat komen. Ook wij gaan naar Bernhoven ziekenhuis. Ben heel erg benieuwd.

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik weet dat het niet verplicht is....maar we hebben vanaf nov. zo weinig gewonnen dat ik er geen vertrouwen in heb dat hij zonder helm een mooi rond bolletje krijgt....dus is de waarde in het bernhoven hetzelfde als van de meting gisteren...dan gaan we toch voor een helm ;)
    nu heb ik de keuze en als we er niet voor kiezen en zn hoofd blijft zo.plat en scheef als het nu is ( want je ziet het echt heeeeel goed) dan neem ik me dat zelf ook.kwalijk. hij moet nog 80 jaar met zn hoofd doen...wil niet dat hij gepest gaat worden om zn plat/ scheef hoofdje...en wil ook niet dat hij eventueel beperkt is.in kapselkeuze....met lang haar valt het niet op...hij heeft een flinke.bos...maar misschien wil hij zelf als hij ouder is een gabberkapsel...en dan ziet het er niet uit

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    guusje...heb jij een foto van zn hoofdje van toen jullie gingen starten met het helmpje?

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@JBM
    Kan me voorstellen dat jullie blij zijn! Al zal het aan de andere kant ook weer wennen zijn denk ik;)

@typje
    Jullie dus de 20ste een meting! Spannend!!

@Ingrig
    Wauw dat is super!! En zijn de drukplekken nu ook weg? Hoe gaat het 'snacht nu?

@Kibbeling
    Jeetje, het blijft rommelen met het helmpje, hopelijk is snel van de rode plekken af! Fijn dat ie weer koortsvrij is!
    En hoe is het op het KDV gegaan?

@Pandora
    Dan is het ondanks de oefeningen, toch slechter geworden.
    De CPI is erger geworden dan de ODDI.
    Hier was de ODDI 100% En de CPI 98,48% (normaal tussen de 90-95%). De fysio zei dat ze een helmpje aanraden boven de 95%
    Ben heel benieuwd naar de volgende meting! Misschien dat die toch weer een andere cijfers geven, omdat je schreef dat het bandje niet goed zat!

@Kibbeling
    Als Keano zoveel ellende had met het helmpje, dat had ik ook 'snachts afgelaten. Hier ook een buikslaper. Dat is ook weer een voordeel. Ook als ze koorts hebben. Fijn dat jullie nu ff geen fyio meer hebben, dat zal zeker meer rust geven! Ik vond/vind het heerlijk!

@Guusje
    Jullie zitten ook bij ProReva toch? Hier zakt ook het helmpje voorover, ze hebben het nu 2 keer veranderd! Nu blijft ie goed zitten.
    Dat is een goed teken toch, dat betekend dat de helm wel wat doet;) Wij hebben ook elke 3 weken een afspraak, alleen nu zit er 4 weken tussen.

@XmoniqueX
    Welkom, alvast succes met het helmtraject, Hopelijk trekt het bij als jullie met het helmpje beginnen.

@Pandora
    Daarom hebben wij ook voor helmpje gekozen. Van de voorkant zag je er niks van, maar als je dan van de zijkant keek, zag je het heel goed. Ik zei: Liever nu +/- 6 maanden een helmpje, dan in de puberteit gepest worden..

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Pandora gelijk heb je! Nu heb je de kans. Succes!

Senna wij zitten bij Roessingh revalidatie techniek. We hebben zo'n dun helmpje bestaande uit 2 delen. Weet dat het een goed teken is dat het helmpje zakt. Althans dan is er weer wat gegroeid.;) Maandag mogen we weer en dat is ook zo. Gaat weer helemaal lukken.
    Wel grappig is dat als hij op zijn rug ligt hij in zijn helmpje begint te schuiven. Je ziet zijn helmpje dan bewegen en hij heeft de grootste pret!

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@guusje
    Wij hebben ook een dun helmpje, en meen als ik het me goed herinner van de foto die je geplaatst had, dat jullie bijna dezelfde helm hebben als die wij hebben. :D
    Jullie maandag weer heeb :D Ben benieuwd! Wij moeten nog 2 weekjes wachten.

Deel Deze Pagina