Jahoe!!!! Willen jullie ons feestje meevieren? Van een ODDI van 116,4 in september heeft ons zoontje na 4,5 maand redressiehelmpje een ODDI van 107!!!! Kan bijna niet beschrijven hoe enorm blij ik ben! Dit had ik nooit verwacht! We zijn er nog lang niet, mooi is het ook nog zeker niet, maar dit resultaat; meiden ik ga bijna huilen van blijdschap! Fysio en kinderarts hebben vanmorgen naar hem gekeken en ze vonden het niet goed dat hij nog altijd een voorkeurshouding heeft. Ik heb aangegeven dat de fysio klaar met het was en de voorkeurshouding afdeed als 'het gaat wel over als hij gaat kruipen' en dat hij ook al 2 keer bij een manueel therapeut is geweest, die de laatste keer al aangaf dat hij klaar was met behandelen. Ook kreeg ik eindelijk de erkenning van deze fysio en arts dat hij rechts niet lekker los is. Als hij naar rechts kijkt neemt hij zijn romp mee in de draai. Dit werd door iedereen altijd afgedaan en toch had ik dus gelijk. Nu mag ik over 3 weken eerst langs een manueel therapeut in Harderwijk. Is vlakbij het centrum en ze konden voor ons mooi een dubbele afspraak maken. Ben zo blij met dit meedenken van hen! En weer dat moedergevoel.... ik had dus toch gelijk... Maar nu eerst genieten van dit fantastische resultaat! We hebben nog zeker 4 maanden te gaan, dus ik ben heel hoopvol voor de rest van de therapie. Hier doen we het voor!
Zo heb veel gemist hier. Aangezien we voor een 2e bezig zijn ben ik niet zo druk meer op het forum, wil er niet zoveel mee bezig zijn als bij de eerst die ook ruim een jaar op zich liet wachten. Dus vandaar. Maar Guusje jeetje wat geweldig een oddi van 107!! Jeetje meid nog 3% eraf en je zit in de goeie zone! Hier is de helm steeds vaker af, meneer sliep ook al maanden weer slecht en nu hebben we de helm ook snachts af en wat denk je hij slaapt weer door. Dus wij zijn zelf klaar met de helm. We hebben over anderhalve week de laatste controle en dan ben ik benieuwd of hij nog vooruit is gegaan. Ik denk zelf van niet. Net als jullie kijk ik ook kritisch naar zijn hoofdje en zie dat het nog niet 100% is. Wat ik bij onze kleine man zie is dat het voornamelijk onder aan de ene kant nog boller is dan bij de ander maar daar meten ze niet. Maar goed lang verhaal weer we hadden vorige keer 105% en daar zijn we al zo blij mee. En nu vinden wij het goed slapen voor zowel hem als ons zwaarder wegen dan die laatste paar rot procentjes. Terwijl je tot 4 jaar nog verbetering kan krijgen zonder helm, zijn wij klaar! Poeh lang verhaal nog.....
JBM hoop dat deze kleine zich sneller mag aandienen, maar kan me indenken dat je nu even niet zoveel hier bent. Gelijk heb je dat jullie klaar zijn met de helm. Al een prachtig resultaat en je nachtrust is zo belangrijk! Laat je de laatste controle (en meting) nog even weten?
Ik blijf mee lezen hoor! Wil wel op de hoogte blijven van jullie en dat jullie over een paar maanden ook zo'n mooi of mooier resultaat mogen hebben! En natuurlijk laat ik het nog even weten.
Guusje GEFELICITEERD met dit mooie resultaat het is me toch gelukt een foto te maken hij zit wel een beetje schuin, maar je kunt het zo wel goed zien wat vinden jullie?
Guusje, gefeliciteerd met deze supergoede score... en jij maar hopen dat hij onder de 110 zat... nou dik zelfs!! Super! Ook fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen voor een andere manueel therapeut. Hopelijk kan hij vinden waardoor het rechts nog niet helemaal lekker zit bij jullie kleine man. Goede ontwikkelingen hoor, heel fijn. Mag je zeker als moeder trots op zijn!
Pandora, ik kan eerlijk gezegd niet zo goed zien hoe zijn hoofdje loopt op de foto. Heb je niet een iets lichtere foto?
Pandora een behoorlijk afgeplat hoofdje als ik het zo zie. Ik zeg helmpje! Het is niet leuk (lees even de eerste pagina's van dit topic), maar ik ben zo onwijs blij dat we het hebben gedaan. Nu heb je de kans maximaal te corrigeren. Bij twijfel zeg ik DOEN! Succes!
kinderfysio kwam net met een kopie van de plagiocephalometrie geen idee hoe zij bij ODDI 108, dus op het randje, kont hier op de kopie staat duidelijk ODDI 110 CPI 103 dus helm (108 is pdps maar er word toch gekeken naar ODDI en CPI???
Hi!! Ik ben "nieuw" hier en wil jullie mening graag horen.... Mijn meisje is 4 maanden oud en heeft een plat achterhoofd. Ze slaapt in een zij-ligkussen, maar dit helpt niet altijd omdat ze vaak zichzelf toch weer op haar achterhoofd krijgt. Op mijn verzoek (cb vond het meevallen) heb ik kinderfysio ingeschakeld....gisteren een meting gemaakt en vandaag het resultaat ontvangen CPi 95.4. De kinderfysio wil over een maand weer een meting doen om te kijken of er verbetering/ verslechtering plaatsvindt. Ik ben het hier mee eens....dan is ze 5 maanden oud en kan er alsnog een helmpje komen. Hoe denken jullie hierover? Ik zal proberen een foto te plaatsen.
DDS welkom! Inderdaad heeft je dochtertje een plat achterhoofdje. Denk dat je goed bezig bent op deze manier. Hier werkte het zijligkussen ook niet goed, omdat hij zich steeds eruit draaide. Heb je nog tips gekregen van de fysio? Ik weet dat er hier zijn die met hulp van de fysio de afplatting sterk hebben kunnen verminderen. Weet je ook de ODDI?
ODDI is niet bekend. Ik weet niet of zij dat gemeten heeft???! Ik pakte Jasmijn altijd frontaal op en legde haar ook zo neer...dat moet nu zijwaarts.Veel op de buik laten liggen (deed ik al) Een rol onder de schouder wanneer ze in de box ligt en vaker zijwaarts dragen. Ik baal dat ze een grensgeval is......klinkt gek maar....ik heb er slapeloze nachten van! Steeds wil ik kijken of ze op haar zij ligt en draai ik haar in haar slaap op haar zij, maar weet dat ze binnen 10 minuten weer op haar achterhoofd ligt. Bah ik maak mezelf gek! Geef haar een helm, dan hoef ik haar niet te plagen en heb ik ook mentale rust.....dus weer een maand doormodderen.....
Hoi meiden, Sorry ik heb jullie een beetje verwaarloosd de afgelopen tijd... Nogal druk gehad met van alles en nog wat! Maar ik heb wel steeds meegelezen hoor! En wat een goede berichten! Guusje: wat een vooruitgang, moet je kijken wat die paar maanden helm kan doen. Dik onder de 110 en we zijn er nog niet! Het wordt alleen nog maar beter. JBM: Jaaaa, helm af! Wat fijn voor jullie zeg. Ik kan me goed voorstellen hoor dat je er op een gegeven moment klaar mee bent. Genoeg is genoeg en als jezelf tevreden bent met het resultaat dan is dat toch goed? Persoonlijk denk ik ook dat het de periode na de helm ook nog wel wat bijtrekt. Ze liggen dan toch vrijwel niet meer op hun rug. Ingrid/ Senna , Hoe ist met jullie? Kibbeling, goed van jullie dat je uiteindelijk de keuze hebt gemaakt om snachts te stoppen. Jij bent zijn moeder en weet wat het beste voor hem is! En al dat getob snachts is ook niks voor zon ukkie! heerlijk dat de Fysio pas over 2 maanden weer komt. Je hebt het er dan echt soort v druk mee hè? Al die stomme afspraken rondom therapie/ helm! Hier is het nu veel minder, was er een beetje klaar mee op een gegeven mOment! Ik zie heel wat nieuwe namen voorbij komen: ff kort samengevat WELKOM Hier, weinig nieuws. Wel drie dagen helmloos geweest ivm koorts en bij de laatste meting was het wel weer wat verbeterd. Volgende maand maar vragen of hij de Oddi weer eens wil berekenen.
Hé Ducky, daar was je weer! Meiden, ik zit eens naar de CPI te kijken, maar die is dus niets veranderd in al die maanden! Nog altijd 91,5%...
Reactie op de foto's Pandora: als de foto niet 'vertekend ' is vind ik dit best een heftige afplatting om eerlijk te zijn. En echt geen geval van net het randje qua zicht. Een Oddi v 110 lijkt me ook laag, maar goed ik ben geen expert. Ik zou in jou geval absoluut niet meer twijfelen en zsm het hele traject voor een helm startten! Wij komen van Oddi 117 en het verschil was na een paar weken al aanzienlijk! Ik vond het ook verschrikkelijk in het begin maar de helm went echt! En in mijn omgeving zijn er verschillende kids die geen helm hebben gekregen en bij die kindjes zie je de afplatting nog steeds. En die ouders, zeggen nu allemaal iedere keer als ze ons zoontje met zijn helmpje zien, hadden wij dat toen ook maar gedaan. Dds: CPI 95 is net het randje inderdaad. Even los vd Oddi, aan de hand vd CPI en de foto vind ik het moeilijk te zeggen. Ik denk inderdaad dat wat jullie nu doen het beste is. de komende periode aankijken of je met de fysio alleen vooruitgang boekt of dat het verslechterd en daar je keuze op wel of geen helm op baseren. Hier heeft de fysiotherapie erg goed geholpen alleen was hij bij ons al zo scheef dat een helmpje niet meer te voorkomen was. Frustrerend hè? Dat continu terug draaien en OVERAL over ma moeten denken hoe hij ligt, welke kant hij op kijkt etc. Je kunt hier lekker je frustraties v je afschrijven. Wij weten allemaal hoe vervelend het is! Knuffel voor jullie allebei!
O trouwens voor de meiden die net gestart zijn/ gaan starten. Ik heb erg veel aan de redressiehelm Hyves gehad!
Hallo iedereen, ben hier ook nieuw maar vind dit een geweldige site! Wij zijn vandaag voor het aanmeten vh helmpje geweest, over 3 weken kunnen we hem ophalen. Maar jullie hebben het allemaal over procenten maar bij ons is er niks genoemd over procenten. Ze hebben opgemeten en ze vonden dat ze in aanmerking kwam voor helmpje. Nu kun je het ook wel zien zonder op te meten! Maar ben erg benieuwd hoe ze dit gaat vinden en of het echt werkt?