Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Seentjuh, dan zou ik het aankaarten bij de huisarts of CB of eventueel zelf naar een kinderfysiotherpeut stappen (daar heb je geen verwijsbrief voor nodig) want alleen een fysio kan zo'n meting maken. Een hele berekening is dat en dus niet zelf te doen.

Bij L. zie je het niet enorm erg, hij heeft een afplatting aan de zijkant, maar toch komt hij met de berekening op 110%, en dan val je in de ernstige categorie...

Dus als je twijfelt, aan de bel trekken bij HA of CB. Nu kun je er iets aan doen, straks niet meer....( zegt een andere nieuweling die het allemaal nog erg moeilijk vind:):))

2. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gelijk de fysio gebeld. Ze komt volgende week donderdag langs!

even een paar foto's als het lukt, wat vinden jullie?

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    seentje...ik heb een foto op pagina 73 staan

je kunt het niet zelf meten...vaak wordt dit gedaan door een kinderfysio

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Seentje, als ik dit zo zie zou ik een afspraak maken met een kinderfysio en het laten opmeten. Zij kunnen je verder ook nog tips geven om de afplatting niet erger te laten worden. Doen hoor!

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dames ff een vraagje....toen jullie het helmpje gingen halen, waren jullie toen vrij tijdens de dagen van het opbouwen van het dragen van het helmpje?

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Guusje ik was ook echt wel boos en heb er ook wel wat van gezegd. Zeker omdat hij hem in de nacht ook al niet op heeft. Balen dat je zo snel alweer terug moest om de helm aan te laten passen.

@ JBM vind je het ergens niet raar om de helm periode echt af te sluiten?

@ MVL wij zitten bij Westland Orthopedie en we hebben echt hele goede ervaringen met hun. In het begin hebben we wel ellende gehad met wennen en als we belde hadden ze tips voor ons en als er wat is kan je bellen en vaak ook wel snel langs gaan. Met sophia geen ervaring wij lopen bij franciscus.
    Geloof me ik wist ook al dat de kans op een helm groot was en op moment dat ik echt te horen kreeg dat hij een helm moest heb ik eerst alles geregeld en daarna mn mams gebeld en toen ben ik ook gaan huilen en ik baalde ervan. Maar nu we alweer 2 maanden bezig zijn gaat het zo snel en hoort het ook gewoon bij hem.
    Bij westland ben je best snel aan de beurt en als je doorgeeft wanneer de afspraak met de KA is dan plannen ze hem er snel na. Wij mochten eigenlijk gelijk de dag erna komen.
    Wij hebben2 ½ week op de helm moeten wachten voor we hem konden ophalen.

@ Pandora jeetje wat een dag met de helm en de meting zeg. En wat goed dat jullie je toch al hadden voorbereid op een helm. Nu dus wachten tot de helm klaar is. Wij hebben de helm op vrijdag opgehaald dus wij hadden de eerste dagen zelf om te wennen maar op de maandag moest hij naar het kdv. Daar hebben we het gewoon goed uitgelegd en dat ging echt prima. Moet er ook wel bij zeggen hun hebben al eerder een kindje met een helm gehad.

@ Senna dat herken ik wel hoor die starende mensen. Ik heb wel een aantal mensen gehad die ernaar vroegen. De meeste wisten dan zelf al wel waar het voor was. En ach het staat ook wel stoer. Wij zeggen hij wordt later rugbyer en oefent vast :D

@ Seentjuh ik raad je aan dat als jij nu al ziet dat zijn hoofdje platter wordt aan de achterkant om je kindje ook in de nacht in de zijslaper te laten slapen. Hoe minder druk er op de achterkant komt hoe beter. Mocht jij trouwens wel vinden dat het plat is dan gewoon aandringen bij de KA en anders een second opinion vragen. Als ik het zo zie dan is het wel wat plat. Fijn dat de fysio donderdag al komt.

@ Hier gaat het helemaal goed. Wel merk ik dat Stijn zijn bolletje groeit, hij heeft nu weer steeds last van rode drukplekken veel op zijn voorhoofd en ik zag er vanavond ook 1 in zijn nekje. Maandag gaan we weer voor controle. Ben zo benieuwd.

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben aan het dubben wat ik zal doen
    helm halen we op dinsdag op....woensdag werk ik van 16.00 tot de volgende ochtend 11.00
    dus dan zou de eerste dag helm opbouwen al bij oma zijn ;)
    de vrijdag ben ik ook de hele dag werken

mn gevoel zegt eerste dagen opbouwen met papa en mama...gaat het dan 2-3 dagen goed, laat ik het met een gerust hart aan anderen over
    of denk ik raar????
    zou ik er uberhaupt wel vrij voor krijgen?
    moet ik er rekening mee houden dat ik in de eerste dagen misschien al terug moet ivm drukplekken? dat gaat niet als ik werk...en daar wil ik oma ook niet mee opzadelen

ben nu nog heel rustig onder het gebeuren....heb na de allereerste meting wel tranen gelaten en flink gebaald.....denk dat het nu pas komt tijdens de helm ophaaldag en dat ding voor het eerst op zn hoofd staat;)

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kibbeling spannend... ben ook heel benieuwd! Ze gaat meten begrijp ik?

Pandora denk niet dat je hier vrij voor krijgt. Denk ook niet dat het nodig is. De eerste dagen is toch maar een paar uurtjes. Ik zou dit doen (al weet ik jullie wenschema niet; is bij iedereen weer anders):
    dinsdag; zolang als ze aangeven
    woensdag; wennen tot dat jij gaat werken
    donderdag; wennen zodra jij thuis komt

Dan zou ik gewoon het wenschema aan de oppas geven. Denk echt dat je prima om het werken heen kunt gaan wennen. Succes!

9. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Hier weer een nieuwe helmpjesdrager: Pim, bijna 7 maanden oud, heeft vanaf afgelopen woensdag zijn helmpje. (hij is een maand te vroeg geboren waardoor hij de helm nu wat later heeft gekregen).
    Wij hebben ons er vrij makkelijk bij neergelegd: de score was serieus genoeg (110 maar ws hoger omdat het moeilijk te meten is ivm soort punthoofd)) en de kinderarts gaf een duidelijk advies om het te doen. Moet wel zeggen dat het toch even wennen is, meer voor ons dan voor Pim. Ik heb niet zoveel moeite met hoe het staat (best stoer namelijk) maar vooral met het feit dat er zo'n stuk plastic zit tussen mijn hoofd en zijn hoofd als ik hem lekker wil knuffelen. Hoe ervaren jullie dat?

Verder gaat het wennen heel goed. Hij lijkt helemaal niet door te hebben dat er iets op zijn hoofd zit! Wij zijn vrijdag begonnen zodat we 3 dagen zelf aan de slag kunnen ermee voor hij naar het kdv gaat. Ik wil daar in eerste instantie toch zelf als ouders te verantwoording voor nemen. Zie wel wat rode plekjes maar die trekken snel weer weg.
    Wat ik het engste vind is als hij er de nachten mee gaat slapen. Lijkt me zo warm op zijn hoofd! En wat als hij ineens 's nachts verhoging krijgt (bv van doorkomende tandjes) en wij hebben dat niet door. Is dat dan niet gevaarlijk?
    Ons helmpje is overigens van Livit....

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    welkom peppers...wij krijgen ook een helmpje van livit. heb je een fototje voor.mij?

11. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ Pandora wij hebben ook in het begin om het werken heen gewend. Was best te doen, zeker omdat de helm met slaapjes ook niet op mocht.

@ Guusje ze hebben vorige keer gemeten. Er is nu niets gezegd over meten.

@ Peppers helemaal waar wat je zegt over het wennen (al went het best snel juist omdat het toch wel stoer staat :D) Dat kroelen is idd soms best balen met die helm op het bolletje. Maar dan extra kroelen zonder de helm op.
    Je schreef dat hij een maand te vroeg geboren is en daarom ook een maand langer moest wachten met zijn helm. Was dat het advies van de KA?

12. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pandora, ik heb je een vriendschapsverzoekje gestuurd. Als je die accepteert kun je bij mijn fotoalbum.

We waren sowiezo wat laat met naar ka gaan omdat onze fysio een helm in eerste instantie niet nodig vond en niet doorgad dat het erger was geworden. En omdat hij dus ook een maandje te vroeg was zou het geen ramp zijn dat hij het helmpje wat later heeft gekregen.

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Peppers, welkom!
    Leuke naam Pim!:) Wat betreft plotselinge verhoging; dat kan altijd gebeuren. Hier ook al een paar keer gehad dat hij met flinke verhoging had geslapen. Zodra we het door hebben gaat de helm af met verhoging. Je bent er iets alerter op, maar dat is dan ook eigenlijk alles.
    Fijn om te lezen dat je er niet zo'n moeite mee hebt!

14. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus maar niet te druk maken om eventuele verhoging als ik jou zo lees Guusje? Tja, het bestaat al heel wat jaren dus ga er inderdaad maar vanuit dat het met wat extra alertheid wel goed zal komen.

Ik zal hier eens een paar pagina's terug gaan lezen om een indruk te krijgen van wat hier zoal speelt....

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wij ontdekten aan aantal maanden geleden een verhoging van 38,5. Toen dus maar helmpje afgezet. 2 dagen later werd hij vanaf de huisart met loeiende sirenes naar het ziekenhuis vervoerd i.v.m. vermoedelijke hersenvliesontsteking. Dit was het gelukkig niet.

Ik maak me sindsdien niet echt druk meer over verhoging.:)

16. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Mijn zoon moes ook een helmpje en wij hebben er toen 1 genomen en we deden hem bij hem op en geloof me hij moest er niks van hebben paar keer geprobeert en het lukte maar niet dus zijn we er mee gekapt... En weet je wat ik ben er ook blij mee want ze hoofdje is nu echt lekker rond zonder het helmpje en het was best goed te zien dat hij ene afplatting had maar nu zie je er niets meer van....

17. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is heel mooi voor jou Samantha. Ik weet verder niet zo goed wat ik met dit soort verhalen moet.....

18. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Nou heb weer een hoop gemist maar had het druk afgelopen dagen. Natuurlijk vrijdag Naar Proreva Zwolle geweest voor de laatste keer. Er was niets veranderd alleen was hij wel boller geworden. Dus oddi van 105% en CPI van 85%! We kwam zonder helm op ook aan een aangegeven dat de helm erg klein werd en we hem al 2 weken af hadden en meneer zo veel beter slaapt. Nou ze vonden zijn hoofdje echt mooi geworden je ziet er bijna niets meer van en we hadden groot gelijk. Dat vonden wij dus ook het erge scheve en plate is er gewoon uit en hun zeiden ook de natuur doet de rest, er gaat zeker nog verandering komen want ze zei tot zeker 12 jaar groeit het hoofdje nog dus het kan alleen nog mooier worden.
    Voor ons dus hoofdstuk afgesloten!
    Moest ook wel wennen hoor zonder helm en het is opzich wel weer raar, maar zijn haartjes zijn weer mooi geknipt en kan weer in de kuif, ook weer heerlijk!

Verder las ik even snel weer een aantal nieuwelingen, welkom. Heel herkenbaar dat het even schrikken was, ik heb ook een traantje wegepinkt maar het went ook zo snel en als ik nu zie wat we met 4 maanden bereikt hebben en hoe snel het is gegaan ben je dat zo weer vergeten!

Guusje, hopelijk zit de helm nu weer goed en kunnen jullie lekker genieten van jullie vakantie, veel plezier!

Seentje, de procenten geef de afwijking aan. de fysio of kinderarts kan dit meten, zou zeker even laten doen. Van bovenaf ziet het er mooi rond uit maar aan de zijkant zie je het wel.

Pandora het is nog even afwachten dus, maar geloof dat het bijna niet voorkomt hoor dat de schedelnaden dicht zitten.

Verder zal ik vast wel iets of iemand vergeten zijn, mijn excusses.

Ohja en Kibbeling ben benieuwd morgen.

19. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik reageer vanavond even uitgebreid op iedereen maar voor nu: JBM
    Wat goed meid! Heerlijk lijkt me dat! Fijn dat het resultaat zo mooi is.
    Ga je ons nog de before and after pictures showen?

Hier lekker wandelen in het bos, schaatsen en gezellig lunchen.
    Vanavond reageer ik uitgebreid.

Iedereen fijne zondag. X

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    JBM Jahoe!!! Van harte gefeliciteerd! Het afsluiten van de helmperiode is toch wel een feestje waard!
    De woorden dat het nog tot 12 jaar bij kan trekken doen mij ook erg goed, aangezien wij niet de 100% zullen gaan bereiken.

Heerlijk om weer in zijn haar te kunnen kroelen, kuifje maken... Geniet ervan!!!!

Deel Deze Pagina