Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    JBM, gefeliciteerd, ondanks dat wij nog moeten beginnen, lijkt het me heerlijk zoals jij verteld dat dat hoofdstuk afgesloten kan worden. Zoals Guusje al zei, tijd voor een feestje lijkt me. De helmperiode is dus "maar" 4 maanden geweest bij jullie? En met welk percentage begonnen jullie?

Doen ze trouwens ook tusentijdse metingen bij de vervolgafspraken? Of moet je daarvoor dan weer naar de kinderfysio??

2. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    JBM: wat fijn dat jullie klaar zijn. Hierboven al een hoop vragen en dan ook nog een van mij erbij: waarom hoefde het maar 4 maanden? (misschien heb je het al eerder gescrhreven maar het is zoveel om echt allemaal terug te lezen. Heb wel een aantal pagina's gedaan hoor..). Ik heb begrepen dat het in principe 6 maanden moet: het bolletje zou in principe al redelijk snel weer 'in vorm' zijn maar dan zou het resultaat nog moeten stabiliseren?

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    jbm....ik was dat niet van de foto ivm de schedelnaden ;)

maar wat goed dat jullie klaar zijn....GEFELICITEERD :)

@samantha...fijn dat het bij jullie zonder helmpje alsnog mooi is bijgetrokken
    de fysio in het ziekenhuis zei ook dat ze me nuet kon vertellen of het zonder helmpje uiteindelijk mooi bijtrekt
    en dat risico willen wij niet lopen.....zouden we geen helmpje kiezen en het blijft pat en scheef, dan kunnen we niet meer terug

het is niet leuk...een helm is niet mooi....maar hij moet nog minstens 80 jaar met zn hoofd doen ;)

4. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Mvl, we zijn begonnen met 6 maanden met een ODDI (scheefheid) van 109% en nu geeindigd met 105% (100-104% is normaal). Niet helemaal 100% maar als je het niet weet zie je het niet! Zijn CPI was 93% en is nu 85% (onder 90% is goed). Omdat de helm te klein werd zijn wij gestopt na 4 maanden. En omdat zijn afwijking dan nog zo klein is krijg je geen nieuwe helm meer en moet de rest door moeder natuur gedaan worden. (lekker he Guusje!) Wij waren zelf al eerder gestopt omdat hij slecht sliep en na ruim 2 maanden zijn we zonder de helm gaan proberen en sliep hij door. Dus een combi van te kleine helm en beter slapen.
    Foto's van hem zie je weinig aan was een drama om ze te schieten meneer hier is namelijk zo nieuwsgierig dus dat was geen succes. Zal even de foto's van zijn bandjes maken dan kunnen jullie het beter zien.
    Dus zeker reden voor een feestje! Nu nog een maand aftellen en dan word hij alweer 1 jaar ooohh wat gaat die tijd hard.

Sorry Pandora haha had zoveel terug te lezen haal zo iedereen door elkaar.

Uhmm verder weer wat vergeten...?!? Niet dat ik kan bedenken en ga ff fototje maken voor jullie!

5. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    JBM wat fijn dat jullie klaar zijn met de helm. Super zeg!

Wij zijn vorige week weer geweest voor de tweede controle en dat zag er supergoed uit. De CPI is nu 94,9, terwijl het vijf weken geleden nog 99,2 was. Gaat echt hard! Zijn hoofdje was ook flink gegroeid en daardoor kreeg hij dus ook die rode plekken. Ze gaven aan dat als hij weer zoveel last had, we eerder moeten komen dan de standaard drie weken.

Nu ging het na het bijstellen twee dagen goed, maar nu dus steeds weer een vuurrood hoofd die niet snel wegtrekt. Woensdag maar weer bellen. Maar wel raar toch in 1 week tijd? Doe nu steeds maar een paar uur de helm op en dan weer een paar uur af.

6. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een mooi reslutaat inderdaad JBM, zeker in zo'n korte periode! Je had dus echt de indruk dat het slechte slapen door de helm kwam? Tja, als hij daarna weer beter sliep...
    Ik ben benieuwd hoe dat hier zal gaan. Vannacht de eerste nacht met helm. Hoe zijn de ervaringen van de anderen als het gaat om het slapen met helm? Het lijkt mij zo warm. Heb in ieder geval een dunner dekentje in zijn bedje gelegd (slaapt met slaapzak en deken). Hebben jullie nog maatregelen getroffen om het niet te warm te laten zijn?
    Ik ben zowiezo wel blij dat we nu starten en niet in de zomer. Als ik al zie dat de haartjes nu al na een paar uur dragen nat zijn....terwijl het helemaal geen zweter is normaal gesproken.

Het gaat hard bij jullie Ingrid! Dat geeft moed lijkt me. Wel vervelend dat er steeds rode plekken zijn die niet snel weg gaan. Blijft toch best maatwerk allemaal he. Ik hoop dat jullie snel weer gewoon verder kunnen met de helm, dat hij in ieder geval een paar weken even goed zit. Maar daar zul je dan misschien eerst weer voor terug moeten?

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ingrid jullie zijn dus ook goed op weg! Fijn!
    Hier is het soms als met een paar dagen prut en een andere keer kan ik echt 3 weken vooruit. Blijft natuurlijk mensenwerk om de helm steeds weer pas te maken.

Peppers het zweten wordt vrij snel minder. Lichaam moet even een andere uitweg voor de warmte zoeken. Hier is het inderdaad ook steeds aftasten wat het beste slaapt.
    Als de nachten weer rond de 5 graden zijn haal ik de mouwen van zijn slaapzak.

8. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Peppers, hier ging het slapen met de helm eigenlijk gelijk wel goed. Ik heb Daan niet echt veel anders aangekleed dan daarvoor. Het zweten blijft bij ons wel aardig doorgaan. Vooral die lucht als het helmpje af gaat (pffff... dan moet zijn hoofdje gelijk even geboend worden hoor, anders is het niet te harden).

Morgen is mijn vrije dag, dus dan even bellen met Eemland. Ben benieuwd of ze willen dat ik weer langs kom (want vorige week woensdag zijn we er ook geweest). Anders stel ik zelf voor om een week lang te kijken hoe het gaat als hij hem alleen 's nachts op heeft. Misschien haalt dat nog iets uit.

Guusje, is het bij jullie dus per controle verschillend hoe lekker het helmpje daarna weer zit? Ga jij dan ook eerder terug als je rode plekken ziet of pas je dan zelf je draagschema aan?

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi meiden

Graag zou ik jullie wat advies willen vragen, ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, maar wellicht kunnen jullie me op weg helpen!

Gisteren ben ik met mijn zoontje naar het CB geweest voor zijn eerste prikjes. Bij het nakijken van hem, viel het de verpleegkundige direct op dat zijn hoofd aan de rechterachterkant wat afgeplat is.
    Nu zijn we drie keer bij de osteopaat geweest voor andere zaken, en zij zei steeds dat er geen afplatting was en dat alles goed was.
    Ik heb gisteren gekeken en zie inderdaad linksachter een afplatting.

We hebben wel enkele tips gekregen zoals:
    - hoofdje tijdens het slapen de andere kant op leggen
    - andersom op het aankleedkussen
    - met speeltjes/ geluidjes de andere kant stimuleren
    - bedje zo opmaken dat hij met de andere kant naar het licht ligt.
    - enz

Maar zijn hoofdje de andere kant op leggen, pikt hij niet. Of hij wordt wakker en gaat huilen of hij draait in zijn slaap direct terug. Ik heb hem andersom op het aankleedkussen gelegd maar dan gaat hij ineens naar de muur kijken in plaats van naar mij:( en met speeltjes/ geluidjes enz houdt hij maar even vol.

Moet ik nu stappen gaan ondernemen? Ik zie hier veel termen en percentages voorbij komen, maar ik weet niet zo goed wat ze betekenen :). Of trekt dit vanzelf bij naarmate hij ouder wordt?

Ik heb overigens geen idee of het erg afgeplat is, volgens mij valt het nog wel mee. Mijn zoontje is vandaag 9 weken oud.

alvast heel erg bedankt!

10. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Heppiedepeppie, zo is het bij mijn zoontje ook begonnen. Voorkeurshouding en inderdaad deze adviezen meegekregen. Na 3 maanden is er dus niet al te veel vooruitgang in de afplatting, gelukkig wel in de voorkeurshouding, die is redelijk weg.

Als ik jou was zou ik er eens naar laten kijken door de HA met een doorverwijzing richting fysio. Zij kunnen een speciale meting doen, waar dus die percentages uitrollen. Overigens heb je geen verwijzing nodig in eerste instantie voor een fysio, alleen als je daar langer blijft lopen, moet er een verwijzing worden geregeld. Je kunt dus ook gelijk een kinderfysio bellen en het voorleggen.

Wij zijn nu 3 maanden verder en dus maar 1% verbetering, dus vandaag gaan wij een helpmje laten aanmeten.

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Kan een KA hier ook naar kijken? Daar moet ik morgen toch naar toe voor de voeding en reflux van Lucas...
    En anders bel ik morgen de HA of fysio zelf..

Bedankt voor je antwoord!

12. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Guusje: inderdaad de temp maar een beetje in de gaten houden en aanvoelen hoe warm Pim voelt.
    Ben benieuwd naar die lucht Ingrid, klinkt niet zo lekker! Maar wel logisch, gaat toch een beetje broeien denk ik. En heb je nog gebeld vandaag?

Heppiedepeppie: ook hier is jouw verhaal herkenbaar. Ook fysio gehad en ik moet zeggen dat door de adviezen die jij beschrijft langere tijd vol te houden is ook hier de voorkeurshouding er aardig af. Ook wij vonden het trouwens lastig om het hoofdje ‘s nachts te draaien: hij draaide snel weer terug of hij was net ziek geweest waardoor we blij waren dat hij sliep en zo was er altijd wel wat. Maar overdag zijn we wel heel consequent geweest en dat heeft voor wat betreft de voorkeurshouding dus wel vruchten afgeworpen. Helaas toch een helmpje omdat het alles bij elkaar te lang duurde en de afplatting alleen maar meer werd.
    Als je toch bij de KA bent zou ik het daar eens vragen!

MVL: succes vandaag! Hoe is het de eerste dag gegaan?

Hier de eerste nacht met helm gehad. Ging prima: Pim heeft heerlijk geslapen en is gewoon vrolijk weer wakker geworden. Moet wel zeggen dat het gek was om hem met helm op in bed te leggen. Je gaat zelf ook niet met je donsjack aan naar bed toch? Maar het zal wel wennen....
    Ik zie wel een plekje op zijn achterhoofd wat niet weg trekt en wat geschaafd lijkt. Nog niet heel erg maar toch de afspraak maar vervroegd naar as vrijdag ipv woensdag. Natuurzeem helpt nl ook niet. Het zou jammer zijn als het echt een naar plekje wordt waardoor de helm een paar dagen niet meer op zou kunnen.

13. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingrid: heb net zo'n beetje geroken wat jij bedoelt denk ik.....Oei!

14. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zouden jullie doen?:
    Er zit een rood plekje op het achterhoofd van Pim, en dat blijft er zitten ook al is de helm af. Beetje een schuurplekje denk ik. Natuurzeem helpt niet. Ik ga as vrijdag naar Livit, zou eerst pas volgende week woensdag zijn. Maar zouden jullie de helm intussen nog op doen, of misschien minder? Ik vind het zo lastig. Hij is er net goed aan gewend en om hem nu al weer 2 dagen af te laten....Aan de andere kant wil ik natuurlijk ook niet dat het een echt wondje wordt....

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Peppers ik zou toch wel steeds een paar uur de helm op proberen te doen. Bijv. met slapen, omdat ze dan niet heel veel bewegen (althans de onze niet met zijn voorkeurshouding;)). Het zou zonde zijn als je weer opnieuw zou moeten gaan wennen. Als het rode plekje maar geen wondje wordt!

Ingrid weet even niet meer welk helmpje jullie hebben, maar hier de dunnen helm die uit 2 schelpen bestaat. Om hem weer groeiruimte te geven, wordt de helm verwarmd om hem bij te gaan buigen. Hierdoor kan het maar zo zijn dat de helm toch niet helemaal goed zit.
    Bij rode plekken of zoals nu; dat zijn ene wenkbrauw helemaal omlaag wordt gedrukt dan bel om het aan te laten passen. Is soms echt even doorbijten, maar alles voor een rond hoofdje!

Heppedepeppie hier begon het ook zo... Heb je al aan een ligkussen gedacht? Kan je ook snel zelf maken; Leg hem op de zijde waarop je hem wilt hebben en dan tegen zijn buikje en ruggetje een opgerolde handdoek leggen, zodat hij niet kan omrollen. Met deze leeftijd moet dat nog redelijk te doen zijn. Als ze ouder worden draaien ze zich eruit. Oh en ook op de goede zijde in de wandelwagen, box, etc. leggen. Heel veel succes!
    Oh en als de bliksem naar de kinderfysio! Zij kunne meten en meer tips geven. Als het CB het al ziet, dan ga je echt niet voor niks!

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @guusje: ik heb wel zo'n kussen waar je een kindje tussen kunt leggen op de zij. Dat heb ik van mijn nichtje gekregen.
    Verder heb ik net aan de kant waar hij niet naartoe ligt veel felgekleurde knuffels op zijn ledikant gelegd, het lijkt iets te helpen. Maar als ze het bij het CB inderdaad al zien dan ga ik er wel achteraan...vrijdag even bij de KA vragen en anders maandag even een fysio bellen. Moet dat een speciale fysio zijn?

17. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Heppiedepeppie, gewoon een kinderfysio!

Peppers, probeer ook anders even te smeren met sudocreme of iet dergelijks. Misschien helpt dat ook het rode plekje verminderen. Wilde hier ook nog wel een helpen!

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Meiden wat had ik veel te lezen.
    Alle nieukomers welkom.

Hiep; wij hebben Stijn ook op advies avn kinderfysio in de zijligger gehad. Weet niet hoe sterk je ukkie al in zijn nekje is maar anders op de buik leggen? En idd zo snel mogelijk naar de kinderfysio.

JBM wat heerlijk dat jullie klaar zijn (stiekem jaloers!!!)

Verder ben ik het even kwijt...
    Ohja weet ff niet meer wie maar wij smeerde ook sudocreme op het plekje en probeer de helm wel op te doen.

Hier zijn we vd week op controle geweest. We boeken goede vooruitgang :)
    Zijn platte kant was weer ruim een halve cm gegroeid!! In totaal zitten we al op 1,5cm. Ze gaven ook aan dat als het zo znel blijft gaan stijn er misschien voor zijn 1e verjaardag al vanaf is. Zo fijn om te horen.
    Verder hebben ze de helm aangepast en nu zit hij weer lekker op zijn bolletje. Over 4 weken moeten we terugkomen, of we moeten eerder drukplekken zien.

19. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Druk hier!

Vandaag toch maar gebeld naar Eemland en zij wilden hem graag even zien. Was er om 13 uur (helm was toen al vijf uur af) en het was nog steeds erg rood en schilferig. Ze schrokken best wel van de plekken en hebben er ook wat foto's van gemaakt (om binnen een bepaald team te bespreken). Het waren volgens hen niet echt typische drukplekken, dus ze vermoeden dat hij allergisch is voor Dettol waar ik de helm mee schoonmaak. Nu dus alleen nog maar alcohol gebruiken. Ze hebben de helm wel weer wat ruimer gemaakt en er ook zeem ingeplakt. Komende dagen moet ie 4 uur op, 1 uur af. Vannacht ook nog even aflaten. Hopelijk gaat het zo weer beter!

Peppers, ik zou de helm ook alleen in bed op doen, en verder tussendoor af, zodat het wat kan rusten. Ik smeer op rode plekken Bepanthen (smeert wat makkelijker dan Sudocreme).

Heppiedepeppie, ik zou het bij het CB en de KA aankaarten. Dan hoor je even van twee afzonderlijke personen wat ze er van vinden.

Guusje, wij hebben geen Livit helmpje, dus ook geen twee schalen geloof ik.

20. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Kibbeling, fijn dat het zo goed gaat!

Deel Deze Pagina