Allergisch voor Dettol, dat kan dus ook nog. Vervelend Ingrid! Goed nieuws Kibbeling, misschien voor de 1e verjaardag eraf! Fijn om dit soort positieve verhalen te lezen. Bedankt voor de tips! Heb inderdaad wat gesmeerd, hopen dat het wat verzacht. Inmiddels is het plekje wel zo vurig dat ik het niet een hele nacht aandurf omdat ik er dan 12 uur geen zicht op heb. En dan kan het vannacht eerst even zonder helm een beetje tot rust komen. Daarom ervoor gekozen om twee stappen terug te gaan in het wenschema: 2 a 3 uur op en 45 min af. Wel dagslaapjes, niet de nacht. Zijn we niet helemaal terug bij af..... Ben wel blij dat ik Livit gebeld heb. Ik twijfelde vannochtend nog even maar nu is het duidelijk niet goed, aan de plek te zien. Wel lastig hoor, dit soort dingen. Ik hoop niet dat dat steeds zo zal gaan. Nou ja, daar gaan we maar niet van uit.
Peppers ga er niet van uit dat het zo telkens gaat, maar houd er wel rekening mee... Fijn dat je nog door kan blijven gaan met wennen. Hier sliep hij nooit (en nog niet) 12 uur achter elkaar. Meestal was hij met 3 uur weer wakker, dus bij twijfel konden we dan nog zijn hoofdje controleren. In jullie geval maar even geen helm op 's nachts. Heppie (is niet zo lang om te tikken) dat is inderdaad een zijligkussen! Gewoon proberen; hier werkte het niet hij draaide er steeds uit, maar was toen ook al 3,5 maand. Je moet inderdaad een kinderfysio hebben; zij kunnen het hoofdje opmeten. Kibbeling wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie misschien al voor zijn eerste verjaardag mogen stoppen!!! Ingrid wat goed dat ze foto's maken van de plekken! En allergisch voor Dettol?! Die had ik hier nog niet voorbij zien komen. Hier is het ook gewoon schoon maken met alcohol. Nooit iets over Dettol gehoord. All Vandaag met ons mannetje wezen zwemmen en oh, wat heeft hij toch al een mooi bolletje! Wij zijn heel blij dat we met deze therapie gestart zijn. Weet zeker dat we zonder nooit dit resultaat hadden kunnen bereiken (even een opsteker voor iedereen die er even de balen van heeft of twijfelt).
Ingrid, jeetje, allergisch voor Dettol, daar denk je toch niet als eerste aan... Kibbeling, fijn dat het zo de goede kant op gaat. Lekker idee dat je het niet voor niets doet. Peppers, moeilijk lijkt me dat, in het begin zeker, die rode plekjes. En dan inderdaad maar een tsap terug in het wenschema, beter dan helemaal niet meer. Hier, vandaag de meting voor het helpje gehad, wat gaat dat super.. Was dat bij jullie ook zo? Hij zat in een soort stoeltje met een speelgoedrand eromheen en hij zat lekker te spelen, terwijl dat apparaat zijn hoofd in een 3d maakte op de computer. Daarvoor had hij een soort kous op zn koppie met allerlei zwarte puntjes. Jullie vast wel bekend. Maar ik vond het super. Hij heeft er helemaal niets van gemerkt. We hebben gekozen voor een redelijk egale kleur blauw met een soort witte strepen erdoor gemarmerd. Maandag 5 maart gaan we de helm halen...
Guusje, heerlijk dat zwemmen en wat lekker dat je dan zo'n vooruitgang ziet......en heerlijk even zonder helmpje met je kind bezig, lijkt me ook wel even fijn.
Leuk Guusje, wij zijn vanmorgen ook wezen zwemmen . MVL, volgens mij zijn er een aantal verschillende aanmeetmethodes, er zijn ook orthopeed's (schrijf je dat eigenlijk zo?) die het met een gips doen geloof ik. Bij ons moest Daan in een scanner liggen en werd er in een paar seconden een 3D model van zijn hoofdje gemaakt. Op zijn hoofdje ook zo'n sok en stickertjes met zwarte stipjes bij zijn oren . Bij ons doen ze ook iedere keer weer zo'n scan. Nu maar wachten tot 5 maart, wel spannend he? Daan z'n hoofdje is nu al minder rood. Ik denk toch echt door de zeem hoor. Hoe lang kan dat zeem eigenlijk blijven zitten, moet je dat vaak vervangen?
Hoi dames, ook hier een helmpje.we hebben hem gisteren bij livit in denbosch opgehaald.onze zoon senn (25-07) heeft een moeilijke start gehad waardoor hij een voorkeur heeft ontwikkeld.we zijn al met 4 weken met fysio begonnen en hadden er ook goede resultaten mee. na 2 metingen adviseerde de fysio om er niks mee te doen,ze vondt het wel mee vallen,maar wij wilde er toch een iemand maar laten kijken met ervaring...en wat bleek het was de meting was nog slechter dan bij de fysio.fysio was 109%.de fysio in veghel 111%. dit hadden wij niet verwacht en was dus een grote tegenvaller. meteen door naar livit voor aan te meten,en gisteren hebben we hem opgehaald.gisteren daar een paar keer op/afgezet,en vanmorgen weer een halfuur op gehad.Vindt het wel een beetje eng om hem op en af te doen. senn heeft een heel gevoelige huid...maar wat zouden jullie doen.je krijgt een schema mee voor op te bouwen,maar als dit goed gaat en senn vindt het prima zou ik de helm dan ook langer op mogen laten of moet ik me toch aan het schema houden?? wie weet dat??
Klaver4 welkom! Blijft raar dat er soms verschil zit in metingen... En voor jullie ook behoorlijk balen! Ik hoop dat jullie net als wij snel resultaat mogen zien! Zodra het wennen lekker gaat, doen wij hem wat vaker op. Het is een richlijn. Maar heel veel vaker en langer zou ik ook weer niet doen... het opbouwschema is er niet voor niets. Je zoontje moet er ook aan wennen. En zeker met een gevoelig huidje zou ik oppassen. Maar je kan dus wel van het schema afwijken. MVL deze aanmeetmethode hebben ze nog niet overal. Wij zitten gewoon met de gipsmalletjes. Heb gehoord dat ze het overal computergestuurd willen gaan doen, maar de verzekeringen schijnen wat moeilijk te doen (tja, computer is toch duurder dan een rolletje gipsverband). Maar wat fijn dat hij er niets van gemerkt heeft! Lekker! En leuk motiefje! Volgens mij heeft iemand ander hier ook deze.
Mvl je was toch ook bij westland geweest als ik het me goed herinner?? Wij hebben voor Stijn ook de ice age kleur genomen en moet zeggen het is een heel stoer helmpje om te zien. Meiden hebben jullie dat ook dat als de helm 1 dag af is ivm drukplekken dat de familie/goede vrienden gelijk vragen waar is zijn helm? Iedereen om ons heen is al gewend aan zijn helm dat het gelijk op valt als hij hem niet op heeft. Zo grappig om te zien en horen.
Klopt Kibbeling, bij westland shop in rotterdam. Wat doen ze het leuk daar? En ze snappen ook dat het niet enorm leuk is, dat je er niet om staat te springen, dus hij vertelde ook dat als ik eens naar een verjaardag wil, zonder vragen en starende mensen, dat het echt niet erg was als je eens eenmalig die helm even afdeed. Klonk in ieder geval leuk...niet zo streng met zo'n vingertje wijzend naar je.. Nu aan het aftellen naar 5 maart, maar daarvoor gaan we heerlijk even een weekje helmloos weg... Kan me goed voorstellen dat familie het dan juist weer vreemd vind hem zonder helm te zien, eigenlijk wel leuk om te horen dat dat dan gewoon bij hem hoort.
Hier wordt er eigenlijk niet om gevraagd, omdat hij altijd zijn helmpje op heeft. Als dit niet zo is, dan is hij ziek en ga ik ook niet veel met hem op pad. Bij bijzondere dagen zoals bijv. Kerst gaat de helm lekker af. We kijken uit naar zijn eerste verjaardag; dan doen we hem ook lekker af en zeer waarschijnlijk de dag erna weer op Wijzende vingers zul je niet snel zien; het is immers geen moeten en het wordt echt als iets cometisch gezien (al ben ik het daar niet mee eens). Maar het geeft wel een fijn gevoel; dat geef ik toe!
MvL had je ook R.emco die je hielp? Wij hadden hem vd week met controle. Hij was echt helemaal verbaasd dat het zo snel gaat al met zijn bolletje. Hij vertelde ook dat als hij niet naar de waardes keek van de 1e keer dat hij dan zo 1,2,3 niet gelijk kon zeggen waar de afplatting zat en hoe erg het was. Oh wat waren wij blij om dat te horen zeg. Heerlijk dat jullie nog even een helmloos weekje weg gaan. Guusje wij hebben het wel een paar dagen zonder helm gehad omdat hij laatst weer echt vuurrode plekken op zijn voorhoofd had na een dagje helm op. Dit duurde ook weer 2 dagen voordat het weg was. En ja dan ziet de familie hem dus wel zonder helm.
Kibbeling, wij hadden R.ick, die was erg aardig. Volgende keer met helm afhalen zien we R.emco. En wat gaaf om te horen, zonder waardes niet 1,2,3 te zien waar de afplatting zit. Super!!! Volgens R.ick zagen zij ook duidelijk wie consequent is met 23 uur dragen en wie er laks mee omgaat...
hoi meiden! Wilde even laten weten dat de fysio is geweest en dat ze denkt dat het met een zijligkussen in de nacht wel goed bij zal trekken. Volgende week komt ze om weer te kijken of het al een beetje geholpen heeft.
Seentjuh, dat geeft vertrouwen in de toekomst! Hoop dat het slapen gaat met het kussen en dat je volgende week al resultaat mag zien! Succes!
Hallo Lieve meiden, Alles goed hier? ff een snelle update vanaf hier... Vandaag naar de ortho geweest voor een meting. Afplatting: CPI 93,2% was voorheen 95,?% Zijkant: ODDI 103,4% Was voorheen 104% Goed nieuws dus, en dat alleen snachts te dragen voor maar 3+mnd gedragen te hebben.Wisten niet dat het zo snel zou gaan x
Typje, dat gaat dus heel goed! Fijn zeg! Jullie gaan toch nog wel door of niet? All Gisteren met meneertje op pad geweest. Helmpje is weer aangepast, geen nieuwe groeiruimte (was 1,5 week geleden nog gedaan), maar wel de achterkant wat passender gemaakt, zodat hij nu op zijn plaats blijft zitten (hope so). Ook bij de manueel therapeut geweest en deze zag een beperking van 10 - 15% in zijn rechterheupje. Ook zit de rechterkant van zijn borstkast vast, waardoor hij veel met links doet. (Zijn afplatting is ook links). Therapeut stelde korte behandelingen voor, omdat hij al snel gaat tegenstribbelen. Daarbij had hij er een zwaar hoofd in dat het weer goed gaat komen. Hij is namelijk helemaal gewend om zo te bewegen. Tja kon er ook nog wel bij...
Typje, zo kijk is dat gaat lekker super! Guusje wat ontzettend vervelend! Het zit jullie en jullie kleine man ook niet mee. Alsmaar aan het tobben. Ik hoop dat de behandelingen wel gaan helpen! Verder weet ik niet wat ik moet zeggen vind het zo vervelend voor jullie!
JBM bedankt voor je lieve woorden. Baal er zelf gewoon ook van. Wil ook eens gewoon lekker genieten zonder al het gezeur erom heen.
Typje wat een goed nieuws. Guusje wat ontzettend rot zeg voor jullie. Het leek allemaal zo goed te gaan. Ik hoop voor je dat de behandelingen wel gaan helpen en de beperking een stuk minder zal gaan worden en hij straks lekker gezond beide kanten kan en gaat gebruiken. Dikke knuffel!!!
Typje en kibbeling wat boeken jullie jochies goede vooruitgang! Guusje wat rot meid, het zit jullie inderdaad echt niet mee. Digi-hug voor jou! JBM, en al helemaal gewend aan het helmloze bolletje?