Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Pandora die blikken zal je helaas nog wel vaker krigen. Wij krijgen ze ook nog steeds. Ik heb ook liever dat mensen vragen waarom hij dr helm op heeft dan dat kijken. We waren zaterdag in Terneuzen en daar keken toch wel veel mensen naar hem. Hier in R.dam is dat veel minder. Of het hier vaker voorkomt weet ik niet maar viel wel op.
    Fijn dat hef wennen tot nu toe goed gaat.

2. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Ondanks die blikken heb ik ook wel leuke reacties gehad, van mama's die zeiden oooh heeft hij een helmpje komt helemaal goed hoor met zijn hoofdje dan!! En wat een stoer helmpje!
    Ik heb ook tranen gelaten hoor in het begin. Lekker laten gaan misschien lucht het wel op, bij mij toen wel. En was ook zo gewent met helm.

Kibbeling, nou lekker dat je dan bijna weer voor controle moet ben benieuwd.
    Guusje, wat vervelend nog zo hoog koorts hopelijk is hij er gauw vanaf!

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Klinkt HEEL bekend, dat gebeurde mij ook al na een paar minuten......:(

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik heb tot nu toe de helm maar zeer kort op kunnen doen vanwege koorts. We zijn vandaag weer begonnen, maar dus alleen in huis.

Lijkt me ook heel moeilijk, voor het eerst met helm weg en dan die blikken....Vraag er dan naar....

Tranen zitten hier ook af en toe hoog, zal inderdaad wel komen omdat het nu voor het echie is..hopelijk zijn we er snel aan gewend.

L. heeft er zelf ook weinig last van, alleen zweet hij heel erg.

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Guusje, hoe is het nu met de kleine man? Nog steeds koorts?

Kibbeling, de controles bij Westland, kijken ze alleen naar de plekken in de helm, die ze bijwerken of meten ze ook iedere keer?

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Pandora, wat goed dat je nu al met helmpje op naar buiten gaat! Weet nog dat ik daar best tegenop zag.
    De blikken zijn niet leuk. Laat ze maar vragen dat is veel fijner. Ik heb ook veel herkenning gekregen van mensen om me heen. Succes!

Hier gaan we vanmiddag de helm weer op doen. Dan heeft hij een dag geen koorts meer. Blijkt gewoon een oorontsteking te zijn geweest, want vanmorgen waren zijn oortjes helemaal nat. En dat terwijl de huisarts eergisteren nog zei dat ze er goed uitzagen:$

Maar goed, vanmiddag nu eerst naar de manueel therapeut. Ben benieuwd wat hij zegt van zijn bewegingsbeperking...

Succes met wennen allemaal!

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Guusje...ik dacht die eerste wandeling met helm kunnen we maar gehad hebben ;)
    En dan was het niet eens een drukke route...maar die koppen aaaaahhhhgggg :x
    was er wel op voorbereid, maar toch ;)

voor fam.en vrienden en kennissen heb ik ook meteen een foto met helm op facebook gezet...hebben we dat ook vast gehad :D
    en heb een opmerking van jou in een ander topic onthouden....het is niet zielig....baby's worden ook niet met een pamper aan geboren ;)

ben alleen benieuwd naar de nachten met helm
    hij begint nu 's-morgens oo zn buik te draaien in bed en dat vind ik een beetje eng :)

8. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    tot en met zaterdag en dan mag Mats er weer vanaf. hiephoi.
    Moet zeggen ben heel blij dat ik het gedaan heb. Zijn hoofd is nu super mooi geworden. Mats was ook flink afgeplat doordat hij ging duimen op de verkeerde kant. Maar het helmpje is ff doorbijten en ff lastig (voor jezelf niet voor je kindje) maar het resultaat is er echt naar

9. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Als mensen vroegen aan ons van waarom heeft hij een helmpje zei ik altijd dat ik hem altijd liet vallen en dit is tegen het stoten. Je had die gezichten moeten zien hahaha.

Meestal zijn het oude mensen die rare opmerkingen maken. De ouders van nu weten wat het is en vinden het alleen maar normaal (althans in mijn omgeving)

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    cindy wat grappig...mijn zoontje heeft dezelfde naam als jouw zoontje :)

11. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Dat ik er dus tegenop zie om met helm naar buiten te gaan is dus niet echt vreemd...dat heb jij dus ook gehad.

Fijn dat het weer beter gaat met hem...vreemd dat de huisarts niets zag aan zn oortjes....

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Het schijnt te kunnen dat ze door het aanwezige oorsmeer een oorontsteking niet kunnen zien. Maar het kan ook dat er op dat moment geen ontsteking was. Beetje vreemd, maar we hebben een kuur voor hem en hopen dat het snel beter gaat.

Pfff vandaag bij zijn manueel therapeut geweest en die vond dat hij wel naar rechts kon kijken, maar het niet deed, omdat hij het niet wilde...:( Hij vond niets van beperkingen zoals die andere manuele therapeut (wie moet ik nu geloven?).
    Hij stelde voor dat hun eigen kinderfysio eens thuis komt kijken en evt. tips kan geven. Ik sta hier voor open. Hij dacht dat ons zoontje dus wel naar rechts kan kijken, maar niet weet dat hij het kan zeg maar. D.m.v. fysio moeten we dit voor elkaar kunnen krijgen.
    Ik vind het best. Heb nog niet zo'n zin om voor 15 minuten een half uur te moeten rijden....
    Hij was vandaag nog zo lamlendig dat we de helm nog niet hebben opgezet. Morgen gaan we weer beginnen (merk wel dat hoe langer hij hem af heeft, hoe moeilijker het wordt om hem weer op te zetten....)

13. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij gaan er morgen aan geloven. Dan gaan we de helm van onze kleine man ophalen. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Zie er toch een beetje tegen op. Zal wel heel erg wennen worden.

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    gaan jullie de helm in den bosch op halen? ( zie dat je in uden woont )

15. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Succes Monique, ook wij zijn net begonnen met wennen. Hebben de helm afgelopen maandag gehaald, dus begrijp wat je bedoelt..

Guusje, hopelijk kan fysio daar dan toch iets aan doen. Moeilijk wie je nu moet geloven, maar ik zou ook dit wel willen proberen. Apart dat dan opnieuw beginnen met de helm opzetten ook zo´n gevoel oplevert. Ik blijf ook nog steeds moeten slikken met de helm.
    Het is onze laatste en ik wil juist zo enorm graag genieten van die babytijd, maar met helm knuffelen is toch wat lastiger..

Vandaag trouwens met helm op boodschappen gedaan. Hij ligt nog steeds in de kinderwagenbak, dus het viel niet zo op.

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    een kopstoot krijgen met helm is ook geen pretje ;)

vandaag ook boodschappen gedaan met helm ;) en weer die rare blikken ;)
    hier wil M. al een tijdje niet meer in de bak en vind het nu toch wel jammer dat de wandelwageninzet alleen van me af kan....ze kijken zo meteen recht in de wagen en dan zie je ze schrikken ;)
    ben benieuwd naar de eerste die er gewoon naar durft te vragen

vandaag gingen de 4 uurtjes ook super....hij heeft er echt geen last van
    hij ontdekte wel een leuk spelletje...met zn hoofd tegen de rand van de kinderstoel gaan zitten butsen zonder dat het pijn doet :D

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    @ JBM het wordt ook wel tijd hoor dat we weer gaan. Ben zelf ook wel erg benieuwd..

@ Pandora en MVL dat overkomt mij nog steeds wel eens. Vandaag nog bijvoorbeeld.

@ MVL ik denk wel dat de helm snel went. En raar om te zeggen maar ook die blikken in de wagen wennen. Is de kleine weer koortsvrij?
    Bij Westland wordt er elke keer gemeten, zo hebben hun ook zicht op hoe snel het bijtrekt en groeit. Ook wordt er gekeken of de helm nog goed zit en waar hij aangepast moet worden. Wat ook wel erg grappig was, toen wij de helm gingen halen werd ons gezegd de helm op zijn plek te “schudden” maar we merken echt dat wanneer we bijna op controle moeten dit “schudden” niet meer echt kan. Wanneer hebben jullie weer controle? Weet wel dat wij bij de 1e controle geen meting kregen omdat hij de helm niet voldoende op had gehad ivm vuurrode plekken en koorts.
    Jeetje de kleine man nog in de bak.. die van ons wilde met 4 maanden echt niet meer erin liggen. Hij had het zitten uitgevonden.

@ Guusje jeetje vervelend dat de kleine oorontsteking had/heeft. Fijn dat hij wel weer koortsvrij was. Begin je dan weer helemaal opnieuw met wennen of kijk je wat hij aan kan? Hoe was het bij de manueel therapeut? Wat een raar en vaag verhaal van de manueel.. ik hoop dat hun kinderfysio iets kan betekenen. Weet wel wij hebben echt veel baat bij de fysio gehad, hoop dat deze dat voor jullie ook kan hebben.
    Het is idd waar dat hoe langer hij af is hoe moeilijker het is om hem weer op te doen.

@ Pandora goed bedacht van je die foto op FB. Zo heb je het idd gelijk gehad en kunnen hun ook zien hoe het staat. Heeft de kleine een helm met kin bandje of zonder?
    Hahaha geloof me hij gaat nog meer ontdekken wat met helm geen pijn doet en zonder wel. Stijn heeft ontdekt dat hij tegen de tafel kan stoten en kan omvallen met helm zonder dat het veel pijn doet, zonder helm wel!!
    Ik moet eerlijk zeggen wij hebben ook de kinderwageninzet van ons af en mensen kijken idd naar hem. Ik zeg dan altijd tegen hem een beetje hard oh de mensen vinden je helm mooi! Mensen weten dan ineens niet meer waar ze moeten kijken. Best grappig om te zien :D:D

@ Cindy hahaha dat hebben wij ook al een paar keer geroepen. Of in de trent van ja hij is erg onhandig en zo kan hij zijn hoofd niet stoten :D

@ XmoniqueX spannende dag morgen voor jullie. Succes.

@ Hier maandag gaan we weer op controle en donderdag hebben we weer controle van de fysio. Ik denk dat het de laatste keer zal zijn van de fysio. Vandaag maar even een bedankje gehaald voor haar. Wel een raar idee hoor.

18. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ja wij gaan naar Den Bosch toe

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    komt goed meis....wij zijn in Den Bosch geholpen door Jos....super lieve vent!!!
    het passen van de helm is ons 100% meegevallen
    succes....enne misschien komen we elkaar daar wel eens tegen

20. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden

Wij zijn geholpen door Marloes. Het viel idd mee. Alleen het zelf op en af zetten vind ik nog lastig. Dus hopelijk went dat. Nu kunnen we lekker gaan oefenen voordat hij dinsdag weer naar kdv gaat.

Deel Deze Pagina