Hoi Wij hebben de 19e eerste afspraak bij Roessingh in Harderwijk.. Iemand daar geweest? De mevrouw aan de telefoon zei dat ze gaan kijken of onze dochter in aanmerking komt voor een helmpje.. Wanneer zou je niet in aanmerking komen eigenlijk?
marloes.heeft bij ons het helmpje aangemeten ik vind het op en afzetten ook nog lastig hoor succes met oefenen
Ja wij!!!! Sorry beetje enthousiast, maar ik ben de enige hier die daar ook loopt. Ik ga a.s. dinsdag weer. Volgens mij kijken ze of de ODDI boven de 108% zit. Van de CPI weet ik het niet. Geloof dat die ODDI ook een verzerkeringskwestie is... Gewoon gaan en dan zie je het wel. Je gaat de kinderarts en fysiotherapeut zien. Als je in aanmerking komt voor een helmpje wordt deze gelijk aangemeten. Houd daar rekening mee. (Ik dacht destijds dat ik hiervoor een andere afspraak zou moeten maken, maar ze deden het gelijk. Natuurlijk super, maar het overviel me wel.) Oh en dan moet je ook gelijk een printje kiezen. Succes en misschien zien we elkaar nog eens daar.
Oh leuk dat jij daar ook zit Guusje! Zijn het leuke mensen??? Vind het heel erg spannend.. Voor het geval we in aanmerking komen..zijn er leuke printjes???
Ja het zijn absoluut aardige mensen. Niels is de 'helmaanpasser', maar nu is er sinds een paar weken ook een meisje in dienst die het doet. En als zij niet kunnen krijg je waarschijnlijk Peter. Die doet het ook. Kinderarts is een rustige vriendelijke vrouw en de fysio is ook een aardige vrouw. Achter de balie zat een hele leuke meid, maar die zie ik al maanden niet meer. Die er nu zitten zijn wat afstandelijker, maar verder wel heel vriendelijk hoor. Het is begrijpelijk dat je het spannend vindt. Vonden wij ook. Het is ook nogal wat. Weet even niet meer of je nu een dochter of een zoontje hebt Ze hebben best veel printjes, maar ook hele oude. Wie laat bijv. nu nog een Teletubbies helm maken Voor meisjes vind ik de vlindertjes erg leuk en voor jongens de jeansprint (hebben wij nu al 2 keer gekozen). De waterdruppelprint is ook heel leuk om te zien, maar als ze die op de helm maken, wordt hij groen! Vraag dus even hoe de print er uteindelijk uit komt te zien. Gaat goed komen!
ze heeft een dochtertje.....dan vind ik de vlindertjes erg leuk voor jongens absoluut het jeansprintje....staat stoer en combineerd bij de meeste kleding vandaag een blousje met gekleurde ruitjes en een spijkerbroek en zn all stars gympen..staat vet cool maar het legerprintje vind ik ook leuk ( alleen bij livit niet...die valt qua print tegen...anders hadden we die gekozen )
Hier staat het jeansprintje onwijs leuk als hij zijn knalroze longsleeve aan heeft met blauwe letters. De blauwe helm, zijn blauwe ogen en dit shirtje... smelt! Shirtje staat zonder helmpje ook echt minder leuk! Haha!
Wij hebben het blauwe legerprintje van Livit . Maar deze is heel anders dan op de plaatjes. Op de plaatjes blijft er bijna geen printje over en op die van Wesley gelukkig wel. Zal een foto plaatsen op in mijn fotoalbum.
monique...dat legerprintjr is toch wel heeeeeeel gaaf krijg bijna spijt dat we die niet hebben gekozen op de plaatjes bleef er idd bijna geen print over, vandaar dat ik die niet durfde te.kiezen....was bang dat de helm dan niet mooi zou worden maar ik vind de helm van wesley super
Monique, lijkt me heel stoer, dat blauwe legerprintje... Kibbeling, bedankt voor je uitleg. Er werd toen gezegd dat dat meten niet echt gebeurd, maar dat ze meer naar het geheel kijken...misschien bedoelde hij daar dan de fysio metingen mee, dat zij dat op een andere manier doen/bekijken.. Gisteren had L. de helm zo'n 9 a 10 uur op. Vandaag ongeveer 12 uur. Slapen overdag gaat ook goed ermee. Maar.....hij zweet echt enorm, hij is helemaal nat als ie uit bed komt, en de druppels lopen uit zn helm. In het boekje schrijven ze dat dit na een aantal dagen overgaat. Was dit bij jullie ook zo? En gaat dat dus echt beter? Want ik vind dit zo zielig voor hem...........
hier wordt het zweten wel al minder wat heeft hij aan in bed??? ik vind m. zijn helmpje vrij los zitten slapen overdag heeft hij er wel mee gedaan...in de nacht nog niet...vind het eng
MVL, dan zweet hij wel heel erg, als het zweet gewoon uit zijn helmpje loopt... Het wordt inderdaad minder. Het lichaam moet even een andere uitweg zoeken voor de warmte. Let net als Pandora zegt ook even goed op wat je aantrekt. Hier heeft hij nu in bed een lange romper aan en een winterslaapzak zonder mouwen, maar moet zeggen dat hij het er redelijk warm in heeft. Het is steeds heel erg zoeken. Je wilt je kind immers ook niet te koud kleden. Succes!
Hier slaapt Wesley heel slecht met de helm op. De zijkant duwt in zijn wang, waardoor hij een hele rode wang heeft. Dus ik zie op tegen de nachten. Moet morgen sowieso even mailen, want hij heeft al een kapot plekje achter op zijn hoofd waar hij ook erg veel last van heeft. Het was echt brullen vandaag. Toen we de helm af deden, wreef hij meteen met zijn handje over de rode plek. Zo zielig.
We laten hem idd af. Morgenochtend ff fotootje maken, doormailen, en afwachten wat ze zeggen. Nu zonder helm slaapt hij meteen weer lekker door
Wat handig dat je kan mailen! Weet niet eens of dat bij ons kan. Maar met een kapotte huid moet je de helm aflaten hoor. Als hij er gelijk naar grijpt, dan zit de helm gewoon niet goed. Denk dat je van de week even langs mag komen. Succes verder met het aanwennen. Het is zoeken en aftasten, maar het komt goed!
dan zullen ze 'm wel aanpassen wij moeten sowieso dinsdag terug. ben benieuwd wat ze doen...ik vind 'm echt teveel schuiven over zn hoofdje