Wie start er binnenkort ook met een Redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wat fijn dat het wennen nog steeds goed gaat!

Sommige opmerkingen zijn inderdaad echt lief! Heb ook nog geen vervelende opmerkingen gehad. Kinderen zijn goud eerlijk: "Waarom heeft hij een bowlingbal op zijn hoofd?":D Ik moet daar erg om lachen, zeker als de ouder met het schaamrood op zijn kaken staat!:p

Argh! hij vindt het echt leuk om zelf zijn helm los te maken!:cool:

2. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Ben ff weggeweest maar ben er weer.
    Was uitgelofd op mijn profiel en wist mijn wachtwoord niet meer dus heb mezelf even opnieuw aangemeld. (voorheen JBM1985)
    Heb niet mee gelezen de afgelopen tijd, maar ga julli eweer volgen.
    Wij zijn vandaag de verjaardag van onze kleine man aan het vieren ook heel leuk! Hij heeft net zijn taart op wat is dat leuk zeg hahaha!
    Nou hoop verder dat alles goed gaat met de kids en helmpjes!?

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    De nacht is goed gegaan...Hij heeft er gewoon lekker mee geslapen, is twee keer wakker geweest voor een speen ( maar dat hoeft dus niet aan de helm te liggen)...

Alleen had hij vanmorgen erg rode wangen, echt een beetje een schaafplek. Dsu de helm iets langer afgelaten, en toen weer op. Vanmiddag weer rode, dus de helm afgelaten met zijn middagslaapje en daarna weer op. Nu heeft hij weer echt rode wangen, dus laten we de helm toch maar weer af vannacht.

Morgen moeten we terug voor de eerste controle, dus dan kan ik er even naar vragen wat te doen. Dit ziet er namelijk pijnlijk uit, ook al lijkt hij er geen last van te hebben.

En even offtopic; Vanmorgen ontdekten we zn eerste tandje!!!!

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Guusje, wat leuk:( dat hij dat ontdekt heeft...daar blijf je wel mee bezig denk ik zo...

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    JBM gefeliciteerd met je zoontje! 1 Jaar alweer! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad! Oh en welkom terug!;)

MVL Jij ook gefeliciteerd, maar dan met zijn eerste tandje!:) Jammer van de rode wangen. Komt dat omdat de helm daar schuurt, of zal het van de warmte komen? Fijn dat je morgen even advies kan inwinnen.

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    MVL wij hadden dat van die rode wangen ook. Bij ons hebben ze die stukken wat korter gemaakt. Wel fijn dat hij eR de nacht mee door heeft geslapen. Is toch een belangrijke stap.

JBM heeft jullie zoontje nu nog een helm?

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    JBM, gefeliciteerd met je zoontje. Speciale verjaardag zo'n eerste keer..

Guusje, ik denk dat het echt van het schuren komt, warmte-uitslag had hij ook wel , maar dat was meer gespikkeld. Dit ziet er verbrand uit..

8. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Monique, zeker een belangrijke stap. Jammer genoeg dan vannacht weer niet. Maar het zag er echt te rood uit..Ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen en wat ze eraan kunnen doen.

9. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Guusje, ik heb trouwens er moetne lachen om die opmerking over die bolwingbal. Zie het schaamrood van die ouders al helemaal voor me....

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    En wat dacht je van die moeder op het consultatiebureau tegen haar 4 jaar oude zoontje:
    "Kijk dat jongetje heeft een helmpje op."
    "Hmmmmm"
    "Vind je hem mooi?"
    "Nee! Lelijk!"

Hihi, heerlijk die kinderlijke eerlijkheid!:D

Oh en ons neefje heeft al geprobeerd om allerlei speelgoed door de gaatjes in zijn helm te duwen.:D

11. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Denk zeker wel dat ze er iets mee kunnen. Wel sneu hè dat het dan zo vurig is. Succes morgen!

12. Ingrid789

Ingrid789 Actief lid

1 jan 2011
    301
    0
    16
    NULL
    Amersfoort
    Hoi meiden,

Ik kom ook weer even mijn gezicht laten zien. Het gaat hier heel goed met de helm. We hadden veel last van vuurrode plekken, maar sinds er zeem aan de binnenkant van de helm en de flappen is geplakt is dat helemaal over. Zal even een fotootje plakken van zijn hoofdje voor de helm en nu.

MVL, misschien is zeem voor jullie ook iets?

Guusje, blijft de helm wel zitten als hij hem los maakt?

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Wauw Ingrid, wat een resultaat al!!!! Super zeg!

De helm blijft wel zitten, maar verschuift niet heel handig, maar op niet rampzalig.

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Mvl ben heel benieuwd naar wat ze zeggen. Wij hebben het hier namelijk ook gehad. Vandaar de helm alleen overdag op.

Ingrid wat een mooi resultaat al zeg en dat met 2 maanden.

Jbm voor mij op tijd gefeliciteerd met je zoontje zijn 1e verjaardag en welkom terug!!

Monique fijn dat het wennen zo goed gaat.

Hier hebben we een beetje gezondigd het weekend door zijn helm niet veel te dragen. Morgen wel weer echt op want we zijn er bijna!!

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kibbeling, wij moeten er ook goed opletten dat we hem nog zoveel mogelijk opzetten. Gisteren had mijn man zijn haartjes leuk gedaan en hij zat zo 2 uur te spelen zonder helm. Moeten we niet doen, want we zijn er inderdaad bijna!

16. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ingrid, wat een verschil al, goed zeg!!

Kibbeling en Guusje, kan me wel voorstellen dat je dan de helm toch weer even aflaat. Maar inderdaad nog even doorzetten, jullie zijn er bijna.

En die opmerkingen, ik moet er erg om lachen. Van kinderen kun je dat soort opmerkingen ook juist wel hebben. Ik ben benieuwd wanneer ik hier de eerste hilarische opmerking kan plaatsen.

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Guusje gelukkig is dat dus noet alleen bij ons.

Mvl geen zorgen die opmerkingen komen vanzelf!!

Hier vanmorgen begonnen de leidsters op het kdv gelijk over de helm die hij nog op had. Aangegeven dat het super goed gaat en we er bijna zijn. Nog even volhouden dus. Ze gaven wel aan de helm tussendoor even af te xoen om te luchten zeker nu het ook sat warmer weer wordt.

18. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    WAUW Ingrid!
    Wat een mooi resultaat en zo snel al!

JBM Nog gefeliciteerd met jullie zoontje :)

Wat een geweldige opmerkingen...!!! hihi...

Nou wij zijn vanmorgen voor het eerst geweest ..
    ze hebben een meting gedaan en de uitkomsten daarvan was
    ODDI 104%
    CPI 90%
    Ze hebben haar hoofdje ook gegipst maar dat was drama..
    op zich het gipsen niet maar het er afhalen!!!
    VERSCHRIKKELIJK
    Er werd zo hard aan haar hoofdje getrokken!! NIET NORMAAL!
    Ze is nu al de hele dag zielig...
    volgens mij heeft ze enorme hoofdpijn er van..heb mijn dochter nog nooit zo horen huilen als daar op dat moment..
    Hebben jullie dit ook zo ervaren?
    Over twee weken mogen we het helmpje halen..
    wat zie ik daar tegen op!
    Wou dit even met jullie delen..

Ik ga gauw weer verder met knuffelen...

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Bloem wat vervelend dat je kleintje zo heeft moeten huilen met het afhalen van de gips. Lekker knuffelen voor nu. Ik denk wel dat je het ergste nu hebt gehad. Nu lekker even genieten nog van een helmloos hoofdje. Knuffel!!
    Wij hebben het trouwens niet gehad, bij ons is het hoofdje met de scan gemeten.

20. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Bloem, zie je echt tegen het helmpje op, of door de ervaring van vanochtend...want wij zijn nu aan het wennen met het helmpje en dat went best snel...Ik zag er ook echt wel tegenop, maar het valt me tot nu toe redelijk mee..

Wat een rotochtend dan voor je meisje..zielig...dat gaat dan door merg en been bij je kan ik me goed voorstellen.

Vandaag maar extra veel knuffelen met haar, dan is ze het hopelijk snel weer vergeten..

Kibbeling, ik wacht af...wat betreft de opmerkingen..haha. Waarom begonnen de leidsters over zn helmpje, zo oud is hij toch nog niet dat het al zeker af kan..En inderdaad, jullie zijn er bijna, volhouden!!

Vanmiddag hadden we de eerste controle bij Westland. De zijkanten zijn iets bijgewerkt, zodat het hopelijk nu minder strak zit, en hij dus minder rode wangen zal hebben. Hij slaapt nu, dus ben benieuwd hoe het er straks uit ziet. Verder maar wat vaker luchten op een dag, om zweetuitslag te voorkomen en dan toch die 23 uur gaan aanhouden.
    Echt veel meer advies was er niet...

Verder is zijn hoofd gemeten en ten opzichte van de laatste meting 4 weken geleden was zijn afplatting al met een millimeter verminderd..Het werkt dus!

Deel Deze Pagina